Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 675538

Topicstarter
Ik ben op zoek een film zonder muziek, liefs 0 procent inclusief intro en aftiteling. Had al gevonden Tomboy 2011 maar hier zit nog wat in. (+- 5 minuten geloof ik inclusief aftiteling)
Als de film Arabische muziek heeft (maar dan wel specifiek dat, en niet bv. 1 of 2 nummers) is het ook niet zo erg, maar er moeten wel Nederlandse ondertitels voor beschikbaar zijn. Een ringtoon telt trouwens ook als muziek, tenzij het alleen tring tring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:10

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Bijzonder verzoek en ik ben ook wel heel nieuwsgierig naar de reden hier achter. En ook een lastig verzoek omdat deze films praktisch niet bestaan.

No Country for Old Men heeft in ieder geval heel weinig muziek, Castaway kent alleen muziek bij de aftiteling. En Alfred Hitchcocks Birds heeft geen muziek, alleen vogel geluiden.

[ Voor 11% gewijzigd door RoamingZombie op 21-11-2016 16:54 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Huh??? IMDB: Cast Away (2000) - Soundtracks
Of worden deze platen allemaal gedraait tijdens de aftiteling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Wikipedia: Silent film

Waarom is "Arabische" muziek wel toegestaan? :)

[ Voor 24% gewijzigd door oohh op 21-11-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Anoniem: 675538 schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:57:
Huh??? IMDB: Cast Away (2000) - Soundtracks
Of worden deze platen allemaal gedraait tijdens de aftiteling?
Ik heb ze niet allemaal bekeken :)

Gewoon gezocht op "movies absolutely without music"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 00:22
" especially with no spoken dialogue. "

Dit lijkt me dus niet onder die categorie vallen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
battler schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:58:
[...]

" especially with no spoken dialogue. "

Dit lijkt me dus niet onder die categorie vallen.
Hoezo? Er zit toch geen muziek in?! Het was geen vereiste van TS dat er dialogen in moesten zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, het moet geen voledig stille film zijn inderdaad. De film moet wel dialoog en de gewone omgevingsgeluiden bevatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Lijkt me makkelijker om dan gewoon stomme films te kijken. Dan weet je zeker dat er geen muziek in zit.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:45
Jeroenneman schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:01:
Lijkt me makkelijker om dan gewoon stomme films te kijken. Dan weet je zeker dat er geen muziek in zit.
hebben stille/stomme films niet vaak een Piano track op de achtergrond?

Geen film, maar Wikipedia: The Body (Buffy the Vampire Slayer) is een TV aflevering van Buffy waar geen muziek in voor komt.

[ Voor 42% gewijzigd door Puc van S. op 21-11-2016 17:01 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jeroenneman schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:01:
En nog veel makkelijker is het om het geluid op mute te zetten. Hoor je ook geen muziek (nouja van je buren mischien?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

But why?? is muziek haram voor je ofzo? :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Puc van S. schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:01:
[...]

hebben stille/stomme films niet vaak een Piano track op de achtergrond?
Volgens mij wel ja, en die is vaak behoorlijk aanwezig geloof ik. (niet echt op de achtergrond)
LuNaTiC schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:03:
Dat was niet de vraag toch? En tegenwoordig hebben die films bijna allemaal van die pop/commerciele muziek en dat moet ik niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 675538 op 21-11-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

https://www.reddit.com/r/...cenes_with_absolutely_no/

nog iets tussen? The Birds zie ik daar bijv

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Anoniem: 675538 schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:02:
[...]

En nog veel makkelijker is het om het geluid op mute te zetten. Hoor je ook geen muziek (nouja van je buren mischien?)
Dat was inderdaad ook de suggestie die ik als eerste wilde doen.

Waarom zou je in godsnaam een film zonder muziek willen? Componisten creëren zo juist de hele sfeer en toon van de film. Een goede scène kan waardeloos worden zonder de juiste muziek erbij.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Veel Scandinavische films hebben geen, tot bijna geen muziek - is wellicht een soort stijlkenmerk / cultuur-ding daar.

Bv. Låt den rätte komma in (wel in de trailer, in de film zelf weet ik het even niet), of Nattevagten, of Mud... iig. ingetogen films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Jeroenneman schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:06:
[...]

Waarom zou je in godsnaam een film zonder muziek willen?
Misschien is hij / zij antropologisch klinisch psychologisch cultuurwetenschapper en wil hij de invloed van muziek in de film meten via een A/B test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er zijn ook wat Franse met weinig, mischien idee van een bepaalde regiseur en dat anderen het idee hebben overgenomen? Tomboy is ook Frans trouwens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Anoniem: 675538 schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:03:
[...]

Dat was niet de vraag toch? En tegenwoordig hebben die films bijna allemaal van die pop/commerciele muziek en dat moet ik niet.
:D

nou succes! Dit is een heel nieuw hipsterlevel als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

b2vjfvj75gjx7 schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:07:
[...]

Misschien is hij / zij antropologisch klinisch psychologisch cultuurwetenschapper en wil hij de invloed van muziek in de film meten via een A/B test :)
Dan mag ik hopen dat er netjes wordt gerefereerd naar de betreffende gebruikers op Tweakers, want dat is natuurlijk anderen je werk laten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Geen flauw idee waarom je het zou willen, maar, ik vind dit soort vage dingen wel leuk om op te zoeken, dus, even geluisterd naar mijn voorraadje films, en bijna overal zit wel "muziek" in, echter, films waar ik weinig in kon vinden zijn:

Cell 211: beetje bass bij wat spannende momenten, maar al met al maar een minuut of twee gok ik zo.

Idi i Smotri/Come and See: Geen achtergrondmuziek, enige muziek die er is, komt van een spelende grammofoon die je ook ziet in het shot.

I Stand Alone: Een klein stukje, denk ik iets van een minuut, komt volgens mij van de autoradio.

Lebanon: bijzonder weinig, hoorde alleen een paar tokkeltjes her en der.

Turtles Can Fly heeft ook niet of nauwelijks muziek.

Zijn overigens allemaal nou niet echt gezellige films, Cell 211 en Lebanon vallen nog wel mee, maar Come and See is een echte ervaring, Turtles Can Fly is deprimerend, en I Stand Alone is, tja, niet best.

Overigens hebben veel films die ik even snel luisterde vooral klassieke muziek op de achtergrond, heb nauwelijks pop kunnen vinden in wat ik even snel geluisterd heb.

En anders gewoon This Is Spinal Tap luisteren, daar zit absoluut geen popmuziek in :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door RobinHood op 21-11-2016 17:41 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-06 21:25

kevin33

Welkom in Utopia.

Kijk hier eens:

http://www.tasteofcinema....lms-without-a-soundtrack/

Maar waarom zou je het willen?
Verder is dit topic wel aardig in lijn met de post history van deze TS.

[ Voor 22% gewijzigd door kevin33 op 21-11-2016 17:47 ]

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Wikipedia: Frozen Land

Wellicht... maar ja, als een vogel fluit kan het ook als een orkest klinken :)

[ Voor 61% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 21-11-2016 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Laatst online: 13:27
LuNaTiC schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:03:
Dan zou Arabische muziek ook niet mogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:51
Ik dacht een paar films te kennen zonder muziek, maar ik hoor dat er toch ergens wel achtergrond muziek in zit bij een actie scene. Niet bijzonder aanwezig.

Ik vind het wel een interessante vraag. Muziek kan spanning brengen, maar ook het realisme enigszins afzwakken. Scenes waar je alleen de actie geluiden hoort en geen muziek, zijn over het algemeen bijzonder intens. Ik ben wel benieuwd naar een film zonder muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:01

Mx. Alba

hen/die/zij

Dit is een beetje een opsomtopic aan het worden en dat is niet echt de bedoeling... Wat is nou eigenlijk de reden dat je films zonder muziek zoekt?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:30

-tom-562

Oliesjeik

Wat is er mis met de mute knop :P
En als het 'haram' is (wss is het dat, want anders ontweek je de vraag niet), mag je dan wel een film kijken, dat is toch ook vertier?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Laatst online: 13:27
Mx. Alba schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:20:
[mbr]Dit is een beetje een opsomtopic aan het worden en dat is niet echt de bedoeling... Wat is nou eigenlijk de reden dat je films zonder muziek zoekt?[/]
Wat doet de reden ertoe? Ik luister ook nooit muziek. Dit omdat het niet toegestaan is voor mij dankzij bijvoorbeeld het oproepen/benoemen van vrouwonvriendelijke zaken (zie bijna ieder hiphopnummer).
Tenzij je een film bekijkt die daar juist om draait, voegt dat weinig toe aan de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:01

Mx. Alba

hen/die/zij

TereZz schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:20:
[...]

Wat doet de reden ertoe? Ik luister ook nooit muziek. Dit omdat het niet toegestaan is voor mij dankzij bijvoorbeeld het oproepen/benoemen van vrouwonvriendelijke zaken (zie bijna ieder hiphopnummer).
Tenzij je een film bekijkt die daar juist om draait, voegt dat weinig toe aan de film.
Nou ja, over die reden kan je discussiëren, en dit is een discussieforum... Anders verwordt het topic tot een opsomtopic en dan gaat het op slot.

Als hobby-muzikant kan ik het me trouwens niet voorstellen hoe het is om nooit muziek te luisteren... Ieder zijn ding natuurlijk, maar muziek is vrij omnipresent in onze samenleving, ik kan me eigenlijk geen zwaarwegende reden bedenken om dat te willen vermijden... En zo goed als onmogelijk om uit te voeren.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:24

Zeror

Ik Henk 'm!

Geen muziek, maar wel sound effects dus? Wordt lastig denk.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mx. Alba schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:24:
[...]

Nou ja, over die reden kan je discussiëren, en dit is een discussieforum... Anders verwordt het topic tot een opsomtopic en dan gaat het op slot.

Als hobby-muzikant kan ik het me trouwens niet voorstellen hoe het is om nooit muziek te luisteren... Ieder zijn ding natuurlijk, maar muziek is vrij omnipresent in onze samenleving, ik kan me eigenlijk geen zwaarwegende reden bedenken om dat te willen vermijden... En zo goed als onmogelijk om uit te voeren.
Sterker nog, zoveel films die gewoon echt veel minder goed worden, dan wel gewoon slecht.

Into the Wild zonder de muziek van Eddie Vedder... moet er niet aan denken!

Inception zonder de bombastische arrangementen van Hans Zimmer! man!

Denk je eens in, The Good, the Bad, the Ugly, zonder de score van Morricone. Die shootout zou vast hilarisch worden zonder muziek :D

Achja, ieder zijn cup of tea dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

[...]

Dit herken ik volledig, nog los van het feit dat ook in de hiphop er meer dan genoeg "vrouwvriendelijke" muziek is.
Net zoals in de rock/metal er niet constant duivels worden aanboden ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

The CUBE 1
The CUBE 2 hypercube
The CUBE 3 zero

Er is een componist voor die films, maar ik kan mij geen muziek herinneren behalve gehumm/gebrom wat zij dan als muziek zullen bestempelen.

The CUBE Hypercube, de eerste 14 minuten van de film:
YouTube: Let's Watch Cube 2 - Hypercube Part 1 OF 6
Skip daar maar eens doorheen en dan hoor je nergens muziek behalve ambiance in het begin. Zo zijn het eerste en het 3e deel ook. Geen snaarinstrumenten die ineens beginnen te jengelen of drumstellen die gebruikt worden.

Met de OP kan ik wel inkomen hoor, soms word ik ook een beetje moe van de muziek die ze gebruiken in films omdat ze voornamelijk allemaal dezelfde of dezelfde soort muziek gebruiken.

Dat nog niemand Tron van 2014(?) heeft aangeraden }:O

[ Voor 16% gewijzigd door RadioKies op 22-11-2016 15:46 ]

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:17

Ypho

Allround Nerd

RadioKies schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:44:
The CUBE 1
The CUBE 2 hypercube
The CUBE 3 zero
Mooie films, echter kan ik me herinneren dat in deel 2 wel muziek zit. Echter geen gitaren etc, meer achtergrondmuziek.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

De film 'M' van Fritz Lang (uit 1931, wel een geluidsfilm) heeft geen enkele muziek, op een door de moordenaar gefloten melodie na dan

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:16
Wikipedia: Dogma 95

Met regel 2 uit het manifest:
"Geluid dient nooit los van de beelden te worden gemaakt, of andersom. (Muziek mag niet worden gebruikt, tenzij aanwezig waar de scène wordt gefilmd.)"

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 00:22
Gebrek aan aandacht in de praatgroep ofzo ;)

Ik ben wel erg benieuwd naar de achterliggende reden :)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dat nog niemand Tron van 2014(?) heeft aangeraden }:O
Die film kijk ik uitsluitend voor de soundtrack _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

[...]

Met de OP kan ik wel inkomen hoor, soms word ik ook een beetje moe van de muziek die ze gebruiken in films omdat ze voornamelijk allemaal dezelfde of dezelfde soort muziek gebruiken.
[...]
Films zoeken met niet storende muziek kan ik inkomen, maar een ringtone wordt ook als muziek gezien en mag dus ook niet. Kan me echt geen reden bedenken waarom je dit zou willen. :p

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En daar komt bij dat de reden belangrijk is voor het antwoord. Als het is voor onderzoek van wat muziek toevoegt aan een film, kan je hele andere suggesties doen dan wanneer het religieuze redenen zou hebben.

Is een opsomming van softcore pronfilms gewenst? Geweld? Een arthouse film waar een uur lang iemand een varken eet? Mag puur instrumentale muziek wel?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Dit topic gaat dicht, omdat de TS geen enkele moeite lijkt te willen doen om zelf iets te vinden, en het zo een opsomtopic wordt, zonder enig verder nut.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.