Toon posts:

Game PC Build €900 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:42
De vraag is eerder. Waarom? Wat doe je nu met je pc waardoor je denkt dat je een "betere" processor nodig hebt?
Die je nu hebt is al een hele goede namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Wat is je reden om voor een snellere processor te gaan?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Voorkeur voor een 6000 of 7000 serie? je kan niet eens anders dan dat, tenzij je van plan bent om het moederbord te vervangen :P

Maar begin eens met wat je nu hebt en waar je het voor gebruikt.
Misschien zoek je het wel totaal in de verkeerde richting en heb je b.v. meer RAM nodig of een SSD.

Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda Magna V30 '85

Acties:
  • +1Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:00
Het is betere niet beteren. Normaal verbeter ik mensen niet, maar je doet het twee keer in dezelfde post. :-(

Waarom wil je een betere processor? Wat voor videokaart heb je? Wat doe je met je pc? Waarom denk je dat een snellere processor nodig is?
Als je het aan de snelheid van je pc merkt bij alledaagse taken als internetten en dergelijken, ligt dat bepaald niet aan je deze processor. Misschien aan het gebrek aan een SSD.

[Voor 25% gewijzigd door youridv1 op 02-04-2017 22:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-06 23:24
McKaamos schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:54:
Voorkeur voor een 6000 of 7000 serie? je kan niet eens anders dan dat, tenzij je van plan bent om het moederbord te vervangen :P
Waarom als je een Skylake cpu hebt zul je het moederbord moeten vervangen om een Kaby lake cpu te laten werken? Kwestie van een Bios update uitvoeren naar de laatste versie en hij word ondersteunt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

McFastFood schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:07:
[...]

Waarom als je een Skylake cpu hebt zul je het moederbord moeten vervangen om een Kaby lake cpu te laten werken? Kwestie van een Bios update uitvoeren naar de laatste versie en hij word ondersteunt. ;)
Dat zeg ik ;)
Alles anders dan 6000 of 7000 serie vereist een ander board. Die twee series dus niet ;)

Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda Magna V30 '85

Acties:
  • 0Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-06 23:24
McKaamos schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:09:
[...]

Dat zeg ik ;)
Alles anders dan 6000 of 7000 serie vereist een ander board. Die twee series dus niet ;)
Excuse me, te snel overheen gelezen :9 :O :Z 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04:47
Ik denk dat OP eerst even moet verduidelijken waarom hij een betere cpu wil.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 14:29
Kan je verklaren waarom?
  • Waar bestaat je huidige systeem uit?
  • Wat doe je ermee?
  • Wat probeer je te bereiken?

• IamBartjuuh
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-06 21:16
Mijn huidige systeem bestaat uit:
Crucial - DDR4-2133 - 16GB
NZXT S340 - Zwart / Rood
Western digital Blue - 2TB
MSI B150 Gaming M3
Intel Core i5-6400 - Boxed
Corsair CX450M
Samsung 750 EVO - Retail - 250GB
MSI Radeon RX 480 - Gaming X - 8GB GDDR5
be quiet! Pure Rock Slim
Het probleem waar is tegen aanloop is dat mijn proccesor snel op de 100% zit als ik in taak beheer kijk.
Gr. Bart

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:42
Nogmaals, wat doe je met het systeem? Je cpu zal vaker op 100% staan. Daardoor kan hij sneller de taken afhandelen.

Is het met gamen? Merk je tijdens het gebruik door schokken oid dat hij op 100% staat? Ikzelf gebruik nog een in 3770k en die kan ook nog ruimschoots mee. Voor jouw grafische kaart zal die niet de bottleneck zijn.

Welk scherm heb je? Welke resolutie speel je mee?

• IamBartjuuh
Arunia schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:44:
Nogmaals, wat doe je met het systeem? Je cpu zal vaker op 100% staan. Daardoor kan hij sneller de taken afhandelen.

Is het met gamen? Merk je tijdens het gebruik door schokken oid dat hij op 100% staat? Ikzelf gebruik nog een in 3770k en die kan ook nog ruimschoots mee. Voor jouw grafische kaart zal die niet de bottleneck zijn.

Welk scherm heb je? Welke resolutie speel je mee?
Ik heb een LG scherm (LG 24MP68VQ-P) en speel op 1080p
Dit is met het renderen en gamen tegelijk. (heb hier bij geen gebrek aan RAM)

[Voor 6% gewijzigd door IamBartjuuh op 03-04-2017 14:13]

• IamBartjuuh
youridv1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:01:
Het is betere niet beteren. Normaal verbeter ik mensen niet, maar je doet het twee keer in dezelfde post. :-(
Neem me niet kwalijk maar deze opmerking vind ik niet gepast. Ik heb dislectie.
Wil je voor dat je zo'n opmerking maakt er rekening mee houd. Alvast Bedankt
Gr. Bart

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-06 22:14
Bart Atgier schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:49:
Hallo mensen op tweakers,
Mijn vraag
Ik heb nu een i5-6400 in mijn pc zitten alleen wil een beteren proccesor wat raden jullie me aan?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb!
Ik heb een beetje zitten zoeken tussen proccesors en mijn voor keur is i7-6 of 7000 maar weet niet of dat Ok is dus ja

Gr Bart
Wanneer gaat je CPU naar 100%? Kijk wel programma het is kijk of je het kan verwijderen (dus als het bijvoorbeeld een random programma is maar geen SYSTEEM PROGRAMMA'S VERWIJDEREN!) en als je het niet goed kan vinden of het elke keer een piek is kijk of je een virus hebt met Malware bytes (Is een gratis programma en het is beter dan de meeste virusscan crapware)

daarbij ook eens een Ccleaner doen is ook niet verkeerd :P

--Edit--
als het in games is zou het best mogelijk kunnen zijn dat hij soms de 100 aantikt zeker bij AI intensieve games zoals GTA 5 of The witcher 3

[Voor 8% gewijzigd door Rockster34 op 03-04-2017 14:18]

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-06 16:30

Tribits

Onkruid vergaat niet

Bart Atgier schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:08:
[...]

Ik heb een LG scherm (LG 24MP68VQ-P) en speel op 1080p
Dit is met het renderen en gamen tegelijk. (heb hier bij geen gebrek aan RAM)
Als je rendert en gamed tegelijk is het van belang te zorgen dat de render software een lage prioriteit heeft of beperkt is in resources, anders gaat zelfs de snelste processor je niet redden.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-10-2021
Renderen en gamen tegelijk lijkt mij niet een hele geweldige combi.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:00
Renderen in welke zin? Bedoel je misschien het live encoden bij streamen naar youtube/twitch? Als je dat niet bedoelt en daadwerkelijk video's aan het renderen bent tijdens het gamen, dan ben je niet zo handig bezig. Al had je een Core i7 6950X 10 core 20thread dan zou de processor nog een klap krijgen omdat renderen per default met zo veel mogelijk recources gedaan wordt.

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 14:29
Als je streamed (bijv. twitch, youtube) dan oke, dat kan, dan zou ik de stream beperken voor minder resources en lagere prioriteit.

Maar als je rendered in 3D programma's bijvoorbeeld (zoals 3DS Max, blender, etc..) dan zou ik het ten strengste afraden om überhaupt te gaan gamen terwijl de render loopt. Zelf met een fantastische 1000 euro processor. De render software kan zo instabiel gaan renderen, vastlopen of simpelweg raar doen...

• IamBartjuuh
Hoi tweakers,
Ik wil mijn pc sneller hebben. Alleen daarvoor denk ik een betere processor nodig te hebben
Hier beneden staat meer info:
Ik zoek een?
Betere processor dan een i5-6400.

Wat is je budget?
liefst onder de 300 maar mag hoger

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja een intel i5 of i7

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil mijn pc sneller hebben. Dus ik heb graag een betere processor.
Gr. Bart

• kelvin46
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil mijn pc sneller hebben. Dus ik heb graag een betere processor.
Gr. Bart
Misschien moet je hier ook nog even je specificaties van je huidige setup neerzetten, anders wordt het voor ons wel lastig zeggen wat voor CPU je moet hebben. Ook kan het zijn dat je CPU helemaal niet de bottleneck is.

En wat heb je zelf al gevonden?

[Voor 6% gewijzigd door kelvin46 op 17-05-2017 08:16]

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-02 10:45
Het is inderdaad handig om even te vermelden wat het probleem is van je huidige cpu. Waar vormt hij een bottleneck in? Wat doe je meestal op je pc? Gamen? En waar bestaat de rest van je systeem uit?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis een hele hoop eigen inzet. Je benoemt niet wat je probleem nou precies is en wat je zelf al hebt gevonden. Vooral dat laatste zou erg simpel moeten zijn. Je budget is immers duidelijk, dus dan kan je zelf binnen een paar seconden uitzoeken welke keuzes je hebt. Dan zie je ook meteen dat een i7 buiten je budget valt en welke processoren op papier sneller zijn.

Of je dat gaat merken is maar heel erg de vraag zonder dat je duidelijk verwoordt wat nu je "klachten" zijn.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:24
Volgens mij is de snelste Skylake i5 een 6700K en die is - afhankelijk van verschillende scenario's - tussen de 25 en 35% sneller, voor het grootste deel te danken aan de clocksnelheid: http://cpu.userbenchmark....l-Core-i5-6400/3502vs3512. Een i7 heeft alleen zin als je iets hebt aan de extra threads. Een i7 is met je huidige budget niet echt haalbaar, tenzij je tweedehands een goede deal kan vinden.

Dus het zal - zoals ze hierboven al aangaven - nogal van belang wat je doet en wat je reden is om een nieuwe processor te willen. De rest van je setup is daarbij ook van belang om te kijken of de bottleneck niet ergens anders zit. Heb je bijvoorbeeld al een goede SSD?

[Voor 22% gewijzigd door Luuk1983 op 17-05-2017 09:13]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-04 08:14
Welke problemen ervaar je, en bij welke programma's/games? Waar bestaat de rest van je PC uit?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Om aan onduidelijkheid een einde te maken, merge met Game PC Build €900. Daar zijn ook al oplossingen en redenen aangedragen waarom je tegen 100% aanloopt.
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee