Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 21:59
Goedemiddag beste Tweakers,

Sinds kort hebben wij woning aangeschaft, waarvan we de sleutel overigens nog niet hebben. Nu zijn we op zoek naar een nieuwe TV voor in de woonkamer. Nu heb ik al het één en ander gelezen echter heb ik te weinig kennis van TV's en daarom wil ik jullie hulp vragen.

Allereerst de situatie, ik heb het een en ander proberen te verduidelijken in een afbeelding. Aangezien er 2 mogelijke situaties zijn voor de inrichting. Hier zijn we nog niet uit welke van de twee het gaat worden, aangezien we de inrichting nog moeten kopen. En ik toch niet veel te zeggen heb :9

Woonkamer

Situatie 1:
De TV hangt/staat aan de lange muur, vanwege een doorloop zijn de banken meer naar het midden gezet. Hierdoor schat ik dat de kijkafstand max 2.5 meter wordt.

Situatie 2:
De banken staan tegen de muren aan, waardoor de kijkafstand ook een stuk groter wordt. Gezien de kamer 4 meter breed is, is dat ook bijna gelijk aan de kijkafstand. Echter de muur waar de TV dan tegenaan komt te hangen, steekt uit. De TV kan/mag dan niet breder zijn dan de muur. Ik denk dan aan max 47-49 inch.

Budget:
1000 euro.

Extra functies
Aangezien ik zowel een chromecast als een mediaspeler heb, is een smart tv niet noodzakelijk. Ook 3D hoeft niet.

In het geval situatie 1 wellicht eerder kiezen voor een UHD tv aangezien de kijkafstand kleiner is en de tv groter mag zijn. Echter bij 100 Hz schermen kom je al snel boven de budget uit. Het enige scherm binnen het budget is.
pricewatch: Philips 55PUS6501/12 Zilver
Zie ik soms iets over het hoofd waarom deze al snel minimaal 300 euro goedkoper is dan andere 55 inch UHD tv's met 100hz? Of kan ik dan beter voor deze gaan: pricewatch: Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver

Bij situatie 2 zou mijn voorkeur eerder uitgaan naar een 47 - 50 inch Full HD (Dit is nog even afhankelijk van de exacte breedte van de muur, die moet ik nog opmeten). In deze situaties zijn er veel meer TV's die binnen het budget passen. Alleen is het voor mij niet duidelijk wat de voor- en nadelen van deze TV's zijn, ik was aan het denken aan één van de volgende TV's:
- pricewatch: Samsung UE50J6240 Zwart
- pricewatch: LG 49LH604V Zwart
- pricewatch: Panasonic Viera TX-50DS630 Zilver

Wanneer er voor situatie 1 geen degelijke UHD TV met minimaal 100hz is het dan niet verstandiger om voor een 55 inch FHD TV te gaan, zoals deze:
- pricewatch: Sony Bravia KDL-55W809C Zwart
- pricewatch: Sony Bravia KDL-55W755C Zwart
- pricewatch: Samsung UE55J6240 Zwart
- pricewatch: LG 55LH604V Zwart