AMD TB=Athlon???

Pagina: 1
Acties:

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Hoe zit dit nou? Want bij sommige winkels staan op de site alleen maar Duron's en TunderBirds, maar op de AMD site staan alleen maar Duron's en Athlons.

Juist

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 17:56
Thunderbird is de codenaam van de nieuwere Athlons (Socket A versie). Hierna krijg je de Palomino, maar dat is oficieel dacht ik ook een nieuwere versie van de Athlon.

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 12:39 schreef Marcj het volgende:
Hierna krijg je de Palomino, maar dat is oficieel dacht ik ook een nieuwere versie van de Athlon.
Klopt, de Palomino wordt ook wel athlon 4 genoemd.

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 12:24

Wuursj

want worst is al bezet

Op zaterdag 30 juni 2001 12:38 schreef Jeldert het volgende:
Hoe zit dit nou? Want bij sommige winkels staan op de site alleen maar Duron's en TunderBirds, maar op de AMD site staan alleen maar Duron's en Athlons.
Ik zat met hetzelfde, ik had een TB gekocht (een 800 toen ie nog niet zolang uit was) en ik kon nergens aan zien of het nu een TB of een gewone Athlon is. Tot ook iemand met het bovenstaande antwoordt kwam.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

ik heb nog een originele Athlon (500, slot-1) kan ik hier nog een nieuwere TB inprikken ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Nee dat kan je niet. Een Slot A geeft geen ondersteuning voor een Socket A processor. Dit werkt wel bij Intel Socket 370 processor in een Slot 1.

De AMD Athlon was origineel een groot blok chocolade (Uh ja zo noem ik dat zwarte blok maar). De Thunderbird was de Athlon core in socket A verpakking (Met wat tweaks hier en daar). Maar officieel heet hij inderdaad Athlon. :)

Zo kan je de Pentium III FCPGA ook Coppermine noemen ipv Pentium III.. :) Of eh.. ken je de Klamath of Katmai nog? :D

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 18:37

bloasfist

Slot-A Crew

Op zaterdag 30 juni 2001 13:56 schreef freddifish het volgende:
ik heb nog een originele Athlon (500, slot-1) kan ik hier nog een nieuwere TB inprikken ?
Je bedoelt slot A. Nee, daar kan je geen nieuwere Thundrebird in prikken, aangezien dat een socketA processor is. Je moet dus op zoek gaan naar een slotA processor (veel succes, die zijn bijna niet meer te krijgen ;( ).
Wat je ook kan doen is je 500 overclocken. Ik heb zelf ook een ahtlon classic 500 en die haalt de 750.>:) Dus.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 11:17

WouterG

Dit is geen ondertitel

Er zijn toch wel een paar Athlon tunderbird slot1 processors gebouwd?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

nee, geen. Wel voor SlotA maar geen voor Slot1. :P

MechWarrior || Monsters Game

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 11:17

WouterG

Dit is geen ondertitel

Sorry, foutje moet kunnen. ;)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 13:52

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move -> P&M

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1