Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hai, ik heb het vorige schooljaar mijn mbo diploma medewerker beheer ict op niveau 3 gehaald. uiteindelijk heb ik toch besloten een andere mbo niveau 4 opleiding te doen en de ict (mischien tijdelijk) achter me te laten.

Mijn ict niveau 3 heb ik eigenlijk met hakken over de sloot gehaald omdat ik er veel te weinig leerde om een goed functionerende ict'er te worden (en omdat ik best weinig deed 8)7 ).

mijn vraag is nou: wat kan ik mezelf het beste aanleren om ervoor te zorgen dat mijn diploma ook echt iets waard is? bijvoorbeeld webdevelopment, programmeren en welke taal etc.

alvast bedankt,
Aardappel777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33
Ik zou sowieso doorgaan voor een HBO diploma. Met je huidige diploma mag je in je handen wrijven als je helpdesk werk krijgt (aangezien je geen ervaring hebt). De belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen is "wat vind ik leuk". Als je iets gaat doen voor het diploma wat je niet leuk vindt is het een stuk zwaarder om te studeren, laat staan dat je dit de rest van je leven moet doen.

[ Voor 24% gewijzigd door m3gA op 21-11-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:27
In alle eerlijkheid, je moet hier iets aan doen:
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:14:
Mijn ict niveau 3 heb ik eigenlijk met hakken over de sloot gehaald omdat ik er veel te weinig leerde om een goed functionerende ict'er te worden (en omdat ik best weinig deed 8)7 ).
Zoek daarna een baan bij een van de grote detacheerders en leer jezelf een degelijke werkethiek aan. Daarna kan je verder kijken naar wat je wilt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Powergrim schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:17:
In alle eerlijkheid, je moet hier iets aan doen:

[...]

Zoek daarna een baan bij een van de grote detacheerders en leer jezelf een degelijke werkethiek aan. Daarna kan je verder kijken naar wat je wilt :).
Ik geef hem weinig kans met zijn huidige diploma om een baan te vinden. Daarom zou ik doorleren als ik hem was, mits hij de motivatie kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:14:
uiteindelijk heb ik toch besloten een andere mbo niveau 4 opleiding te doen en de ict (mischien tijdelijk) achter me te laten.
Welke opleiding heb je dan besloten te doen?

Daarnaast, het komt je niet vanzelf aanwaaien. Doe een relevantie MBO-4 opleiding en steek er tijd in en zorg dat je ook zorgt dat je begrijpt waarmee je bezig bent en doe een stap extra. Ik snap totaal niets van je openingspost. Je wilt gaan programmeren, webdevelopment e.d. en begin je post met dat je de ICT achter je wilt laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb besloten een labopleiding te gaan doen. dus ik ben niet geintresseerd in het beginnen van een nieuwe opleiding. ik wil dus alleen weten welke richtingen binnen de ict het handigst zijn om te leren als ik ooit nog terug moet vallen op mijn ict diploma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:37:
ik heb besloten een labopleiding te gaan doen. dus ik ben niet geintresseerd in het beginnen van een nieuwe opleiding. ik wil dus alleen weten welke richtingen binnen de ict het handigst zijn om te leren als ik ooit nog terug moet vallen op mijn ict diploma.
In de ICT veranderen zaken zo snel dat je dat beter kunt uitzoeken als je het nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electricretard
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-08 16:29
Het probleem is dat als je vandaag iets leert, en er vervolgens 2 jaar niks meer mee doet, dat de kennis niks meer waard is.

Je zou bijvoorbeeld een web stack kunnen leren, html, css, php en javascript, echter binnen deze technieken word iedere dag aan nieuwe dingen en features gewerkt. Doe je er 2 jaar niks mee dan zal je jezelf wel weer moeten updaten met de nieuwste frameworks, libraries en trends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:33
Als je van plan bent voorlopig niuets in de ICT te gaan doen, vooral ook geen tijd in steken.

Leren programmeren? Heb je al enige kennis op dat vlak? Anders niet aan beginnen als je er toch voorlopig niets mee gaat doen.

Probeer een baan te vinden in de richting waarin je wilt werken en steek je tijd in het leren van zaken die je daar kunt gebruiken om verder te komen in plaats van in het leren van iets wat is verouderd wanneer je er ooit iets mee wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:56
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:37:
Labopleiding... Er zijn ook functies in het lab m.b.t. programmeren. Achterhaal info welke talen er gebruikt worden en misschien behandeld worden in de opleiding. Zo kan je misschien nog een combi doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:04

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Of voor een niveau 4 gaan. Biedt meer kansen als je later erop terug moet gaan vallen. Duurt vast niet zo heel lang om dat te moeten gaan halen.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Pagina: 1