Hosting provider 123XS gaat over in Spango

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandverh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-02-2021
Sinds begin deze maand is de internet hosting provider 123XS (gevestigd in Huizen) overgegaan naar Spango (in Almere).
Alle diensten moeten verhuizen naar nieuwe cybercentra. Spango belooft een online klantenportaal en meer mogelijkheden om zelf zaken te regelen.
Voordelen? Geen idee.
Nadelen? Ander VM platform.
Helaas merk ik nu dat de Ubuntu servers die ik afneem bij 123XS afneem, straks niet meer ondersteund kunnen worden door Spango. De reden; Ubuntu 16.04 draait op Kernel v.4 en het nieuwe VM platform kan geen backup maken van deze machines. Oorzaak; de backup-software kan er niet mee omgaan.

Als ik hierover navraag doe, wordt het excuus gegeven dat de backupsoftware het probleem is.

Nu moet ik mijn servers verhuizen naar een andere provider, dat kost tijd/geld. Helaas, jammer voor u! is de kort-door-de-bocht reactie. ("Wie zien u liever niet vertrekken")
Niets ten nadele van 123XS, per slot van rekening moet uit de schoorsteen toch wat rook kringelen, maar ik voel me als 'afnemer' niet zo heel erg 'klant' meer bij dat nieuwe Spango.

Wie kan mij een provider adviseren die gewoon Ubuntu 16.04 ondersteunt en een klein beetje flexibel is?

Beste antwoord (via rens-br op 18-04-2017 10:35)

• rolandverh
De uiteindelijke oplossing;
We hebben een tijdelijke server gebouwd die wel in de backup werkt (CentOS) en daarmee een rsync job ingesteld.
De nieuwe Ubuntu 16.04 servers hadden daarmee een backup mogelijkheid.
Daarna is de nieuwe R1 backup software geleverd die wel goed werkt met het VM platform.
Dus, in overleg hebben we samen een workaround gebouwd.

De voordelen: De nieuwe servers zijn moderner van opzet en kunnen beter beveiligd worden.
Vooral de webservers (shared hosting) waren soms wat verouderd, waardoor beveiligingsproblemen ontstonden. Die beveiliging is nu weer 'modern' te noemen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rolandverh
De uiteindelijke oplossing;
We hebben een tijdelijke server gebouwd die wel in de backup werkt (CentOS) en daarmee een rsync job ingesteld.
De nieuwe Ubuntu 16.04 servers hadden daarmee een backup mogelijkheid.
Daarna is de nieuwe R1 backup software geleverd die wel goed werkt met het VM platform.
Dus, in overleg hebben we samen een workaround gebouwd.

De voordelen: De nieuwe servers zijn moderner van opzet en kunnen beter beveiligd worden.
Vooral de webservers (shared hosting) waren soms wat verouderd, waardoor beveiligingsproblemen ontstonden. Die beveiliging is nu weer 'modern' te noemen.