Vraag

• lifeofsoccer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-03-2021
Hee allen!

Ik wil voor de feestdagen een nieuwe foto en filmcamera kopen. Ben nog vrij onervaren, maar wil me er graag in verdiepen. Ben op zoek naar een systeemcamera, omdat ik de optie van het wisselen van lenzen ideaal vindt, en het compacte in tegenstelling tot een dslr. Verder vind ik video ook belangrijk. Met deze info ben ik op internet gaan zoeken en kwam ik bij de Panasonic G7; goede camera, grote mogelijkheid aan lenzen,goede video met 4K 30fps/1080p 60fps. Maar wat is jullie mening, is dit een goede foto/filmcamera om mee te beginnen (om mee te nemen op vakanties en dagjes weg) of raden jullie mij een andere aan!

Super bedankt alvast!

Beste antwoord (via lifeofsoccer op 12-12-2016 20:46)

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-11 15:58
je zou ook kunnen kijken naar de panasonic GX80, is nu 600 euro:
http://www.kamera-express...x-dmc-gx80-12-32mm-zwart/

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn glazen bol zegt kopen, maak een keuze. Doe ervaring op ga ermee aan de gang, gebruik hem. Het belangrijkste is bedenk ook dat in alle mooie foto's en filmpjes ook veel moeite en effort zit. Ontwikkelen knippen plakken editen daar gaat ook tijd en moeite in zitten en dan kom je tot resultaten.
Die ene prachtige foto zo uit de camera is of geluk of heel veel kennis ervaring en geduld om precies dat op dat moment vast te leggen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• lifeofsoccer
Thanks voor je antwoord! Ik wil zeker veel gaan oefenen, maar vraag me dus af of dit dan de beste koop is waar ik vele jaren mee vooruit kan. En qua lenzen ben ik echt een leek, is er iemand die mij hier wat over wil leren? :)

Acties:
  • Beste antwoord

• Niet_Jan_Jaap
je zou ook kunnen kijken naar de panasonic GX80, is nu 600 euro:
http://www.kamera-express...x-dmc-gx80-12-32mm-zwart/

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Vergeet de Sony a6000 niet mee te nemen in de overweging.

• lifeofsoccer
Die ziet er ook zeker goed uit, zeker voor die prijs! Ervaring met deze camera?

• Niet_Jan_Jaap
lifeofsoccer schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:06:
[...]

Die ziet er ook zeker goed uit, zeker voor die prijs! Ervaring met deze camera?
Ja echt topper, bepaalde 'gadget' functies werken ook echt top (post focus, 4K foto), 2 weken in bezit, echt blij mee!

• lifeofsoccer
Niet_Jan_Jaap schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:28:
[...]

Ja echt topper, bepaalde 'gadget' functies werken ook echt top (post focus, 4K foto), 2 weken in bezit, echt blij mee!
Je hebt me overtuigd, heb deze nu een week in bezit, geweldige camera!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

dread

Sluwe vlaming

lifeofsoccer schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:45:
[...]

Je hebt me overtuigd, heb deze nu een week in bezit, geweldige camera!
Ik heb ook de GX80 gekocht en ben erg tevreden over de camera. Net als jij ben ik een leek maar in de periode dat jij heb gekocht hebt was er ook een actie voor 25€ een dag cursus hoe om te gaan met deze specifieke camera.

Ik had hem gekocht bij een partij die niet adverteerde met deze actie maar toch dede ze mee. Ik heb ze daar op aangesproken en inmiddels heb ik gratis een coupon voor de cursus in huis.
http://www.panasonic.com/...X80-G7-Workshop-actie.pdf

Mocht het je interesseren dan is het een buitenkansje :)

Heb je inmiddels al de uitgebreide handleiding gedownload van de panasonic site? Veel uitgebreider dan het boekje dat je erbij krijgt.

Succes!

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• lifeofsoccer
dread schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:02:
[...]

Ik heb ook de GX80 gekocht en ben erg tevreden over de camera. Net als jij ben ik een leek maar in de periode dat jij heb gekocht hebt was er ook een actie voor 25€ een dag cursus hoe om te gaan met deze specifieke camera.

Ik had hem gekocht bij een partij die niet adverteerde met deze actie maar toch dede ze mee. Ik heb ze daar op aangesproken en inmiddels heb ik gratis een coupon voor de cursus in huis.
http://www.panasonic.com/...X80-G7-Workshop-actie.pdf

Mocht het je interesseren dan is het een buitenkansje :)

Heb je inmiddels al de uitgebreide handleiding gedownload van de panasonic site? Veel uitgebreider dan het boekje dat je erbij krijgt.

Succes!
Bedankt voor de tips, ik ga proberen om een workshop te regelen, en ik ga ook zeker nog dieper in de handleiding duiken!
Pagina: 1