Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router voor kantoor gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kerst.man
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04-2024
Goedemiddag,

Momenteel ben ik voor kantoor op zoek naar een router dat ongeveer 30-40 apparaten tegelijk van wifi kan voorzien. Er zitten hier gemiddeld 15 personen op kantoor en het standaard modem/router dat onze Spaanse provider levert is niet geschikt voor ieders laptop en telefoon dat tegelijk verbindt en klapt er dus regelmatig uit.

Ik heb de Pricewatch reeds gebruikt om routers te zoeken, maar daar kan ik helaas het maximum apparaten niet terugvinden. Zou je kunnen zeggen dat de routers die vandaag de dag op de markt komen prima met zoveel apparaten tegelijk om kunnen gaan of is dat toch een aparte markt die je dan op moet gaan?

Wel willen wij graag 802.11ac, een 2.4 en 5ghz kanaal.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Met een Edgerouter X en een AC AP moet je al wel een heel eind komen. Mocht je meer dekking willen of meer snelheid, kun je altijd een duurdere variant van het AP kopen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik zou minimaal voor een EdgeRouter Lite gaan, of groter en een UAC-AP-LR of Pro. Liefst meerdere.

Ik heb hier goede ervaringen mee, maar wel in privé gebruik.

[ Voor 25% gewijzigd door Fairy op 21-11-2016 12:16 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:16

lier

MikroTik nerd

Volgens mij zoek je geen router maar een accesspoint. Inderdaad zijn de Ubiquiti ap's prima oplossingen. Los van het aantal clients zijn er meer facetten waar je op moet letten:

- oppervlakte
- externe invloeden (WiFi netwerk in de buurt)
- blokkerende "dingen", bijvoorbeeld muren

Wat is het budget?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• kerst.man
Allereerst bedankt voor de reacties. Oppervlakte is momenteel niet zo groot, maar wellicht verhuizen we binnenkort en kunnen we er een tweede bijzetten. Hier in Spanje zijn veel netwerken te vinden. Zo gauw zie ik er nu al 21. Muren zijn hier bekant van karton dus dat is niet zo'n probleem.

Betreft budget kijken we naar 100 a 150 euro per stuk, als dat althans voldoende is.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Aruba AP's! Altijd uit te breiden. Goede functionaliteit en te beheren zonder een aparte management controller.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Frogmen
  • Niet online
Met zoveel netwerken in de buurt zal je veel last van ruis hebben AC lijkt leuk maar waarschijnlijk ga je het nooit halen door teveel andere netwerken. Ik zou wel voor dual band gaan en liever meerdere 3 of 4 ubiquty AP. Hoe korter de afstand hoe minder lijst van andere netwerken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Frogmen
  • Niet online
NeHoX schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:16:
Aruba AP's! Altijd uit te breiden. Goede functionaliteit en te beheren zonder een aparte management controller.
En een andere prijs dan TS zoekt!

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Frogmen schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:19:
[...]

En een andere prijs dan TS zoekt!
15 man personeel op kantoor. Dan zou ik voor die 200 ex BTW minimaal 1 Aruba kopen. De router doet er dan niet zoveel meer toe. Ik opper liever iets goeds waarbij de TS het misschien een maand uit moet stellen maar dan wel echt op orde heeft dan dat we hier op Tweakers een "halfje" gaan aanbieden.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Frogmen
  • Niet online
En Aruba is de enige die het kan? Ik ben van mening dat dit soort oplossingen die Aruba biedt zeer goed zijn maar overdreven voor deze situatie. Als je veel betaald voor opties die je niet gebruikt of nodig hebt dan is dat zonde van het geld. Het moet een passende oplossing voor het gebruik en de gebruiker zijn. Mikrotik is ook leuk en goed zelfs goedkoop maar waarschijnlijk vliegt ie bij de TS gefrustreerd het raam uit.

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Precies. Aruba is erg goed maar erg duur en bied in deze situatie geen uitzonderlijke verschillen.
Ubiquiti AP's zijn net zo eenvoudig bij te plaatsen en de controller is ook erg makkelijk op te zetten.

Ik heb nog geen ervaring met 20+ clients, maar ik zie niet waarom dat ineens fout zou moeten gaan. Desnoods neem je de AC Pro als je direct het zekere voor het onzekere wil nemen.

• Frogmen
  • Niet online
Die 20 clients is niet zozeer een probleem voor je AP als wel voor je router. Een goede router raakt niet zo snel in de stress en kan je WAN verbinding optimaal benutten.

Verwijderd

Je kan makkelijk 20 man op één AP hebben. Het is de vraag of het gewoon `connected` users zijn (dus wel verbonden maar trekken geen traffic, bv. smartphone in de zak), of zijn alle werkstations van die mensen (lees: laptop's) alleen via WiFi verbonden?

• kerst.man
@haik01
Ieder werkstation op kantoor is hier enkel met wifi verbonden. Dat is het vervelende. Natuurlijk zie ik hier ook graag dat iedereen netjes een ethernet poort naast z'n laptop heeft, maar dat is nu helaas het geval. Dat is echter wel iets wat ik wil opperen als we gaan verhuizen. De laptops staan dus constant data te verbrassen en de telefoons doen behalve whatsappen vooral niks anders dan verbonden zijn. Omdat we hier met veel mensen zijn die net als ik niet uit Spanje komen en dus geen Spaanse provider hebben zijn de mensen hier verbonden met wifi.

Ik heb in ieder geval wat ideeën van jullie gekregen en zal er eens naar kijken. Wanneer iemand nog ideeën heeft, hoor ik dat graag.
Pagina: 1