Ok, hier kom ik niet meer uit... Ik heb een Asus P2B mobo (nieuwste bios erop geflashed) en daar zit nu een boxed celly 400 op.
Ik wil er een celeron 566 (Cu-mine-core) opgooien met een socket 370 >> slot 1 adapter, het schijnt dat je met bijv een MSI adapter het voltage kan tweaken (zodat de lage voltages die 'ie nodig heeft haalbaar zijn op mijn mobo). Volgens de asus.com reference moet dat lukken op een P2B met de nieuwste bios (check) en "HW Rev 1.12"
Die celly wordt natuurlijk geOC'd (850mHz
). Dus een Golden Orbje voor de koeling lijkt (na heel wat gesearchGoT) de juiste keuze.
mijn vragen dus:
- waar vind ik die HW/Rev?
- hoe zit het nou precies met de jumper settings voor de 8,5 multiplier? (max op P2B is 8x, dus dan wordt 4,5x weer 8,5x??)
- voor het OC'en: FSB verhogen of het voltage omhoog? of beide?
- waar vind ik een handleiding o.i.d. over het samenvoegen van koeling, proc en adapter??
beetje newbie-oc vraagjes kweetut, maar ik kom er niet uit! tnx.. (als ik wat over het hoofd gezien heb in de historie of GoT, sorry)
Freak_NL
Ik wil er een celeron 566 (Cu-mine-core) opgooien met een socket 370 >> slot 1 adapter, het schijnt dat je met bijv een MSI adapter het voltage kan tweaken (zodat de lage voltages die 'ie nodig heeft haalbaar zijn op mijn mobo). Volgens de asus.com reference moet dat lukken op een P2B met de nieuwste bios (check) en "HW Rev 1.12"
Die celly wordt natuurlijk geOC'd (850mHz
). Dus een Golden Orbje voor de koeling lijkt (na heel wat gesearchGoT) de juiste keuze.mijn vragen dus:
- waar vind ik die HW/Rev?
- hoe zit het nou precies met de jumper settings voor de 8,5 multiplier? (max op P2B is 8x, dus dan wordt 4,5x weer 8,5x??)
- voor het OC'en: FSB verhogen of het voltage omhoog? of beide?
- waar vind ik een handleiding o.i.d. over het samenvoegen van koeling, proc en adapter??
beetje newbie-oc vraagjes kweetut, maar ik kom er niet uit! tnx.. (als ik wat over het hoofd gezien heb in de historie of GoT, sorry)
Freak_NL

ik kan nergens vinden wat nou het minimum voltage is! zal wel 1,8v zijn?