Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan84
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-07 21:15
Dag Tweakers,

Zitten er, naast de fysieke verschillen (key en lengte), nog andere verschillen tussen de verschillende lengtes van een m.2 kaart?

Ik heb namelijk een Intel 600p SSD gekocht voor mijn Asus H110T bord. Niet goed genoeg naar de specificaties gekeken en nu kom ik er achter dat de SSD te lang is voor het bord.

Intel® H110 chipset :
1 x M.2 Socket 3, with M key, type 2242/2260 storage devices support (both SATA & PCIE mode)

De Intel 600p is van het type 2280. Er zit dus geen gaatje in het bord om hem vast te zetten, maar een type 2280 past fysiek wel, en zou op een andere manier vast gezet kunnen worden.

Werkt dit zonder problemen?

Beste antwoord (via twan84 op 22-11-2016 13:50)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het slot bevat kleine koperen contactjes. Je hebt dikke kans dat als je de kaart erin zet, hij een beetje scheef zit. Eigenlijk moet de kaart naar beneden gedrukt worden en dan vast gezet worden met het schroefje. Ik zou het niet doen dus. Gewoon omruilen of weer via V&A verpatsen :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:36

rdejongjr

Gnome

Zo lang je het ding netjes vast kunt zetten gaat het prima werken.
Wellicht is er een plastic afstandhouder te plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat weegt dat ding? 7 gram? Denk dat het m2 slot meeer dan voldoende wrijving heeft om zonder verdere bevestigingsmaterialen aan de gang kan. En als de PC niet elke dag onder de arm meegaat, zal de SSD er ook niet uitvallen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat zou ik dus niet doen, het ding wordt dan niet heel lekker in 't slot geduwd, dus dat kan mogelijk problemen gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TERW_DAN schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:09:
Dat zou ik dus niet doen, het ding wordt dan niet heel lekker in 't slot geduwd, dus dat kan mogelijk problemen gaan geven.
Tja, het kan... Kwam er pas na assemblage en Windows-installatie achter dat ik het schroefje wel was vergeten van mijn 2280. Nou gooi ik niet met mijn spullen maar bij assembleren doe ik ook niet heel subtiel, af en toe.

Maar je hebt gelijk; er kan ongewenst gedrag/effect zijn van een SSD die niet goed vastzit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het slot bevat kleine koperen contactjes. Je hebt dikke kans dat als je de kaart erin zet, hij een beetje scheef zit. Eigenlijk moet de kaart naar beneden gedrukt worden en dan vast gezet worden met het schroefje. Ik zou het niet doen dus. Gewoon omruilen of weer via V&A verpatsen :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1