Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Defecte 48poort Switch vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen!

Afgelopen weekend is er een stroom storing geweest waardoor 1 van mijn switches niet wil starten
LEDs op power / self test blijft oranje knipperen.

Nu heb ik het vermoeden dat het apparaat gewoon kapot is

Is het verstandig om een nieuwe niet geconfigureerde switch te plaatsen en alles 1 voor 1 over te prikken?

Het enige wat waarschijnlijk niet zal werken zijn de digitale telefoon lijntjes die per poort geconfigureerd zijn.

Ik hoor graag tips van jullie! ben helaas geen netwerk expert.

Groet,
Curtis

Alle reacties

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Stap 1 is; wat voor switch is het ? Indien het een un-managed switch is kan dit waarschijnlijk goed gaan, is het een managed switch, dan wordt je kans kleiner ;)

Wie heeft 'm geplaatst, wie beheert 'm en zit er een service contract op ?

Blind vervangen kan werken als Russisch roulette ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:15

WCA

Switch met ingebouwde voeding of externe voeding?

Share and Enjoy!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:14
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:04:

Ik hoor graag tips van jullie! ben helaas geen netwerk expert.

Groet,
Curtis
Misschien gewoon even contact opnemen met je ICT leverancier als je er geen expert in bent?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas zit hier geen service contract op, momenteel zijn we bezig om de oude apparatuur te vervangen echter was het telaat voor dit apparaat.

Switch heeft ingebouwde voeding zover ik kan zien.

Het gaat om het model SuperStack switch 4250T van 3Com

Deze kan ik vervangen door een nieuwe Avaya 4548GT-pwr

Natuurlijk heb ik contact opgenomen met onze IT leverancier, helaas gaat hier tijd overheen en vroeg me af of ik de switch zelf in de tussentijd kan vervangen zodat x aantal devices op deze switch weer netwerk toegang hebben.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, maar of je dat ook voor elkaar krijgt ligt eraan hoe dat ding geconfigureerd was, of jij daar inzicht in hebt en de mogelijkheid om je nieuwe switch identiek te configureren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Het is een managed switch dus je hebt geen flauw benul wat voor config daar eventueel nog in zit. Je kan gewoon de normale 'pc porten' 1op1 overzetten en hopen dat het goed gaat. Maar eerlijk gezegd zou ik dit aan partij overlaten die je ICT beheerd ipv zelf rommelen (en als het antwoord is : 'dat duurt te lang' , mag degene die een dergelijk contract niet belangrijk vond zich nu even gaan verantwoorden ).

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie, groot gelijk heb je!

Zat zelf ook te twijfelen of het nou zo slim is om de pc poorten over te prikken.. toch maar niet gedaan.

Ik was zelf als nood ITer bij t bedrijf begonnen.. helaas heb ik een webprogrammeur achtergrond en weet dus vrij weinig van netwerk apparatuur.

Wacht nu rustig af op een monteurtje.. De switch heb ik zojuist uit het rek gehaald en bij mijn verre(ander land) collega's de configuratie opgevraagd. op een nieuwe switch te configureren.

Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor enige tips en snelle reacties!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:31

Nox

Noxiuz

Je kan fysiek wel alvast een nieuwe switch alvast monteren en poorten over zetten, echter zal hij wel eerst geconfigureerd moeten worden. Dat kan even duren, immers is het een ander type switch dus kopie pasta is niet zo snel gedaan.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1