Iphone zonder simkaart gestolen, gegevens in gevaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:46
Gisterenavond is er ingebroken in mijn huis, heel vervelend allemaal maar de schade valt gelukkig mee. Wel is mijn oude iphone 6s meegenomen, deze stond uit en er zat geen simkaart in. Enige wat ik niet heb gedaan is het wissen/resetten van de telefoon. Dit betekend dus dat sowieso al mijn apps en gegevens er nog opstaan maar ook opgeslagen wachtwoorden van websites en dergelijke. Nu staat de telefoon uit en is hij beveiligd met mijn vingerafdruk + pincodes bij het opstarten maar vroeg me af of mijn gegevens nou eigenlijk veilig zijn?

De politie heeft het IMEI nummer overigens wel opgenomen in de aangifte, betekent dit dat ze daar iets mee doen of moet ik zelf actie ondernemen om de telefoon onklaar te laten maken?

(Heb wel even gegoogeld, maar bijna alle websites hebben alleen informatie over wat te doen als je huidige in gebruik zijnde telefoon gestolen wordt)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Als je "zoek my iPhone". Hebt aanstaan

Via www.icloud.com. Kun je inloggen met je Apple ID . Dan kun je de telefoon in de verloren modus zetten.
En je kan hem zelfs op afstand wissen.

Als de telefoon dan contact maakt via een netwerk .
Dan verchijnt er een blok in het scherm .
Dan kan niemand de telefoon gebruiken
Ook is de telefoon minder waard omdat mensen kunnen zien dat de telefoon vermist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
frankym schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:02:
Als je "zoek my iPhone". Hebt aanstaan

Via www.icloud.com. Kun je inloggen met je Apple ID . Dan kun je de telefoon in de verloren modus zetten.
En je kan hem zelfs op afstand wissen.

Als de telefoon dan contact maakt via een netwerk .
Dan verchijnt er een blok in het scherm .
Dan kan niemand de telefoon gebruiken
Ook is de telefoon minder waard omdat mensen kunnen zien dat de telefoon vermist is.
Ik heb helaas 'zoek my iphone' niet aanstaan. Daarnaast is het ook niet de enige telefoon op dat Apple ID.

Laat ik mijn vraag anders formuleren, kunnen ze tegenwoordig zonder vingerafdruk of pincode bij mijn gegevens komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:02
Volgens mij kun je als find my iphone niet aan staat met iTunes de gegevens backuppen, en dus inzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankym
Nee, ze kunnen wel de telefoon helemaal resetten via iTunes .
Anders zetten ze ook de pincode weer terug .
Zonde dat je." Zoek my iPhone" niet hebt aanstaan.
Is echt 1 van de beste boefproof-beveiligingen van Apple .

Heb je al ingelogd via. Icloud?
Als je iPhone er in staat dan staat ook " zoek my iPhone" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Malt007 schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:04:
[...]

Ik heb helaas 'zoek my iphone' niet aanstaan. Daarnaast is het ook niet de enige telefoon op dat Apple ID.

Laat ik mijn vraag anders formuleren, kunnen ze tegenwoordig zonder vingerafdruk of pincode bij mijn gegevens komen?
Ja en nee.

nieuws: Truc omzeilt lockscreen iPhones en laat foto's en contacten zien

Volgens mij kan je hier alleen foto's en contacten mee raadplegen. Om een back-up te maken met iTunes moet volgens mij de computer als vertrouwd aangemerkt worden en dat kan alleen als de telefoon unlocked is.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
frankym schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:08:
Nee, ze kunnen wel de telefoon helemaal resetten via iTunes .
Anders zetten ze ook de pincode weer terug .
Zonde dat je." Zoek my iPhone" niet hebt aanstaan.
Is echt 1 van de beste boefproof-beveiligingen van Apple .

Heb je al ingelogd via. Icloud?
Als je iPhone er in staat dan staat ook " zoek my iPhone" aan.
Zojuist ingelogd op icloud en als ik zoek my iphone doe dan komen er 3 naar voren. Probleem is alleen dat ik niet weet welke weg is, heb ze geen namen gegeven dus ze heten allemaal 'Iphone'. Op mijn huidige 7+ heb ik 'zoek' aangezet nu en de naam veranderd. Echter voordat ik dat gedaan had werd deze al op een kaart vertoond (overigens een paar 100m verwijdert van de werkelijke locatie).

Denk op basis van kleur te weten welke gestolen is overigens en heb een vinkje gezet bij 'stuur bericht indien gevonden'. Ik heb ook nog de optie om deze te wissen maar weet niet hoe dat in zijn werk gaat als de telefoon uitstaat en ik in eerste instantie de zoek optie niet had aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Dan bestaat er een mogelijkheid dat je de telefoon toch in " zoek my iPhone " hebt toegevoegd .

Afhankelijk hoeveel iPhones je in huis hebt ,
Je kunt de telefoons afzonderlijk van elkaar een signaal geven , dan beginnen ze te pingen ( geregistreerd op jou Apple id)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Kreeg zojuist de melding dat iemand probeerde in te loggen op mijn apple-id in de buurt van Amsterdam. Heb op aanraden van apple het wachtwoord veranderd. Zie alleen op icloud.com nog steeds de andere telefoons op 'offline' staan.

Krijg je die melding nou alleen op het moment dat iemand hem aan zet of als ze proberen in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Kijk uit dat je geen valse mail krijg he?
Sommige dieven proberen nog wel eens via een valse mail je Apple id gegevens buit te maken.

Wijzig alleen je wachtwoorden via de officiële Apple site

Zodra de telefoon op een internetpunt ( WiFi /mobiel internet) word aangemeld dan krijgt de de telefoon direct de melding doorgestuurd.

[ Voor 26% gewijzigd door frankym op 21-11-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
frankym schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:58:
Kijk uit dat je geen valse mail krijg he?
Sommige dieven proberen nog wel eens via een valse mail je Apple id gegevens buit te maken.

Wijzig alleen je wachtwoorden via de officiële Apple site

Zodra de telefoon op een internetpunt ( WiFi /mobiel internet) word aangemeld dan krijgt de de telefoon direct de melding doorgestuurd.
Was geen mail maar een apple notificatie gelukkig. Maar denk trouwens dat het mijn vrouw was aangezien die op hetzelfde moment aan het rommelen was met haar telefoon. Wel raar dat hij Amersfoort als 'in de buurt van Amsterdam' aangeeft. Paypal wachtwoord is gewijzigd en niet meer opgeslagen, dus qua geld kunnen ze sowieso niet zoveel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:38
Malt007 schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:05:
[...]

Was geen mail maar een apple notificatie gelukkig. Maar denk trouwens dat het mijn vrouw was aangezien die op hetzelfde moment aan het rommelen was met haar telefoon. Wel raar dat hij Amersfoort als 'in de buurt van Amsterdam' aangeeft. Paypal wachtwoord is gewijzigd en niet meer opgeslagen, dus qua geld kunnen ze sowieso niet zoveel meer.
Mijn locatie wordt ook altijd weergegeven als "Almere", omdat daar het kantoor van de provider zit. Blijkbaar kijken ze alleen naar wie het IP adres heeft geregistreerd.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Zoek mijn iPhone staat altijd aan tenzij je deze expliciet uitschakelt, het is immers een sterk beveiligingsmechanisme.

En dit aanzetten zorgt dat geen enkele dief je iPhone nog kan activeren en ze hem dus lekker voor niets hebben gejat - hopelijk worden ze wel gepakt en hebben ze 't risico dan voor niets gelopen.

En nee, zonder je pincode kunnen ze niet bij je data. Die wordt encrypt opgeslagen en is enkel te benaderen door de telefoon te unlocken. Hoogstens kunnen ze het toestel resetten, en activeren als je inderdaad ZMi uit had gezet.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
staan wis gegevens aan?? (geldt ook voor touch-id)

Afbeeldingslocatie: https://www.want.nl/wp-content/uploads/2013/10/IMG_1139-623x1105.png

[ Voor 19% gewijzigd door icegodd op 23-11-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Hmm, staat uit op mijn huidige telefoon dus zal ook wel niet aangestaan hebben op de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:29

JB

Cédric roelt!

Malt007 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:15:
[...]

Hmm, staat uit op mijn huidige telefoon dus zal ook wel niet aangestaan hebben op de oude.
Staat standaard uit zover ik weet.
WhatsappHack schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:36:
Zoek mijn iPhone staat altijd aan tenzij je deze expliciet uitschakelt, het is immers een sterk beveiligingsmechanisme.

En dit aanzetten zorgt dat geen enkele dief je iPhone nog kan activeren en ze hem dus lekker voor niets hebben gejat - hopelijk worden ze wel gepakt en hebben ze 't risico dan voor niets gelopen.

En nee, zonder je pincode kunnen ze niet bij je data. Die wordt encrypt opgeslagen en is enkel te benaderen door de telefoon te unlocken. Hoogstens kunnen ze het toestel resetten, en activeren als je inderdaad ZMi uit had gezet.
Helder verhaal :) Stelt me wel gerust moet ik zeggen maar wat ik dan weer niet snap, waarom jatten ze dan nog iPhones :? Puur voor onderdelen of krijgen ze die dingen toch aan de praat bij reset methodes?

[ Voor 63% gewijzigd door JB op 23-11-2016 09:40 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
Als hun geen toegang hebben tot je telefoon, gaan ze die waarschijnlijk proberen te resetten via iTunes.
In de laatste updates zit daar een beveiliging ingebouwd.
Zodra die telefoon niet gewist is, maar nog is beveiligd met jouw iCloud account, kunnen ze de telefoon resetten/wissen, maar hebben dan alsnog jouw account nodig om voor de eerste keer de telefoon in te kunnen stellen.
Ik denk dat je gegevens gewoon veilig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 17:41
jeroen3 schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:05:
Volgens mij kun je als find my iphone niet aan staat met iTunes de gegevens backuppen, en dus inzien.
Nee dat kan niet, gezien itunes gaat vragen om toestemming op het toestel en gezien die gelocked is met pin kan die geen goedkeuring krijgen om er wat mee te doen.

Waarschijnlijk zullen ze deze gewoon leegmaken in DFU modus en gaan gebruiken of op MP verkaufen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
SpoekGTi schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:47:
[...]

Waarschijnlijk zullen ze deze gewoon leegmaken in DFU modus en gaan gebruiken of op MP verkaufen.
Dat kan dus niet, want ze hebben dan het iCloud account nodig van de eigenaar om de telefoon te kunnen configureren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
JB schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:39:
[...]

Helder verhaal :) Stelt me wel gerust moet ik zeggen maar wat ik dan weer niet snap, waarom jatten ze dan nog iPhones :? Puur voor onderdelen of krijgen ze die dingen toch aan de praat bij reset methodes?
Om meerdere redenen:

1.) Net als jij weet lang niet iedereen van die "Zoek mijn iPhone" functie af die er dus voor zorgt dat je na reset alsnog een iCloud gebruikersnaam/wachtwoord nodig hebt wil je de iPhone activeren - en anders met factuur en ID naar een Apple Store moet om daar de boel te laten force-flashen. (Wat na een bepaalde periode nog kosten met zich kan meebrengen ook.)

2.) Er zijn dus mensen die zoek mijn iPhone uitzetten en de beveiliging opheffen. Dat maakt het voor dieven alsnog lucratief, want stel dat de iPhone inderdaad de beveiliging uitgeschakeld heeft staan dan is 't een kwestie van de iPhone opnieuw installeren en hij is klaar voor de verkoop.

3.) In het geval van een goede heler, kan het zijn dat het toestel gebruikt wordt voor de onderdelen.

De diefstal cijfers zijn echter wel heel erg hard gedaald sinds dat zoek mijn iPhone is geïntroduceerd, ik geloof dat het in de VS met meer dan 50% is gedaald. En dat is toch wel erg indrukwekkend te noemen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1