Optische muis: USB -> PS/2 -> Com ??? Help!!

Pagina: 1
Acties:

• BazP
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 00:03
Hoi is het mogelijk om een optische muis op een oude computer zonder USB of PS/2 aansluiting op een COM-poort aan te sluiten?? me pa heeft namelijk een Logitec optische muis op zijn computer gezet met behulp van een USB naar PS/2 stekkertje en die weer in een PS/2 naar COM stekkertje... Nu brandt het ledje van de muis niet.

Is het mogelijk of niet?

Help :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nee.. de muis werkt alleen serieel als het expliciet op de doos vermeld staat.. het verschil tussen ps/2 en serieel is niet alleen de aansluiting maar ook besturingshardware in de muis.. en is dat niet geschikt voor serieel dan werkt alleen zo'n adaptertje ook niet...

• Kunyfyer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 22:15
Nee, volgens mij is dit niet mogelijk. Een optische muis verbruikt te veel stroom voor een com poort.

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 12:26 schreef BazP het volgende:
me pa heeft namelijk een Logitec optische muis op zijn computer gezet met behulp van een USB naar PS/2 stekkertje en die weer in een PS/2 naar COM stekkertje... Nu brandt het ledje van de muis niet.
hahaha, ik vinnem origineel! :D
Maar idd, het zal niet lukken want de besturingssoftware houd er geen rekening mee. En ik vraag me zowiezo af of een compoort wel de 500 mA kan leveren die een optische muis ongeveer slurpt...

• BazP
Ok bedankt, dat wordt dus toch een andere PC aanschaffen :)

Verwijderd

je kan toch ook extra USB poort in je comp laten plaatsen :?
Kost een heel hoop minder geld lijkt mij :D

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 13:28 schreef Daryath het volgende:
je kan toch ook extra USB poort in je comp laten plaatsen :?
Kost een heel hoop minder geld lijkt mij :D
Kan inderdaad ja... het kost je een PCI slot, maar dan heb je USB. Of dat het nog waard is voor zo'n oude computer is een ander verhaal :)

• Palomar
  • Niet online
of misschien zit er op het mobo wel een ps/2 connector (zit vaak wel op oude mobo's).. is dan gewoon een kwestie van een ps/2 slotplaatje vinden en dr aan vast pluggen.. kost bij conrad 40 piek ofzo..

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 13:15 schreef BazP het volgende:
Ok bedankt, dat wordt dus toch een andere PC aanschaffen :)
"Ja, hallo meneer de computerboer, ik wil een nieuwe computer omdat mijn muis niet op mijne past"

Dit klinkt heel raar, ik hoop dat je dat zelf ook inziet :)

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Microsoft heeft optische muizen die je ook serieel aan kan sluiten, wel lastig te krijgen. Ik zou eens rondbellen, scheelt je weer een hele PC ;)

Concrete Loop Watercooling

• Yucko
  • Laatst online: 19:56

Yucko

One clown to rule them all !

kan volgens mij gewoonweg niet ... heb hier een Cordless Wheel Mouse (USB) met een verloopplug naar PS/2 (zat erbij). Deze kan ik niet gebruiken met een PS/2-->COM verloopplug (van zelfde type muis, maar dan met PS/2 aansluiting). :(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Hehe ik vind het wel een leuk idee van je pa, maar misschien had ie kunnen inzien dat et niet werkte :o

Maareuh vind je dat niet een beetje radicaal, een hele nieuwe pc aanschaffen voor een muis :P

• BazP
OK, hij wilde toch al een nieuwe PC aanschaffen, komt dus mooi uit zo :p
hij kan het niet aan zien dat zijn mooie muis er zo bij ligt in de kast :-)

Het is een beetje zonde om in zoeen oude bak USB te bouwen...

Bedankt voor de Antwoorden

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Hehe, wel creatief bedacht moet ik zeggen, maar het werkt dus niet zoals je al begrepen hebt.

Ik heb hier wel zo'n oud toetsenbord met zo'n grote uitgang. Daaraan hangt een grote-uitgang -> PS2 stekkertje en daar weer een PS2 -> grote-uitgang stekkertje. Dat zou op zich wel moeten kunnen werken :) beetje omslachtig alleen........... ;)
Pagina: 1