2x 780Ti upgraden of niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnexpectedBE
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 10:26
Mijn vraag:

Momenteel ben ik in het bezit van 2 780Ti's, die draaien in SLI.
Echter kom ik de laatste tijd steeds meer in de problemen met het VRAM dat volloopt en systeemcrashes die hiernaar verwijzen. (GTA V, BF1,..).
Ik ben nu aan het kijken om te upgraden naar een 1080 of een 1080Ti.
Mijn vraag is echter of ik zou wachten op de Ti of niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Verder heb ik volgende componenten:

Intel i7 4790K
MSI Z97 Mpower Max AC
Corsair AX760
Crucial MX100
Dit alles zit in een Corsair 900D met waterkoeling.

Scherm: Dell U3415W

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Veel info over de 1080Ti is er echter nog niet.
Er zijn heel wat geruchten, maar het enige concrete is een voorstelling van de kaart in januari.
Specificaties lijken teveel op de Titan X (pascal) om daar echt in te geloven.

[ Voor 1% gewijzigd door UnexpectedBE op 21-11-2016 10:17 . Reden: Scherm toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
Zover ik weet kan een VRAM te kort niet voor systeemcrashes zorgen. Wat niet in je VRAM geladen kan worden. Zal in je normale RAM worden geplaats(of zelfs je ssd).(en dit geeft wel performance verlies. Maar zover ik weet niet voor systeem crashes).

Al is 3440x1440 natuurlijk een resolutie die daar niet echt bij past.
En waarom zou de 1080ti niet dicht bij de titan x komen?
YouTube: GTX 980 Ti 1080p Benchmarks vs Titan X / GTX 980 / R9 290X

De 980ti zit ook erg dicht bij de titan x. Voor een fractie van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnexpectedBE
loki504 schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:34:
Zover ik weet kan een VRAM te kort niet voor systeemcrashes zorgen. Wat niet in je VRAM geladen kan worden. Zal in je normale RAM worden geplaats(of zelfs je ssd).(en dit geeft wel performance verlies. Maar zover ik weet niet voor systeem crashes).

Al is 3440x1440 natuurlijk een resolutie die daar niet echt bij past.
En waarom zou de 1080ti niet dicht bij de titan x komen?
YouTube: GTX 980 Ti 1080p Benchmarks vs Titan X / GTX 980 / R9 290X

De 980ti zit ook erg dicht bij de titan x. Voor een fractie van de prijs.
Hoe verklaar je dan de crashes die verwijzen naar het geheugen?
Ik ga thuis eens kijken of ik nog ergens logs heb liggen.

De specificaties die ik tot nu heb gevonden die men dacht dat ze voor de Ti waren, zijn uiteindelijk die van de Titan geweest.
Ik kan me inderdaad wel baseren op die specificaties, maar ik neem ze toch nog steeds met een korrel zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Wat gebeurt er als de resolutie en textures aanpast? Nog steeds een crash?

Uiteraard zullen de specificaties misschien niet helemaal correct zijn. Een 1080ti kan dicht bij de titan xp zitten. Maar een 1080 is ook een erg mooie kaart om op die resolutie te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnexpectedBE
loki504 schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:59:
Wat gebeurt er als de resolutie en textures aanpast? Nog steeds een crash?

Uiteraard zullen de specificaties misschien niet helemaal correct zijn. Een 1080ti kan dicht bij de titan xp zitten. Maar een 1080 is ook een erg mooie kaart om op die resolutie te gamen.
Het probleem is dat het heel random crashes zijn, en ik ze met momenten niet eens heb.
Neem bijvoorbeeld GTA V: Ik kan een hele boel aan missies spelen en niets voor hebben, en op een ander moment hoeft er maar een auto te ontploffen waardoor het spel crasht...

Het enige probleem dat ik heb met nu upgraden is dat ik weer achter zal lopen.
Ik weet dat er wel altijd ergens in de nabije toekomst een nieuwe GPU zal uitkomen, maar daar heb ik het niet echt op. Als ik nu een 1080 koop en de Ti is veel beter, voor niet veel geld meer, dan ga ik me afgezet voelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Hoeveel ram heb je? Al eens memtest gedaan? Memory BSODs zijn niet van VRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnexpectedBE
UltiemePCNerd schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:22:
Hoeveel ram heb je? Al eens memtest gedaan? Memory BSODs zijn niet van VRAM.
Het zijn ook geen Memory BSODs. Het is echt enkel het spel dat crasht/Nvidia Driver die crasht met een verwijzing naar het geheugen.
Heb 16GB corsair dominator RAM, memtest had ik al laten lopen een tijdje terug, daar heb ik niets van problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

UnexpectedBE schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:25:
[...]

Het zijn ook geen Memory BSODs. Het is echt enkel het spel dat crasht/Nvidia Driver die crasht met een verwijzing naar het geheugen.
Heb 16GB corsair dominator RAM, memtest had ik al laten lopen een tijdje terug, daar heb ik niets van problemen mee...
Maak eens een screenshot als het weer gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

UnexpectedBE schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:43:
Hoe verklaar je dan de crashes die verwijzen naar het geheugen?
Wat zijn dan de exacte foutmeldingen die je krijgt? Wat kun je over de foutmeldingen op het internet vinden? ;) Als je een systeemcrash krijgt, wat verwijst naar RAM, zou het dan niet gewoon je normale RAM kunnen zijn? :?
De specificaties die ik tot nu heb gevonden die men dacht dat ze voor de Ti waren, zijn uiteindelijk die van de Titan geweest.
Ik kan me inderdaad wel baseren op die specificaties, maar ik neem ze toch nog steeds met een korrel zout.
Ik zou voor nu in elk geval even wachten. De geruchten gaan dat de 1080 Ti in januari uitkomt, al is dat natuurlijk niet helemaal zeker, maar betekend wel dat een release aanstaande is.
UnexpectedBE schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:25:
Ah, de game crashed, niet je gehele systeem dus, wel wat anders dan wat je net zei. ;) In dat geval kun je even de temperaturen ook controleren, maar zou ook kijken wat er gebeurd als je grafische settings wat onlaag zet, puur om te testen, kijken of het scheelt.
In het verleden behaalde resulten, bieden geen garantie voor de toekomst.
[/quote]

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 21-11-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
Ik kan me haast niet voorstellen dat die 2 780ti's het niet aankunnen, dit is duidelijk jou systeem dat instabiel is, wissel de ramlatjes eens om, en de drivers van nvidia zijn op dit moment ook niet erg stabiel met sli hoorde ik(missc is er een fix)

Edit let ook op de warmte van je kaarten en ram

Edit2 Wat ook een leuke test is, wissel de kaarten eens om, missc kom je dan tot de conclusie dat het ram vram op 1 v/d kaarten dan wel het probleem moet zijn

[ Voor 30% gewijzigd door Mel33 op 21-11-2016 14:03 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Kan het niet een fout in je VRAM zijn ipv een tekort?

En ik zou wachten tot 4 januari. Dan zal er hopelijk de 1080ti op CES officieel worden aangekondigd. Is er dan nog niets over bekend na CES zal het nog even duurden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Je geeft niet aan wélke 780Ti je hebt, maar veel fabrikanten hebben er een factory-oc (overklok) op die kaarten en dat wil nog wel eens (soms na verloop van tijd) problemen geven mbt stabiliteit.

VRAM te kort hoort een game niet te crashen over het algemeen. Maar als het instabiel is (door een te hoge factory overklok) kan het wel verklaren dat de kaart plots kan crashen.

Ik zou dus eens de temperaturen checken van je videokaarten, en kijken of het een factory-oc model is en eventueel iets 'under clocken' om te kijken of die dan wel stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnexpectedBE
CH40S schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:29:
[...]
Wat zijn dan de exacte foutmeldingen die je krijgt? Wat kun je over de foutmeldingen op het internet vinden? ;) Als je een systeemcrash krijgt, wat verwijst naar RAM, zou het dan niet gewoon je normale RAM kunnen zijn? :?

[...]
Ik zou voor nu in elk geval even wachten. De geruchten gaan dat de 1080 Ti in januari uitkomt, al is dat natuurlijk niet helemaal zeker, maar betekend wel dat een release aanstaande is.
[...]
Ah, de game crashed, niet je gehele systeem dus, wel wat anders dan wat je net zei. ;) In dat geval kun je even de temperaturen ook controleren, maar zou ook kijken wat er gebeurd als je grafische settings wat onlaag zet, puur om te testen, kijken of het scheelt.
[...]
In het verleden behaalde resulten, bieden geen garantie voor de toekomst.
[/quote]
Verleden is een week of drie terug, de problemen waren er al ;)
Grafische settings staan al op medium, dat is deels de reden dat ik wil upgraden, ik mis een deel van de ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnexpectedBE
mell33 schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:30:
Ik kan me haast niet voorstellen dat die 2 780ti's het niet aankunnen, dit is duidelijk jou systeem dat instabiel is, wissel de ramlatjes eens om, en de drivers van nvidia zijn op dit moment ook niet erg stabiel met sli hoorde ik(missc is er een fix)

Edit let ook op de warmte van je kaarten en ram

Edit2 Wat ook een leuke test is, wissel de kaarten eens om, missc kom je dan tot de conclusie dat het ram vram op 1 v/d kaarten dan wel het probleem moet zijn
De kaarten zelf zijn niet volledig belast, dat weet ik ook wel, temperaturen zijn OK en kaarten wisselen is ook al gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnexpectedBE
Nemesizz schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:34:
Je geeft niet aan wélke 780Ti je hebt, maar veel fabrikanten hebben er een factory-oc (overklok) op die kaarten en dat wil nog wel eens (soms na verloop van tijd) problemen geven mbt stabiliteit.

VRAM te kort hoort een game niet te crashen over het algemeen. Maar als het instabiel is (door een te hoge factory overklok) kan het wel verklaren dat de kaart plots kan crashen.

Ik zou dus eens de temperaturen checken van je videokaarten, en kijken of het een factory-oc model is en eventueel iets 'under clocken' om te kijken of die dan wel stabiel blijft.
2 standaard kaarten, geen overclock en under clock lost niets op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnexpectedBE
Oh god, nu krijg ik WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR...

god damn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
UnexpectedBE schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:41:
Oh god, nu krijg ik WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR...

god damn :/
http://windowsreport.com/...ctable_error-windows-8-1/

Klinkt in mijn ogen niet als een VRAM te kort. Maar misschien wel een hardware problem. Heb je de kans om 1 van de 2(of allebei) te testen in een ander systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnexpectedBE
loki504 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:53:
[...]

http://windowsreport.com/...ctable_error-windows-8-1/

Klinkt in mijn ogen niet als een VRAM te kort. Maar misschien wel een hardware problem. Heb je de kans om 1 van de 2(of allebei) te testen in een ander systeem?
Ik heb deels het gevoel dat mijn SSD faalt (Computer durft af en toe random af te sluiten)
Temps zijn goed, GPU's kan ik niet ergens anders testen: waterkoeling breek je niet zo maar af ;)

Nieuwe GPU zal toch moeten, wil graag wat deftigere fps en GTA kan ik dus niet maxen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Je geeft zelf ook al aan dat je al op medium speelt en er niet tevreden mee bent. Probeer je jezelf met dit topic over de streep te trekken om te upgraden? Want dat kan je natuurlijk alleen zelf bepalen.

Met of zonder crashes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnexpectedBE
legendareN schreef op woensdag 23 november 2016 @ 00:42:
Je geeft zelf ook al aan dat je al op medium speelt en er niet tevreden mee bent. Probeer je jezelf met dit topic over de streep te trekken om te upgraden? Want dat kan je natuurlijk alleen zelf bepalen.

Met of zonder crashes :P
Goh nee, ben al een tijd aan het kijken naar de 10xx reeks. Maar nu met die crashes is het een dringender probleem aan het worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 21:04
GTX Titan in SLI (met een factory overclock)
Mijn systeem wordt instabiel van MSI Afterburner, bij bepaalde spellen veroorzaakt deze een reset.
Mocht je een 3thrd party tool gebruiken zet deze eens uit!.

(Ik merk op 2560 * 1600 dat mijn Titanen op leeftijd komen, de 6GB RAM helpt enigzins maar ik overweeg pas een upgrade zodra een enkele kaart twee maal sneller is dan mijn SLI setup) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:59
ligt een beetje aan de prijs van de 780TI anders zou je wel kunnen richten op bijvoorbeeld een 1070 of misschien een 1080 als de 780TI gewoon te duur is.
Pagina: 1