Toon posts:

Chaintech 6BTM start niet meer verder...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aargh. Ik heb een kloteprobleem. Wie kan mij helpen ?

Vanochtend een poging gedaan om mijn image van win98 terug te zetten, wat ik eens in de zoveel tijd doe. Daarvoor moest ik ff een partitie converteren om daar de .GHO op te pleuren zodat Ghost 'm daaruit kan lezen.
Na geconverteerd te hebben, restart ik en bedenk op het laatste moment op m'n bootscherm (net na het auto-detecten van mijn DVD en fikker) dat ik van CD-ROM wilde booten. Maar moest mijn cdrw er nog indoen. Dus ik vrolijk ctrl-alt-del... om tijd te winnen zodat ik de cdrw erin kan doen.

Ik die cdrw erin doen... komt ie weer op het punt dat de secundaire master en slave worden gevonden... en HANGEN. Komt ook niet meer vinder sinds. Blijft dus op het bootscherm hangen (1e scherm, nog voor je systeem wordt getoond)
Ik kom nog wel in de BIOS, ook nog een keer geprobeerd om BIOS setup defaults te gebruiken... werkt ook niet :(

Specs : Chaintech 6BTM/i440BX, PII-350, 2xHD en 2xDVD/CDRW

Als nog meer info nodig is zegt u het maar... balen dit !

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
haal je cd-rom speler en brander eens los en kijk wat ie nu doet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 juni 2001 15:33 schreef smvs het volgende:
haal je cd-rom speler en brander eens los en kijk wat ie nu doet.
Nee, heb ik net gedaan maar maakt niets uit... vind niets dan, en doet verder precies hetzelfde (niets dus).
Nog een suggestie misschien ?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:45
Bijna zeker even de HDD eruit halen. Kan kapot zijn gegaan (toevallig op dat moment). Heb zelf iets dergelijks laatst gehad namelijk.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 juni 2001 16:12 schreef paella het volgende:
Bijna zeker even de HDD eruit halen. Kan kapot zijn gegaan (toevallig op dat moment). Heb zelf iets dergelijks laatst gehad namelijk.
Yep, je had gelijk... het was de primary master. K. zeg, maar ja ik dacht dat het mijn mobo was omdat ie daar bleef hangen. Bedankt.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:45
Bij mij was het de BDC op mijn werk die de geest gaf. Helaas van de drie HDDs die erin zaten was het de schijf met NT zelf... en idd na het booten hangt ie na het 'overzicht' scherm.

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1