SATA poorten geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025
Hallo allemaal,
ik heb een foxconn h55ms moederbord met 6 sata poorts.
Alleen mijn videokaart (gtx 680) blokkeerd 2 van de sata poorts.
Ik heb 2 harde schijven en een cd lezer, maar ik kan alleen de harde schijven aansluiten, want de sata kabel van de cd drive blokkeert dan een van mijn gpu fans waardoor die niet draait.

Wat kan ik hiervoor doen zodat ik toch mijn CD drive kan aansluiten?
Ik kan geen SATA PCI adapter kopen want een van mijn PCI sloten word geblokkeerd door mijn videokaart en de andere word gebruikt door een netwerkkaart.
Is er misschien USB naar SATA ofzo?

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18
En een SATA kabel met een bocht van 90 graden bij de stekker? Zou dat een oplossing zijn?

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2001199189.jpeg

Verwijderd

Je moederbord zou niet zo erge blokkade mogen hebben dat je de poorten niet kunt gebruiken. Kun je een foto uploaden waarin de situatie duidelijk is?

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Tja als ik de afbeelding zo eens bekijk

Afbeeldingslocatie: http://article.techlabs.by/img/article/9273/Foxconn_H55A_front_view.jpg

Dan kan ik het me best voorstellen. Het beste zou idd zijn om met hoek kabels te werken, let er dan wel even op welke kant ze op buigen :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:38
Als een gewone 90 graden connector ook niet past heb je ook nog Super Low Profile SATA-Kabels

Maar misschien kan je een sata kabel modden door het overbodige plastic van de connector te verwijderen?

Verwijderd

Toch, kan die kabel daar niet gewoon langs de GPU heen? Het is wat gepiel, maar ik zie nog steeds geen reden waarom het niet met standaard SATA kabels zou kunnen lukken.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:25:
Toch, kan die kabel daar niet gewoon langs de GPU heen? Het is wat gepiel, maar ik zie nog steeds geen reden waarom het niet met standaard SATA kabels zou kunnen lukken.
Met een GPU die 2 sloten gebruikt en lang genoeg is valt ie toch over de bovenste poorten heen ? Dit moederbord is heel onhandig gemaakt voor grote videokaarten.

Verwijderd

Maar er is wel ruimte tussen moederbord en de GPU. Het lijkt me dat de datakabel er echt wel langs moet kunnen, zij het met wat contact. Je kunt echt wel wat wroeten met die flexibele datakabeltjes. Echt fijn is het niet als je ze buigt, maar ik heb in oudere systemen best wat voor elkaar gekregen met SATA kabels en lange PCIe kaarten.

Eerst de SATA kabel inpluggen, daarna proberen de GPU te mounten, datakabel iets naar voor of ander duwen zodat de GPU er naast zit. Lijkt me dat dat gewoon moet kunnen.
Pagina: 1