HIKVision camera feed op pc opslaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-09 10:19
Mijn vraag

Ik heb een IP Camera, merk HIKVision, model DS-2CD2142FWD-IS aangeschaft, en deze functioneert zoals bedoeld.

Nu heb ik een oude PC, met daarop Windows 10 in het netwerk gehangen. De bedoeling is om de feed van de camera op de hardeschijf van die pc op te slaan. Het is gewoon een interne harddisk dus niets bijzonders.

De camera heb ik voorzien van de laatste firmware.

Op die pc geinstalleerd het tooltje SADP tool (laatste versie, versie 3.0.0.2) en IVMS-4200 versie 2.5.1.7 (laatste versie).

Ik loop tegen het volgende probleem aan, en dat is dat ik geen partitie (van die harddisk) kan opgeven, waarop de feed kan worden opgeslagen. Mijn gedachte was (en is nog steeds) ik maak een folder aan op C schijf, waarna SADP (of IVMS) daar de beelden wegschrijft totdat een opgegeven max. aantal mb/gb is bereikt en dan de oudste beelden weer overschrijft.

In SADP tool kom ik via 'opslagbeheer', in het volgende scherm. Ik zie daar geen mogelijkheid om een partitie (en/of map, lokatie) op te geven.

Omdat ik dacht dat SADP het vereist dat de camera feed op een aparte partitie wordt weggeschreven, heb ik met een tooltje de C schijf gesplitst in 2 partities, maar dat heeft geen effect want ik kan nog steeds geen partitie/folder/schijf selecteren.

Is er iemand die weet hoe in SADP tool (of IVMS-4200) bovenstaande scenario (dwz camera feed op de harddisk wegschrijven) is te realiseren?

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/33axf8p.png

Beste antwoord (via pastafan op 23-11-2016 00:05)

• Ceaus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-08 09:43
De Hikvision kun je met ffmpeg / vlc uitlezen. Dus ze zit helemaal niet aan die malle SADPTool vast.
Daarmee wordt opslag opeens ook een stuk makkelijker.
Zie http://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=HikVision voor de ULRs.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:10
Waarom niet een nvr voor dit doel aanschaffen? Die zijn hier tenslotte voor bedoelt

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low profile197
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-04 19:56
Vaak is het zo bij deze meegeleverde software dat dit een teaser is, hiermee kan alleen live gekeken worden, voor opnemen heb je de volledige software nodig, en hiervoor moet betaald worden.
Om dit te checken kun je hikvision in hoofddorp ff bellen om te checken, vraag naar Norman, dit scheelt je het chinese accent >:)

Of zoek een gratis software pakket waarmee wel opgenomen kan worden, als de tip hierboven niet werkt.

De gratis software die ik wist, is helaas door de fabrikant achter een serienummer login gezet, dus alleen te downloaden als je het product heb aangeschaft. :| , maar er zijn er vast nog vele anderen, en hikvision is een grote naam dus op de meeste softwarepakketen wel te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07 14:19
Beste is gewoon om een nasje te kopen (Of een raspberry pi met een USB harde schijf), scheelt een hoop stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:14
of een pakket draaien als Blue Iris, Milestone, exacqVision

Alleen is dat meestal duurder dan een simpele hikvision recorder. BlueIris is nog wel te doen, die is <$50. Voordeel is dat je dan ook met een appje oid bij je opnames kan (dat is overigens wel bij de meeste vms systemen)

Je kan ook eens naar iSpy kijken

Alternatief is zelf wat bouwen die de rtsp stream continue (of in blokken) saved.

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 21-11-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je kan ook XPEnology op de pc installeren (desnoods in een VM als je Win 10 Pro hebt).
En dan surveillance station gebruiken voor de opslag van de camera beelden.
Ook kan je dan via de DS Cam app er bij komen.

Zelf gebruik ik een echte synology (een oude 211j) om de beelden van 2 Hikvision camera's op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De partities die je kunt kiezen zijn de partities op de SDkaart in de camera.
De configuratieschermen die je ziet zijn de webpagina's van de camera (met iets meer opties dan direct op de camera zelf)

Lokaal opnemen is minder handig dan een NAS maar natuurlijk ook mogelijk:
Je kunt dit via de "Recording Feature" (onder folder van IVMS4000) aanpassen naar je pc.

(manual vanaf pag46: https://www.supercircuits...ent%20software_Manual.pdf)

OF:

Afbeeldingslocatie: http://docplayer.net/docs-images/24/4272907/images/29-0.png

[ Voor 57% gewijzigd door arjants op 21-11-2016 15:14 . Reden: linkjes toegevoegd ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
shure-fan schreef op maandag 21 november 2016 @ 02:20:
Waarom niet een nvr voor dit doel aanschaffen? Die zijn hier tenslotte voor bedoelt
Omdat ik nog hardware (die pc) heb staan, die eerst op moet. En met de pc kan (volgens de brochure/manual, etc) ook non stop worden opgenomen, dus dat eerst gebruiken, tot dat die pc het heeft begeven.

[ Voor 21% gewijzigd door pastafan op 21-11-2016 17:45 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ceaus
De Hikvision kun je met ffmpeg / vlc uitlezen. Dus ze zit helemaal niet aan die malle SADPTool vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Ceaus schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:00:
Geweldig! Ispyconnect! Gedownload, geinstalleerd en werkt gewoon goed. Configuratie ging soepel en recording snel en eenvoudig, alles draaiend in 20 min.

Super bedankt Ceaus! _/-\o_

Edit: Om het even in context te plaatsen: Moet ik Ispyconnect nu zien als vervanger van IVMS-4200 software? Wat betekent dat je nog steeds ook de SADPTool eerst moet installeren om de HIKVision camera in het netwerk 'te initialiseren'? Of, neemt Ispyconnect ook deze taak op zich, en kun je SADPTool van je systeem verwijderen als je gebruik maakt van Ispyconnect?

[ Voor 26% gewijzigd door pastafan op 23-11-2016 11:26 ]

• Ceaus
Ja nee. Met vlc of ffmpeg kun je alleen de camera uitlezen. (het zijn beide multimedia tools).
Met software zoals iSpyConnect of SADPTool kun je de camera in zijn geheel beheren. Dus ook zoomen / pan-tilt / etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Ik was iets te voorbarig met mijn enthousiasme over Ispyconnect...

De setup/installatie verliep inderdaad soepeltjes. Na het een aantal dagen te hebben laten draaien en evalueren ben ik toch tegen wat minder positief. En wel om de volgende redenen:
- Ispyconnect lijkt regelmatig 'vast' te lopen: Zonder dat er echt een crash heeft plaatsgevonden ofzo, maar Ispyconnect update de continue live feed dus niet meer. En ook de opname starten bij bewegingsdetectie functioneert niet. Ispyconnect afsluiten gaat wel maar opnieuw opstarten niet meer. Enige dat wel werkt is pc opnieuw opstarten. Omdat Ispy zelf aangeeft dat de cpu belasting prima is (10% ofzo), vind ik dat teleurstellend. Ok, de pc heeft 'matige' specs: 2GB ram en 200GB harddisk maar Windows10 Pro 64 draait er nog op en ook hoeft er maar 1 camera te worden gemonitord. Dat moet toch prima kunnen?

Het vesturen van emails bij bewegingsdetectie is niet gratis (?!?). Vereist een abonnement van minimaal 7 euro nogwat per maand. Dat vind ik wel teleurstellend. Zoek een oplossing dat dat gratis doet.

Edit: Hier een site met een overzicht van alternatieven voor Ispyconnect

[ Voor 5% gewijzigd door pastafan op 27-11-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Hikvision SADPTool is alleen maar een tooltje om je camera de eerste keer dat je deze aansluit te lokaliseren in het netwerk, het IP adres aan te passen en een wachtwoord in te stellen. Verder kun je er niets mee en gebruik je 'm nergens meer voor, dus neem aan dat je die tool niet bedoeld. Je screenshot is ook gewoon de webinterface van Hikvision.

Als je VLC installeert en opent kun je Media -> Netwerkstream openen doen en de stream van je camera binnenhalen: rtsp://user:password@ipadres/h264/ch1/main/av_stream. Binnen VLC kun je op 'Opnemen' drukken en schrijft hij het weg. Dat is de snelste en goedkoopste manier.

Het beste werkt de IVMS software van Hikvision, ook qua beheer van de beelden, ware het niet dat ik die persoonlijk nooit meer aan de praat heb weten te krijgen onder Windows 10. Helaas.

Wil je echt werken met alle bewegingsdetectie en andere snufjes heb je IVMS wel nodig, of kun je een Hikvision recorder aanschaffen waar dezelfde software ingebakken zit. Mogelijk werkt Blue Iris ook, maar heb ik zelf nooit getest.

[ Voor 12% gewijzigd door Tralapo op 29-11-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Tralapo schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:59:
Hikvision SADPTool is alleen maar een tooltje om je camera de eerste keer dat je deze aansluit te lokaliseren in het netwerk, het IP adres aan te passen en een wachtwoord in te stellen. Verder kun je er niets mee en gebruik je 'm nergens meer voor, dus neem aan dat je die tool niet bedoeld. Je screenshot is ook gewoon de webinterface van Hikvision.

Als je VLC installeert en opent kun je Media -> Netwerkstream openen doen en de stream van je camera binnenhalen: rtsp://user:password@ipadres/h264/ch1/main/av_stream. Binnen VLC kun je op 'Opnemen' drukken en schrijft hij het weg. Dat is de snelste en goedkoopste manier.

Het beste werkt de IVMS software van Hikvision, ook qua beheer van de beelden, ware het niet dat ik die persoonlijk nooit meer aan de praat heb weten te krijgen onder Windows 10. Helaas.

Wil je echt werken met alle bewegingsdetectie en andere snufjes heb je IVMS wel nodig, of kun je een Hikvision recorder aanschaffen waar dezelfde software ingebakken zit. Mogelijk werkt Blue Iris ook, maar heb ik zelf nooit getest.
Dank voor alle info. Weer een stukje duidelijker nu. Ook de tip over VLC vind ik interessant. Ga ik ook zo eens proberen.
Overigens heb ik de 'pech' dat mijn eerste kennismaking met ISpyConnect wat bugs bevat (stabiliteit onder Windows 10), een downgrade naar oudere versie schijnt veel op te lossen.
Zie meer info hierover op: http://community.ispyconnect.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Het is mij niet helemaal duidelijk of ISpyconnect software de functionaliteit biedt om de live-feed op pc's / tablets/ smartphones etc. te bekijken, buiten het eigen netwerk?
En, of dit kan kan zonder betaald abonnement?
Ik heb de instructies vwb port forwarding op de router doorgevoerd, maar dit heeft geen effect.
Ik heb hierover al een posting geplaatst op het Ispyconnect forum, maar hier wordt niet op gereageerd. Misschien kan hier iemand hierover uitsluitsel geven?
Pagina: 1