• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-01 12:08
Hallo!

Ik ben een nieuw systeem aan het bouwen wat weer een hele tijd moet meegaan en heb als moederbord een Rampage V edition 10.

Volgens de memory comp. lijst zijn er maar beperkte opties voor 8-slot geheugensets?

Ik dacht aan Trident Z DDR4 3200 wegens de lage timings en zou liefst 64gb aan geheugen hebben, echter staat deze niet op de lijst bij asus en zijn er wat compatilibiteitsproblemen geweest bij de vorige versies met het geheugen.

Graag enig advies van de kenners hier. Niet veel zin om 600-700 euro aan geheugen te kopen dat ik niet optimaal kan gebruiken.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je zekerheid wil, zal je de QVL moeten volgen. Zo simpel kan het zijn ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ga je overclocken? Zo nee, dan kan je als je 100% safe wilt zitten, het RAM pakken wat in de QVL van het moederbord vermeld staat.

Als een merk + type niet in de QVL staat, betekend dat overigens niet automatisch dat het niet werkt. Vaak worden dezelfde chips over meerdere merken en typen gebruikt, dus dat is gewoon even opzoeken. ;)

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-01 12:08
Ok leuke tip, zal me er nog is verder in verdiepen. Al makkelijk 5u liggen opzoeken vandaag voor men nieuwe setup vandaag.

Is wel de bedoeling dat ik ga OC'en maar heb wel aanzienlijk wat geheugen nodig. 32Gb is nipt voldoende en heb dan liever veel ruimte aangezien in men rig niet elk jaar wil updaten.

Ik heb net de laatste QVL gevonden van Juli, echter staat men geheugen er niet specifiek op?

F4-3200C14Q2-128GVK is compatibel, is eigenlijk de 128gb set van hetgeen ik erin zou stoppen.

Ik zou de f4-3200c14q2-64gtz erin willen maar ben helaas er niet verder wijs uit geraakt of dit wel gaat werken? http://gskill.com/en/product/f4-3200c14q2-64gtz

De recentste QVL die ik vond was deze: http://dlcdnet.asus.com/p...4449.115184372.1479058843

Google bracht me tot op heden geen oplossing. :?

Hulp zou welkom zijn |:(

[ Voor 52% gewijzigd door JacobsT op 21-11-2016 00:10 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Verwijderd

Als je voornamelijk alleen maar gamed is 16 gig ram genoeg voor komende 4-5 jaar makkelijk.

En mijn advies stuur gewoon mailtje/belletje naar de motherboard manufacture krijg je denk ik wel eerder de meest accurate info.