Paypal verzendlabel, kosten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154837

Topicstarter
Hallo forumleden,
Een koper wilde heel erg graag wat van mij kopen op Marktplaats maar alleen via Paypal. Ik gaf aan dat ik liever niet via Paypal iets verkoop en geef aan dat ik het liever via de bank laat verlopen (De koper heeft overigens nog helemaal geen gegevens van mij, geen mailadres, niks).

De koper reageerde als volgt:
Dat is jammer. Paypal geeft aankoop garantie. Ik ben al eens voor 100 euro opgelicht. Via een marktplaats bankbetaling. Dus wantrouwen van beide kanten. Wel jammer van het label die heb ik al betaalt. Succes met de verkoop.

Vervolgens bod gelijk ingetrokken en weg koper. Nou vind ik dat op zich helemaal niet erg. Mijn vraag is: moet je betalen voor het label waar hij het over heeft? Ik kan er op de site van Paypal namelijk niks over vinden.

Alvast dank voor de moeite.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:29

St@m

@ Your Service

He? Nee joh. Als koper hoef je helemaal niets te betalen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:11

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

label :? Zeker een shipping label.

Overigens, met particulier naar particulier heb je standaard geen aankoop garantie. Je hebt wel de optie om dat wel te doen, daar moet je dan wel voor betalen echter alleen als je daadwerkelijk iets koopt.

Maar waarom zou je geen paypal gebruiken ? Als verkoper maakt het niets uit.

Hoe dan ook, koper breekt zelf de koop af dus snap het probleem niet helemaal..

[ Voor 36% gewijzigd door DukeBox op 20-11-2016 21:27 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kan mij voorstellen dat je als verkoper een PostNL label maakt en betaald, maar als koper heb ik geen idee welk label ie het dan over heeft.

Persoonlijk heb ik ook liever geen Paypal via MP. Het kost sowieso weer extra geld en als verkoper heb je er alleen nadelen van en geen voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

PilatuS schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:26:
Persoonlijk heb ik ook liever geen Paypal via MP. Het kost sowieso weer extra geld en als verkoper heb je er alleen nadelen van en geen voordelen.
Dat is onzin, er komen geen extra kosten bij (zolang zelfde valuta en binnen de EU). En in geval van aankoop bescherming betaald de ontvanger de extra kosten.

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 20-11-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DukeBox schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:27:
[...]

Dat is onzin, er komen geen extra kosten bij (zolang zelfde valuta en binnen de EU). En in geval van aankoop bescherming betaald de ontvanger de extra kosten.
De ontvanger van het geld, dus de verkoper betaald de kosten.

De laatste keer dat ik iets via Paypal verkocht heeft de koper geld overgemaakt maar kreeg ik toch echt minder geld binnen. Verder loop je dan ook nog het risico dat de koper een claim indient en krijg je nog meer gezeik. Het kost je geld en kan je problemen opleveren. Op Ebay doe ik het omdat het moet, maar via MP niet meer. Geen voordelen en wel nadelen voor mij. Dus via bank of ophalen en anders maar niet.

Zie ook:
PayPal is dé manier om betalingen op Marktplaats te ontvangen. Klanten betalen je direct, zonder hun financiële gegevens te hoeven delen. Het geld staat gelijk op je PayPal-rekening waarna je het kunt overschrijven naar je bankrekening of direct weer kunt besteden. De kosten bedragen slechts 1,5% tot 3,4% + € 0,35 EUR per transactie. Hoe meer je verkoopt, hoe voordeliger het tarief. PayPal biedt tevens gratis Verkopersbescherming aan.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 20-11-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

PilatuS schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:36:
De ontvanger van het geld, dus de verkoper betaald de kosten.
Zie: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/paypal-fees
Kopen of betalen: Gratis in Nederland
Dit geld ook voor betaalverzoeken incl. factuur.

Betalen is alleen als het een zakelijk account betreft.

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 20-11-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DukeBox schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:45:
[...]

Zie: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/paypal-fees

[...]

Betalen is alleen als het een zakelijk account betreft.
Mogelijk is het dan aangepast. De eerste en gelijk laatste keer dat iemand iets van mij met Paypal gekocht heeft werd er geld ingehouden. Sindsdien gebruik ik het ook niet meer. Sowieso totaal geen zin mensen die claimen iets niet te hebben ontvangen of dat iets defect aangekomen is. Een claim word meestal in voordeel van de koper besloten.

Edit: Uit die link van jou trouwens.
De verkoper betaalt PayPal een kleine vergoeding om je betaling goed beveiligd te verwerken.
Afhankelijk van het verkoopvolume berekent PayPal verkopers tussen de 1,5% en 3,4% transactiekosten over het totale verkoopbedrag, plus €0,35 EUR per transactie voor het ontvangen van betalingen.
Er staat ook: Kopen kost helemaal niets, verkopen wel dus.

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 20-11-2016 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

De laatste 6 jaar niet in ieder geval.. gebruik het vrijwel dagelijks.
Een claim word meestal in voordeel van de koper besloten.
Ik doe alleen middels track&trace. Wel eens een claim gehad maar paypal accepteerde het t&t bewijs direct.
Voor andere verzendingen, maak een foto voor en na het inpakken (evt. met krant erbij) met ontvangst adres erbij. Koop postzegels/labels e.d. ook altijd online dus kan dat ook altijd overleggen. Heb dit gelukkig nog nooit nodig gehad.
PilatuS schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:48:
Edit: Uit die link van jou trouwens.
Lees eens goed.. met name het verschil tussen zakelijk en particulier.
Geld overmaken naar vrienden en familie is gratis voor jou en de ontvanger als je je bankrekening of PayPal-saldo gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 20-11-2016 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
DukeBox schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:53:
[...]

De laatste 6 jaar niet in ieder geval.. gebruik het vrijwel dagelijks.

[...]

Ik doe alleen middels track&trace. Wel eens een claim gehad maar paypal accepteerde het t&t bewijs direct.
Voor andere verzendingen, maak een foto voor en na het inpakken (evt. met krant erbij) met ontvangst adres erbij. Koop postzegels/labels e.d. ook altijd online dus kan dat ook altijd overleggen. Heb dit gelukkig nog nooit nodig gehad.
Same here. Ik gebruik PayPal zolang het bestaat en nog nooit kosten gehad om iets te kopen.

Heb wel eens nep claims gehad, maar aangezien ik altijd heb verstuurd met T&T is het in mijn voordeel gesloten, koper is ook daarna verbannen van MP, zal wel niet de eerste keer zijn geweest dat ie dat deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Megamind schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:55:
Same here. Ik gebruik PayPal zolang het bestaat en nog nooit kosten gehad om iets te kopen.
Het ging nu om het verkopen (ontvangen van geld) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dan snap ik het ook niet meer 8)7 Ik weet zeker dat ik de laatste keer minder ontvangen heb dan dat er verstuurd is. Is alleen zo ver terug dat ik de factuur niet zo kan vinden op Paypal.
Geld overmaken naar vrienden en familie is gratis voor jou en de ontvanger als je je bankrekening of PayPal-saldo gebruikt.
Dit is sowieso wel iets anders. Iemand die via MP iets van mij koopt is geen vriend of familie. Je kan inderdaad op deze manier gratis geld overmaken, maar hierbij is er geen aankoopbescherming en dat is nou juist waarom mensen iets willen kopen met Paypal, en voor zover ik weet betaald de verkoper die kosten. De koper stuurt 25 euro op en de verkoper ontvangt iets van 23.80 oid. Zo ging het die ene keer dat ik iets verkocht met Paypal.

[ Voor 62% gewijzigd door PilatuS op 20-11-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

PilatuS schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:59:
Dan snap ik het ook niet meer 8)7 Ik weet zeker dat ik de laatste keer minder ontvangen heb dan dat er verstuurd is. Is alleen zo ver terug dat ik de factuur niet zo kan vinden op Paypal.
Misschien iets met valuta transactie kosten ? Of koers verschillen..
Dit is sowieso wel iets anders. Iemand die via MP iets van mij koopt is geen vriend of familie. Je kan inderdaad op deze manier gratis geld overmaken, maar hierbij is er geen aankoopbescherming en dat is nou juist waarom mensen iets willen kopen met Paypal.
Er bestaat geen aankoopbescherming voor particuliere accounts. Als je een betaalverzoek stuurt voor bedrag x, krijg je ook bedrag x.

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 20-11-2016 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DukeBox schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:34:
[...]

Misschien iets met valuta transactie kosten ? Of koers verschillen..

[...]

Er bestaat geen aankoopbescherming voor particuliere accounts. Als je een betaalverzoek stuurt voor bedrag x, krijg je ook bedrag x.
Hoe zit het met die vergoeding vraag ik mij dan af. Uit die eerste link die je geeft van Paypal.
De verkoper betaalt PayPal een kleine vergoeding om je betaling goed beveiligd te verwerken.
DukeBox schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:53:
[...]

Verkoop je dan zakelijk spullen ? Want als er tussen particulieren geen aankoopbescherming is kan er toch ook geen claim ingedient worden ?

Ik dacht dat het zo was bij een verkoop tussen 2 particulieren: Geld overmaken via vrienden/familie manier: geen kosten en geen aankoopbescherming. Geld op normale manier overmaken: Kosten voor de verkoper en aankoopbescherming voor de koper.

[ Voor 45% gewijzigd door PilatuS op 20-11-2016 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

PilatuS schreef op zondag 20 november 2016 @ 23:08:
Verkoop je dan zakelijk spullen ? Want als er tussen particulieren geen aankoopbescherming is kan er toch ook geen claim ingedient worden ?
De mogelijkheid om particulier naar particulier met bescherming over te maken bestaat volgens mij al enige tijd niet meer. Althans, ik kan deze niet meer vinden in mijn particuliere account. Mijn zakelijke account wel, hierbij kan ik een betaalverzoek maken waar ik een extra fee over moet betalen.

Ook particulier kan je een claim indienen, je kan dan geen gebruik maken van bescherming maar je kan wel account hiermee laten afsluiten e.d. Via enkele sites (ebay) kan je ook als particulier met bescherming verkopen, hierbij wordt gewoon de zakelijke fee in rekening gebracht, dit wordt overigens per 1-1-2017 afgebouwd.

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 20-11-2016 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 21:30

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

DukeBox schreef op zondag 20 november 2016 @ 23:29:
[...]

De mogelijkheid om particulier naar particulier met bescherming over te maken bestaat volgens mij al enige tijd niet meer. Althans, ik kan deze niet meer vinden in mijn particuliere account. Mijn zakelijke account wel, hierbij kan ik een betaalverzoek maken waar ik een extra fee over moet betalen.

Ook particulier kan je een claim indienen, je kan dan geen gebruik maken van bescherming maar je kan wel account hiermee laten afsluiten e.d. Via enkele sites (ebay) kan je ook als particulier met bescherming verkopen, hierbij wordt gewoon de zakelijke fee in rekening gebracht, dit wordt overigens per 1-1-2017 afgebouwd.
Dat kan gewoon hoor

Afbeeldingslocatie: http://upload.mattie-systems.nl/uploads/20811-capture.png

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kan ook paypal.me gebruiken ontvanger is gratis koper betaald de extra kosten
https://www.paypal.me

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dit bedoel ik inderdaad. Als verkoper kost het je dan geld met als nadeel dat je ook nog een claim kan krijgen. Heb dit als verkoper dus 1x gedaan, maar nu nooit meer. Ik zie geen enkele reden waarom ik dit zou doen als verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Ja ok op die fiets, reden om het te doen is omdat de koper het graag wil. Ik zeg altijd: paypal is prima maar dan komt er wel 4% bovenop!

(of ze moeten er zelf voor kiezen om het via "privé" betaling te doen)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Is het niet zo dat er met Paypal regelmatig betalingen ongedaan maken, omdat deze met gestolen creditcards zijn betaald?
Dat kan ik mij tenminste nog herinneren toen ik nog Steam trade. Geen idee of dit nog steeds een ding is en of er op MP veel gebruik van wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Klik maar verder... stuur mij er maar een van 1 cent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

DukeBox schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:31:
[...]

Klik maar verder... stuur mij er maar een van 1 cent ;)
Ik heb laatst iets gekocht via marktplaats, via die optie betaling overgemaakt maar product nooit ontvangen. Heb netjes mijn geld terug gehad dus die optie werkt prima.

Of je moet iets anders bedoelen?

Deze ruimte is te huur!

Pagina: 1