Toon posts:

(TV) Glasvezel Aanbieder met CEC support

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik vroeg me af of er inmiddels al glas aanbieders zijn wiens decoders HDMI-CEC ondersteunen.
Het is belangrijk voor ons om de TV te kunnen gebruiken met 1 enkele afstandsbediening, voorheen deden we dit met de Logitech Harmony, maar deze is inmiddels overleden (en was ook niet echt een goede oplossing IMHO).

De meeste topics zijn zo'n 5 jaar oud inmiddels, en de meeste TV's ondersteunen tegenwoordig HDMI-CEC prima. Ook op Kodi/XMBC werkt dit al jaren prima. Je zou verwachten dat de aanbieders inmiddels met de tijd zijn meegegaan, maar helaas, in ieder geval ondersteunt KPN nog geen HDMI-CEC.

Heeft iemand een glasvezel abonnement en een goedwerkende HDMI-CEC setup? Nog andere ideeen? (ik begreep dat DVB-C support niet echt meer voorkomt bij de glasaanbieders?)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 11:16
Ik heb met KPN één afstandsbediening voor het TV kijken. Ik zet de TV aan met de KPN afstandsbediening en mijn TV zet met hDMI-CEC mijn soundbar aan. Harder/zachter gaat via de TV/soundbar, zappen en de rest met de ontvanger van KPN. Dit alles uitsluitend met de afstandsbediening van KPN die op de TV is ingeleerd.

Als ik de smart TV wil gebruiken pak ik de afstandsbediening van de TV erbij en gebruik ik die. Als ik klaar ben switch ik naar de TV ontvanger en leg ik de afstandsbediening van de TV.

[ Voor 12% gewijzigd door Jassy op 20-11-2016 20:08 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.