usb stick werkt niet mee

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27
Ik heb een usb stick die ik niet aan de praat krijg. Ik heb gparted geprobeerd. "disks" geprobeerd. In de terminal met fdisk. Geen soelaas.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/o55clv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 08:10
En de kernel log zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27
Ik moet zo weg. Ik zal morgen uitzoeken wat een kernel log is en kijken wat ie zegt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je nou eens de melding leest die je post... Het staat er letterlijk en wel heel erg duidelijk in. :|

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:11

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Echt? Ik zie het namelijk niet. :(

Bedoel je '/dev/sdb is entire device, not just one partition'?

Dat was in ieder geval mijn eerste gedachte maar de optie '-F' forceert mkntfs omdat toch te doen, zoals ook blijkt uit de volgende regel: 'mktnfs forced anyway.'

Daarna krijgen we een generieke I/O fout, daar kan ik in het algemeen niet veel over zeggen, soms wijst het op defecte hardware maar het is wat te vroeg om naar dat soort conclusies te springen. Van de andere kant is het wel erg nuttig om te weten of die stick het ooit heeft gedaan ofdat ie zo uit de winkel is gekomen.

[ Voor 37% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 21-11-2016 13:46 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NTFS heeft bepaalde eisen aan de specs. Volgens mij is er eentje van dat het een partitie moet zijn ipv heel device omdat er o.a. de map 'System Volume Information' wordt gemaakt. Heb 't zelf eigenlijk nooit geprobeerd met NTFS, alleen met ext.

Vraag mij wel een beetje af waarom de stick zo nodig NTFS moet zijn. Gaan er bestanden >4 GB op en moet het cross OS werken? Want dan kan je ook net zo goed exFAT gebruiken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 08:10
Hero of Time schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:51:
NTFS heeft bepaalde eisen aan de specs. Volgens mij is er eentje van dat het een partitie moet zijn ipv heel device omdat er o.a. de map 'System Volume Information' wordt gemaakt. Heb 't zelf eigenlijk nooit geprobeerd met NTFS, alleen met ext.
Zo'n restrictie is er niet. NTFS heeft geen kennis van, noch iets te zeggen over wat er buiten z'n filesystem afspeelt. Dus ja, dat mag zeker een hele disk zijn. Of dat handig is, is een tweede.

edit:
I stand corrected, zie hieronder. Natuurlijk allemaal geen probleem in Linuxland

Verder wat CAPSLOCK2000 zegt, de I/O-error sluit vrijwel uit dat het aan mkfs (of NTFS) ligt. Eerder een rot medium - gelukkig weet de kernel log meestal wel wat te vertellen bij disk I/O erros.
Vraag mij wel een beetje af waarom de stick zo nodig NTFS moet zijn. Gaan er bestanden >4 GB op en moet het cross OS werken? Want dan kan je ook net zo goed exFAT gebruiken.
Of een degelijk Linux-supported filesystem, als je 'm niet in andere machines

[ Voor 5% gewijzigd door Thralas op 21-11-2016 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Thralas schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:33:
[...]
Zo'n restrictie is er niet. NTFS heeft geen kennis van, noch iets te zeggen over wat er buiten z'n filesystem afspeelt. Dus ja, dat mag zeker een hele disk zijn. Of dat handig is, is een tweede.
[...]
Die restrictie is er wel. Alle officiële NTFS implementatie vereisen een partitie tabel, ook als er maar 1 partitie is. Windows herkent de schijf niet eens als er geen partitie tabel aanwezig is. Op Linux kan alles, maar de rest van de besturingssystemen kunnen vaak bar weinig als het op block devices aan komt.

[ Voor 10% gewijzigd door johnkeates op 21-11-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:54
Probeer eens met gparted.
Misschien heeft disks een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008