Ik heb een usb stick die ik niet aan de praat krijg. Ik heb gparted geprobeerd. "disks" geprobeerd. In de terminal met fdisk. Geen soelaas.

Ik moet zo weg. Ik zal morgen uitzoeken wat een kernel log is en kijken wat ie zegt.Thralas schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:16:
En de kernel log zegt?
Commandline FTW | Tweakt met mate
[ Voor 37% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 21-11-2016 13:46 ]
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Zo'n restrictie is er niet. NTFS heeft geen kennis van, noch iets te zeggen over wat er buiten z'n filesystem afspeelt. Dus ja, dat mag zeker een hele disk zijn. Of dat handig is, is een tweede.Hero of Time schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:51:
NTFS heeft bepaalde eisen aan de specs. Volgens mij is er eentje van dat het een partitie moet zijn ipv heel device omdat er o.a. de map 'System Volume Information' wordt gemaakt. Heb 't zelf eigenlijk nooit geprobeerd met NTFS, alleen met ext.
Of een degelijk Linux-supported filesystem, als je 'm niet in andere machinesVraag mij wel een beetje af waarom de stick zo nodig NTFS moet zijn. Gaan er bestanden >4 GB op en moet het cross OS werken? Want dan kan je ook net zo goed exFAT gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door Thralas op 21-11-2016 19:52 ]
Die restrictie is er wel. Alle officiële NTFS implementatie vereisen een partitie tabel, ook als er maar 1 partitie is. Windows herkent de schijf niet eens als er geen partitie tabel aanwezig is. Op Linux kan alles, maar de rest van de besturingssystemen kunnen vaak bar weinig als het op block devices aan komt.Thralas schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:33:
[...]
Zo'n restrictie is er niet. NTFS heeft geen kennis van, noch iets te zeggen over wat er buiten z'n filesystem afspeelt. Dus ja, dat mag zeker een hele disk zijn. Of dat handig is, is een tweede.
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door johnkeates op 21-11-2016 19:40 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq