Zotac gtx 1080amp extreme, fans gaan uit het niets naar 100%

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jeroen796
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-02-2025
Mijn vraag

Bij mijn zotac gtx 1080 amp extreme beginnen uit het niet de fans volluit te lopen en vervolgens gaan deze weer uit en dit herhaal zich best vaak. Msi afterburner en firestorm geven aan dat de fans op dit moment uit zijn terwijl dit niet zo is enkel corsair link ziet het gebeuren maar ook niet altijd en dit allemaal gebeurt terwijl de kaart 30 graden is. Heeft iemand dit ook al meegemaakt en eventueel info wat te doen

Relevante software en hardware die ik gebruik

Het gebeurt in windows maar vooral bij het gamen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Moederbord bios geupdate, windows opnieuw geinstalleerd en nieuwste driver geinstaleerd

Alle reacties

• jeroen796
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-02-2025
heren,

allereerst wil ik toch even wat kwijt.

ik maakte van de week mijn eerste topic aan met dit probleem en hier ging het fout deze was leeg. echter vond men dit leuk en meerdere lolbroeken reageerde hier gelijk met een geintje op en dit kan ik waarderen.

maar vervolgens geef ik het aan dat het verkeerd is gegaan en dat me probleem in de volgende goed staat en hier dus graag wat feedback wil, maar hier is dan weer niemand te horen wat ik erg jammer vind.

dus bedankt voor de feedback !!!

maar voor de mensen die dus ook echt met het probleem van de fans op zijn gtx 1080 heeft hier de oplossing :

het probleem bevind zich in de nvidia driver en deze moet aangepast geinstalleerd worden.

1# download de nvidia driver 375.95 en sla deze op
2# verwijder alle drivers en software wat te maken heeft met je videokaart en zorg ervoor dat er geen profielen bewaard blijven !
3# start je pc vervolgens opnieuw op
4# open en installeer de gedownloade driver enkel kies hier voor de aangepaste installatie. zet alle finkies uit behalve die van physx en de gene die je niet uit kan zetten natuurlijk
5# kies ook voor een schone installatie

nu dat deze klaar is kan je weer firestorm of iets dergelijks instaleren en doe vervolgens een reboot !

nu zouden de fans geen kuren meer moeten veroorzaken !

succes !!! :)

[ Voor 86% gewijzigd door jeroen796 op 23-11-2016 21:52 ]