New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
The whole is always greater than the sum of it's parts.
Wat ze me wel wisten te vertellen is dat Philips of in Europa gemaakt wordt of in Japan. Als dat laatste het geval is dan komen ze uit de taiyo yuden fabriek. Zeggen ze.
Maar hoe is jouw ervaring met Taiyo Yuden? Heb je ook de 24x A-quality spindels?
New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
Ik werk al jaren met Taiyo yuden cd's. Ben er echt helemaal tevreden over. Ik kreeg er twee bij mijn 1e cdwriter..Op zaterdag 30 juni 2001 12:06 schreef ijzer7 het volgende:
Ik heb zojuist op de gok een spindel taiyo Yuden's (24 speed, A-quality) besteld bij Cdrwinkel. Ja,, ik weet dat Taiyo gebruikt wordt als basis voor Philips cdr's. Tot nu toe heb ik altijd philips premium gebruikt, naar volle tevredenheid.
Kent iemand deze cdr's en zijn ze inderdaad net zo goed als Philips?
Weet iemand of de philipsen wellicht anders geprepareerd zijn, of dat ze gewoon duurder zijn omdat er philips op staat?
Mijn eerste cdwriter was van Taiyo Yuden 2x branden...haha
Ik vind het alleen jammer dat ik geen echt Taiyo Yuden cdr's krijgen met label
Ja, die van 80 min.Heb je ook de 24x A-quality spindels?
Tot nu toe goed. Geen uitval of onleesbare CDRs. Ik moet er volgens mij meer branden om er een objectief oordeel over te geven. Ik weet niet of ze met 24x kunnen worden gebrand, want m,n brander gaat maar tot 8x. Ook weet ik niet of ze na veel tijd nog steeds hun data behouden, want ik heb ze nog niet zo heel erg lang.Maar hoe is jouw ervaring met Taiyo Yuden?
Dan test je ze toch? Hiermee.Wat ze me wel wisten te vertellen is dat Philips of in Europa gemaakt wordt of in Japan. Als dat laatste het geval is dan komen ze uit de taiyo yuden fabriek. Zeggen ze.
The whole is always greater than the sum of it's parts.
Klopt als een bus; de philipsen geven inderdaad mitsui aan als fabrikant (vreemd...)
Ik heb overigens 74 minuten spindels besteld; jammer achteraf misschien toch de 80 min versie moeten bestellen.
Hoe dan ook: bedankt voor de reacties!
Zien die Taiyo cd's er ook zo uit of hebben die meer de 'blanke' kleur van de Multi-purpose cd's van Philips? Dat kleurtje heb ik op de een of andere manier namelijk een beetje een hekel aan (misschien door slechte ervaringen met platinum cd's
Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
De philips multipurpose hebben inderdaad een lichtere kleur, deze komen ook van de fabriek van ritek. Of beter gezegd: kwamen, aangezien philips ritek een licentie heeft afgenomen omdat ze niet tevreden waren over de kwaliteit die ritek leverde.
Verwijderd
Naar wat ik eens gehoord heb zijn de Audio cdr van Philips dus van MitsuiOp zondag 01 juli 2001 17:38 schreef ijzer7 het volgende:
Ok.
Klopt als een bus; de philipsen geven inderdaad mitsui aan als fabrikant (vreemd...)
Ik heb overigens 74 minuten spindels besteld; jammer achteraf misschien toch de 80 min versie moeten bestellen.
Hoe dan ook: bedankt voor de reacties!
Ik gebruik alleen Mitsui omdat deze cdrtjes dus ook in alle CD spelers werken , en als ze niet werken is de CD Speler ral
Verwijderd
Laatst gecheckt op een site, daar stond wel Tayio Yuden, maar ook een andere.Op woensdag 04 juli 2001 20:58 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Volgens mij komen Philips' al heel lang niet meer uit de Taiyo Yuden fabs hoor.
Kan iemand dit bevestigen?
Verwijderd
komen uit japan (welke fabriek?).
er staat van voren op dat ze best uit de test komen bij "chip" en "computer bild" duitsland??????
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Overweeg namelijk ook om zo'n spindeltje te bestellen.
Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Zoals ik al in een eerdere post zei: die taiyo cd's hebben precies dezelfde kleur als de philips silver premium. Ook de andere uiterlijke kenmerken (zoals dikte) is gelijk aan de silver premium, er staat alleen geen philips op.Op donderdag 05 juli 2001 13:16 schreef Eymey het volgende:
Welke kleur hebben deze cd's nou aan de onderkant? Zelfde als de Silver Premium's van Philips of hebben ze dat 'vieze' blanke kleurtje van die MultiPurpose Philipsen en Platinum's?
Overweeg namelijk ook om zo'n spindeltje te bestellen.
Dan bestel ik ook mooi zo'n spindeltje want ik ben met Philips Silver Premium altijd uitermate tevreden geweest
En ik heb ook al een stapeltje platinums liggen maar die gebruik ik dan mooi voor het 'pruts' werk en voor data, en de Taiyo's voor kwaliteits cd's
Juist ja, overalOp donderdag 05 juli 2001 09:56 schreef Poohbear het volgende:
Je kunt overal wel van die spindel-bakken halen (voetje met 'pilaar', daar schuif je je cd'tjes omheen, kap erover, klaar...)
Ik heb die dingen nog nooit in de verkoop zien liggen. Maar dat komt omdat ik er wellicht niet naar zocht tot die tijd.
Dusse Poohbear (of iemand), tip?
En nog steeds kan je goeie cdr's herkennen aan de doffe binnenkant
maar waar hou ik zo'n spindel-houder vandaan?
Sorry, zag nu pas dak een oud topic omhoog schop
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Verwijderd
De nieuwe Flip premium silver komen van Mitsui.[b]Laatst gecheckt op een site, daar stond wel Tayio Yuden, maar ook een andere.
Kan iemand dit bevestigen?
Overigens stond in de laatste duitse Chip een hele goede CD test. Daarin had je dat over Flip ook al kunnen zien. Tevens is de dye veranderd van cyanine (Tayo) naar phtalo cyanine. De laatste kan oa. beter tegen UV.
Voor de rest geen minpunten kunnen vinden.
_██_
(ಠ_ృ)
beetje raar dat dat 20 piek scheelt
Turn it off and on again.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Turn it off and on again.
Tybotech @ CdrwinkelOp zaterdag 30 juni 2001 18:58 schreef LindaVanKessel het volgende:
[..]
Ik vind het alleen jammer dat ik geen echt Taiyo Yuden cdr's krijgen met label
Parrot @ Opus Supplies
- oops tis laat had niet door dat dit erg oud topic was