• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-01 10:02
Ik ben bezig met het opstellen van een surround sound systeem bestaande uit 5 luidsprekers (FR, FL, C, SR, SL) en een actieve subwoofer.
Als bron gebruik ik een htpc (AMD A8-5500). Die is via HDMI verbonden met een Onkyo TX-NR636. Voorlopig heb ik enkel FR, C en FL luidsprekers aangesloten. (ik bouw de speakers zelf en de SR en LR zijn nog niet af ;) )
Als beeldscherm heb ik een Panasonic 50" plasma TV.

Het probleem is dat, wat ik ook probeer, ik enkel stereo PCM, 48kHz geluid krijg.
Ik kan op geen enkele manier de audio instellingen van de receiver veranderen. Het menu blijft gedeactiveerd.
Via Kodi suur ik 5.1 audio uit naar WASAPI: HDMI -> Onkyo TX-NR636. Maar als ik de info opvraag via de Onkyo zegt ie dat het stereo geluid is.

Ik denk dat dit ofwel aan mijn Win10 instellingen ligt, ofwel dat de TV ergens ARC instellingen heeft die er default 2.0 audio van maakt, ofwel dat er iets mis is met de receiver waardoor ik geen audio-instellingen meer kan maken.

Weet iemand waar ik eerst moet zoeken?
Hoe zie ik wat Windows10 eigenlijk exact over de hdmi naar buiten stuurt?
Waarom staat het audio menu van de Onkyo altijd op inactief?

Voorlopig denk ik dat het aan de windows instellingen ligt. Kodi laat duidelijk zien dat er 5.1 naar buiten zou gestuurd moeten worden.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[weg]

[ Voor 98% gewijzigd door hardware-lover op 29-11-2016 16:04 . Reden: schijnbaar is het probleem opgelost ]

Testing, one, two ...

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 16:42
voor proper 5.1 in kodi moet je dacht ik passtrough aanvinken wilt dts/dd/truehd etc werken.

Kijk ook of de amd hdmi audio driver geinstalleerd staat.

[ Voor 24% gewijzigd door devil-strike op 22-11-2016 15:59 ]