XSPC temperatuur sensor op Rajinitek Triton

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jillz
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-11-2020
Goedemiddag allemaal. Gister deel 1 van 2 van mijn onderdelen voor mijn nieuwe build binnen gekregen. Waaronder m'n Rajinitek Triton AIO set.

Nu wil ik in het gat van de vulplug een temperatuursensor draaien en deze verbinden met een externe lcd display die de temperatuur van het water weergeeft hiervoor wil ik de lcds van XSPC gebruiken evenals de temperatuursensor van XSPC. Als ik mij niet vergis zijn de koppelingen van de Triton alle 1/4. De XSPC temperatuursensor heeft dezelfde maat. Enige probleem is dat deze buitendraad heeft en ik heb binnendraad nodig.

De fittingen in het koelblok van de Triton zijn helaas gelijmd, ik wil me er niet aan wagen deze eruit te halen zeker niet nu de set nog gloednieuw is. Mijn vraag wat adviseren jullie?

Ik dacht zelf aan een 1/4 koppelstuk met aan weerszijden binnendraad.

Afbeeldingslocatie: https://www.google.nl/search?q=Alphacool+HF+socket+2x+G1/4+ID&client=ms-android-motorola&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwju3_e6z7fQAhWKExoKHQmRAAIQ_AUIBygB&biw=360&bih=512&dpr=3#imgrc=DpePIwv8aLfj_M%3A

Ene kant op de fitting bij het vulgat schroeven en de andere kant de temperatuurplug inschroeven.

Ik hoor graag hoe jullie dit aan zouden pakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jillz
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 12:27
Draai je hem binnenste buiten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
jillz schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:17:
Goedemiddag allemaal. Gister deel 1 van 2 van mijn onderdelen voor mijn nieuwe build binnen gekregen. Waaronder m'n Rajinitek Triton AIO set.

Nu wil ik in het gat van de vulplug een temperatuursensor draaien en deze verbinden met een externe lcd display die de temperatuur van het water weergeeft hiervoor wil ik de lcds van XSPC gebruiken evenals de temperatuursensor van XSPC. Als ik mij niet vergis zijn de koppelingen van de Triton alle 1/4. De XSPC temperatuursensor heeft dezelfde maat. Enige probleem is dat deze buitendraad heeft en ik heb binnendraad nodig.

De fittingen in het koelblok van de Triton zijn helaas gelijmd, ik wil me er niet aan wagen deze eruit te halen zeker niet nu de set nog gloednieuw is. Mijn vraag wat adviseren jullie?

Ik dacht zelf aan een 1/4 koppelstuk met aan weerszijden binnendraad.

[afbeelding]

Ene kant op de fitting bij het vulgat schroeven en de andere kant de temperatuurplug inschroeven.

Ik hoor graag hoe jullie dit aan zouden pakken :+
Als die koppelingen inderdaad 1/4" zijn zou ik het op die manier oplossen. Dit is je beste kans om het passen te krijgen. Een andere oplossing is natuurlijk volledig custom te gaan.

Alleen als je de temperatuur van je vloeistof wilt meten dan moet je misschien een andere plek kiezen.
De temperatuur wordt op die pomp natuurlijk direct beinvloed door je CPU.

[ Voor 5% gewijzigd door kalekat op 25-11-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jillz
kalekat schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:48:
[...]

Als die koppelingen inderdaad 1/4" zijn zou ik het op die manier oplossen. Dit is je beste kans om het passen te krijgen. Een andere oplossing is natuurlijk volledig custom te gaan.

Alleen als je de temperatuur van je vloeistof wilt meten dan moet je misschien een andere plek kiezen.
De temperatuur wordt op die pomp natuurlijk direct beinvloed door je CPU.
Waar kan je de watertemperatuur het best meeten volgens jou? Hoe dichter bij de cpu hoe nauwkeuriger lijkt mij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
jillz schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 10:22:
[...]

Waar kan je de watertemperatuur het best meeten volgens jou? Hoe dichter bij de cpu hoe nauwkeuriger lijkt mij toch?
Afhankelijk van wat voor informatie je wilt hebben. Als je de algehele staat van je koeling wilt weten is misschien in je radiator het beste..

Als je puur de temperatuur van je CPU wilt weten dat zal je dit zo dicht mogelijk bij je CPU moeten doen denk ik.
Pagina: 1