Geen geluid door 2e HDMI-port

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
Goedendag,

Ik heb momenteel een Chromecast en een PS4 voor mijn tv. Ze gebruiken dus beide HDMI.
Ik had de PS4 op de eerste HDMI-Port aangesloten. Geen problemen.
Vervolgens had ik de Chromecast op de 2e HDMI-port aangesloten. Er kwam geen geluid.

Vervolgens heb ik de PS4 en Chromecast omgewisseld, dus de PS4 aangesloten op de 2e HDMI-port. Weeral geen geluid. Terwijl de Chromecast nu wel geluid heeft (omdat ie op de 1e HDMI-port aangesloten is).

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

TV Model: Philips SB329731

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:55

FeaR

In GoT we trust

Als ik Google op "Philips SB329731" kom ik op de 37PF9731D/10

Pagina 58 van de Nederlandse versie, kopje Geluids- en beeld- onderbreking bij het gebruik van een HDM-HDMI verbinding.:
Opmerking: een analoge audiokabel moet altijd gekoppeld worden aan HDMI 2.
Dat blijkt ook als men naar de aanwezigen in- en uitgangen op de TV kijkt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nev7Vv7sIU0M6eOubOujjHIF/full.jpg

Bij HDMI 2 en VGA is een koppelteken met de "AUDIO IN L/R". Oftewel wat de handleiding zegt: bij die ingangen dien je nog een losse connectie voor de audio te maken. Wat bij VGA logisch is, maar bij HDMI erg zonde.

Mogelijk dat bovenstaande met een firmware update nog op is gelost. Dus je kan in het menu duiken om te zien of er een setting is die HDMI 2 loskoppelt van de "AUDIO IN L/R", anders is de enige oplossing iets van een HDMI Switch kopen aangezien je dan maar één echt functionele HDMI-ingang hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 20-11-2016 17:51 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mees789
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-01-2024
FeaR schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:53:
Als ik Google op "Philips SB329731" kom ik op de 37PF9731D/10

Pagina 58 van de Nederlandse versie, kopje Geluids- en beeld- onderbreking bij het gebruik van een HDM-HDMI verbinding.:

[...]

Dat blijkt ook als men naar de aanwezigen in- en uitgangen op de TV kijkt:
[afbeelding]

Bij HDMI 2 en VGA is een koppelteken met de "AUDIO IN L/R". Oftewel wat de handleiding zegt: bij die ingangen dien je nog een losse connectie voor de audio te maken. Wat bij VGA logisch is, maar bij HDMI erg zonde.

Mogelijk dat bovenstaande met een firmware update nog op is gelost. Dus je kan in het menu duiken om te zien of er een setting is die HDMI 2 loskoppelt van de "AUDIO IN L/R", anders is de enige oplossing iets van een HDMI Switch kopen aangezien je dan maar één echt functionele HDMI-ingang hebt.
Dank u zeer voor het antwoord!

Moet nog even kijken wat ik wil gaan doen maar dan heb ik in ieder geval een oplossing.