Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. M'n MacBook Pro uit 2010 (met ssd) doet alles nog prima, maar voor modernere games is 'ie toch echt niet meer optimaal. En Apple maakt het toch wel erg kostbaar om een fatsoenlijke GPU te hebben, dus er moet toch maar een gaming PC bij komen.
Heb wat achterstand weg te werken, dus denk aan games als GTA V, Fallout 4, Half-Life 3, Cities: Skylines met fatsoenlijke settings, etc. En ook wat nieuwere zoals CIV 6 en de nieuwe Mass Effect als die uit is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1100 euro, maar een paar euro meer is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 14
jaar oude Apple Cinema HD Display, toetsenbord, muis en koptelefoon.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben begonnen met het Mini-itx-gamesyteem uit de BBG van november, maar toch op een boel punten afgeweken.
Ik vind de Fractal Design kasten er wel goed uitzien en wil 'm graag klein houden, dus heb de Define Mini C gekozen als startpunt.
Moederbordje met WiFi er op (uit de comments van de BBG), i5-6500 omdat die imho net iets meer bang-for-buck heeft dan de 6400. MSI 1060 Gaming 3G zodat ik de backlog van spellen fatsoenlijk kan spelen, en nog een beetje de toekomst in ook. Vervang 'm wel over een paar jaar als 'ie het nieuwste niet meer trekt.
Heb een harde schijf voor mass storage, SSD voor het OS.
Voeding en CPU koeler gekozen op stilte, de Corsair CX450M die ik veel terug zie hier vond ik wat lawaaiig uit de tests komen, dus heb de CS450M gekozen.
8 GB geheugen lijkt me wel genoeg voorlopig, heb gewoon die uit de BBG overgenomen.
Dat alles brengt me tot:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het systeem graag stil houden, maar natuurlijk niet te warm.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Heb ik iets obvious gemist?
Gaat dit allemaal samen?
Nog laatste tips of opmerkingen over iets dat ik gekozen heb? Thanks!
Gamen. M'n MacBook Pro uit 2010 (met ssd) doet alles nog prima, maar voor modernere games is 'ie toch echt niet meer optimaal. En Apple maakt het toch wel erg kostbaar om een fatsoenlijke GPU te hebben, dus er moet toch maar een gaming PC bij komen.
Heb wat achterstand weg te werken, dus denk aan games als GTA V, Fallout 4, Half-Life 3, Cities: Skylines met fatsoenlijke settings, etc. En ook wat nieuwere zoals CIV 6 en de nieuwe Mass Effect als die uit is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1100 euro, maar een paar euro meer is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 14
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben begonnen met het Mini-itx-gamesyteem uit de BBG van november, maar toch op een boel punten afgeweken.
Ik vind de Fractal Design kasten er wel goed uitzien en wil 'm graag klein houden, dus heb de Define Mini C gekozen als startpunt.
Moederbordje met WiFi er op (uit de comments van de BBG), i5-6500 omdat die imho net iets meer bang-for-buck heeft dan de 6400. MSI 1060 Gaming 3G zodat ik de backlog van spellen fatsoenlijk kan spelen, en nog een beetje de toekomst in ook. Vervang 'm wel over een paar jaar als 'ie het nieuwste niet meer trekt.
Heb een harde schijf voor mass storage, SSD voor het OS.
Voeding en CPU koeler gekozen op stilte, de Corsair CX450M die ik veel terug zie hier vond ik wat lawaaiig uit de tests komen, dus heb de CS450M gekozen.
8 GB geheugen lijkt me wel genoeg voorlopig, heb gewoon die uit de BBG overgenomen.
Dat alles brengt me tot:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 214,- | € 214,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI | € 105,75 | € 105,75 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G | € 243,- | € 243,- |
| 1 | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Fractal Design Define Mini C | € 81,90 | € 81,90 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 48,89 | € 48,89 |
| 1 | Corsair CS450M | € 86,14 | € 86,14 |
| 1 | Crucial MX300 m.2 525GB | € 126,- | € 126,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.073,62 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het systeem graag stil houden, maar natuurlijk niet te warm.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Heb ik iets obvious gemist?
Gaat dit allemaal samen?
Nog laatste tips of opmerkingen over iets dat ik gekozen heb? Thanks!