Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC 600-700 euro: laatste check voordat ik bestel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -Zephyr-
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-05 14:24
Beste tweakers,

Ik wil deze PC voor gamen gebruiken en hopelijk de komende jaren de nieuwe titels kunnen spelen op een goede fps voor een redelijke prijs. Ik heb hierom ook gekozen voor de RX 480 ipv de 1060 aangezien ik aanneem/hoop dat dx12 de pc toekomst bestendiger maakt. Ik ga gamen op een 1080p monitor en dat zal de komende jaren ook zo blijven.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 214,-€ 214,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 56,49€ 56,49
1HIS RX 480 Fan 8GB€ 285,-€ 285,-
1Fractal Design Define S€ 75,95€ 75,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 44,95€ 44,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 676,39

*de 8GB ram ga ik mogelijk upgraden indien blijkt dat dit niet genoeg is in de toekomst.

Ik ben van plan om een aantal onderdelen te gebruiken van mijn oude pc.
-Harddisk Samsung HD103SJ 1TB SATA (7 jaar oud)
-Samsung SSD 850 EVA 250GB (1 jaar oud)
-be quiet! System Power 7 600W (1 jaar oud)

Nu de vragen voor jullie:
-Passen de onderdelen goed bij elkaar of zijn er aanpassingen die jullie aanraden?
-Is het gebruik van een 7 jaar oude harddisk een probleem of valt dit prima binnen de tijd dat deze meegaat?
-Verlies ik veel performance door het gebruik van 1 slot RAM ipv 2?

Andere tips of opmerkingen zijn altijd welkom! Bedankt :)

[ Voor 6% gewijzigd door -Zephyr- op 20-11-2016 13:08 ]

Beste antwoord (via -Zephyr- op 24-11-2016 23:18)

Verwijderd

Moederbord adviseer ik een pricewatch: MSI H110M ECO. betere stroomvoorziening, betere netwerkcontroller en 2 casefanheaders zodat je niet met een Y-kabel hoef te werken.

De voeding biedt geen ondersteuning aan de hoogste powerstates van Intel. Om issues te voorkomen dien je C6/C7 te disabelen in het bios.

Een enkele geheugenmodule heeft geen merkbare gevolgen voor de prestaties.

Een 7 jaar oude hdd kan je gebruiken maar zorg wel voor een backup. Check met Crystaldiskmanager wat de status van de schijf is.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Moederbord adviseer ik een pricewatch: MSI H110M ECO. betere stroomvoorziening, betere netwerkcontroller en 2 casefanheaders zodat je niet met een Y-kabel hoef te werken.

De voeding biedt geen ondersteuning aan de hoogste powerstates van Intel. Om issues te voorkomen dien je C6/C7 te disabelen in het bios.

Een enkele geheugenmodule heeft geen merkbare gevolgen voor de prestaties.

Een 7 jaar oude hdd kan je gebruiken maar zorg wel voor een backup. Check met Crystaldiskmanager wat de status van de schijf is.

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Passen de onderdelen goed bij elkaar of zijn er aanpassingen die jullie aanraden?
Ik zou gaan voor een GTX 1060, die 8GB VRAM heb je waarschijnlijk niet nodig. De 6 GB van een 1060 is ruim voldoende. Plus dat de 1060 iets krachtiger is.
Is het gebruik van een 7 jaar oude harddisk een probleem of valt dit prima binnen de tijd dat deze meegaat?
Ik weet niet hoe goed ie nog is, maar voor de veiligheid van je bestanden zou ik toch aanraden om alles naar een nieuwe HDD te kopiëren. Voorbeeldje: pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB
Verlies ik veel performance door het gebruik van 1 slot RAM ipv 2?
Nee, dat zal niet zo veel zijn, denk ik.
Op deze manier kun je er altijd nog een reepje bijprikken, mocht dat nodig zijn.

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
RubenByte schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:09:
[...]

Ik zou gaan voor een GTX 1060, die 8GB VRAM heb je waarschijnlijk niet nodig. De 6 GB van een 1060 is ruim voldoende. Plus dat de 1060 iets krachtiger is.

[...]

Ik weet niet hoe goed ie nog is, maar voor de veiligheid van je bestanden zou ik toch aanraden om alles naar een nieuwe HDD te kopiëren. Voorbeeldje: pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

[...]

Nee, dat zal niet zo veel zijn, denk ik.
Op deze manier kun je er altijd nog een reepje bijprikken, mocht dat nodig zijn.
In de games van nu is de GTX 1060 beter. Maar de RX 480 gaat het toch beter doen in de toekomstige DX12 en Vulcan games