Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Beste Tweakers,

Ik werk nu enkele jaren als bijbaan bij een snel groeiende online webshop. Op het moment dat ik begon zaten wij bij de klantenservice met 7 mensen en ondertussen met 60 mensen.

Bij deze groei zijn veel procedures gelijk gebleven: de software is identiek, de werkprocedures identiek. Helaas is het personeelsverloop wel enorm toegenomen aangezien het bedrijf meer op targets is gaan werken en minder gepersonaliseerde secundaire arbeidsvoorwaarde biedt.

Bij het werken naar deze targets zie ik heel veel verbeteringen in de software en de aanpak van data driven. (ik ben hierin afgestudeerd en volg nu een master voor data science).

Ze hebben aangegeven om graag om de tafel te zitten om mijn visie tot het data driven van operationele taken te bespreken. (ik kan dit toelichten voor meerdere afdelingen en bedrijfsbreed)

Het probleem: ik zit met een afdelingsmanager aan tafel, die waarschijnlijk wegloopt met mijn scriptie conclusies en ik €10 bruto per uur vang... :X :X

Hoe dit slim aan te pakken? Het liefst sleep ik er een bijbaan tot data analist voor klantinteractie uit. (ik kan dit onderbouwen/verdedigen). Hoewel dit nog minimaal is ingezet, wanneer ik de juiste begeleiding/data sets krijg.. kan ik bedrijfsbreed meedenken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Ga je het gesprek aan als "medewerker" in je huidige rol?
Of ga je het gesprek aan als "consultant" Omdat je daarin afgestudeerd bent?

In het eerste geval ben je vaak gewoon een medewerker die meedenkt met het bedrijf. En hangt het af met de afspraken met je manager hoe je daarvoor beloont wordt. Dit kan je bv meenemen in je performance afspraken en je beoordeling. Waardoor je een goede beoordeling krijgt en recht hebt op loonsverhoging etc.
Ook kan je daarmee bv afspraken maken over je groei etc

In het tweede geval zet je meteen in op een hogere functie en dien je ook afspraken van te voren te maken wat jij kan/gaat doen. En wat jij daarvoor verwacht te krijgen. Een nieuwe functie bv.

Je wilt dus meer geld gaan vangen, en een extra functie uit het gesprek krijgen.
Dit zou ik van te voren goed melden.
Ik zie bij klanten ook soms verbeterkansen. En dat kan je melden. Soms is het iets kleins en doe je het binnen het huidige project. En soms moeten er gewoon meer uren aan besteed worden. En wil je een vervolg project. Dit meldt je van te voren als je het gesprek aan gaat en maak je een schatting van de kosten en uren etc. Zo weet de klant waar ze aan toe zijn.

Zou dus aangeven dat jij een mooie kans ziet voor het bedrijf en voor jezelf en dat je de geschikte persoon bent om ze daarbij te helpen en dat je dat graag doet vanuit een andere rol dan dat je nu vervult.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
DarkSide schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:58:
Ga je het gesprek aan als "medewerker" in je huidige rol?
Of ga je het gesprek aan als "consultant" Omdat je daarin afgestudeerd bent?

In het eerste geval ben je vaak gewoon een medewerker die meedenkt met het bedrijf. En hangt het af met de afspraken met je manager hoe je daarvoor beloont wordt. Dit kan je bv meenemen in je performance afspraken en je beoordeling. Waardoor je een goede beoordeling krijgt en recht hebt op loonsverhoging etc.
Ook kan je daarmee bv afspraken maken over je groei etc

In het tweede geval zet je meteen in op een hogere functie en dien je ook afspraken van te voren te maken wat jij kan/gaat doen. En wat jij daarvoor verwacht te krijgen. Een nieuwe functie bv.

Je wilt dus meer geld gaan vangen, en een extra functie uit het gesprek krijgen.
Dit zou ik van te voren goed melden.
Ik zie bij klanten ook soms verbeterkansen. En dat kan je melden. Soms is het iets kleins en doe je het binnen het huidige project. En soms moeten er gewoon meer uren aan besteed worden. En wil je een vervolg project. Dit meldt je van te voren als je het gesprek aan gaat en maak je een schatting van de kosten en uren etc. Zo weet de klant waar ze aan toe zijn.

Zou dus aangeven dat jij een mooie kans ziet voor het bedrijf en voor jezelf en dat je de geschikte persoon bent om ze daarbij te helpen en dat je dat graag doet vanuit een andere rol dan dat je nu vervult.
Dank voor je uitgebreide reactie,

Ik wil dit gesprek absoluut inzetten als springplank naar een in mijn optiek missende functie binnen de klantenservice (data analist klantinteractie)

Aan de hand van jouw reactie, ga ik dit gesprek inzetten als een consultant met verkoopargumenten voor mijn oplossing. Mochten zij het wensen, dan ga ik om de tafel om dit uit te voeren.

Indien zij observe -> action based interactie met klanten als overbodig zien, zal ik dit waarschijnlijk moeten accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:45
Spin1 schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:46:

Het probleem: ik zit met een afdelingsmanager aan tafel, die waarschijnlijk wegloopt met mijn scriptie conclusies en ik €10 bruto per uur vang... :X :X
Hetgeen je als scriptie schrijft is sowieso 'voor het stage bedrijf' en de begeleiding (en eventueel vergoeding) vormt de betaling. Dus je hebt nergens recht op, maar uiteraard wel verwachtingen. Om te zien of je verwachting van promotie of Loon stijging redelijk is mis ik wel wat info:
- hoe bdn je bij het bedrijf begonnen? Stage of werk?
- op wiens initiatief bdn je studie begonnen? Zijn hier afspraken over gemaakt vooraf?
- wie betaalt de opleiding?
- loop je nou stage bij het bedrijf of bsn je een medewerker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb in zelfde situatie gezeten (maar dan als software ontwikkelaar). Wat is je ambitie bij dit bedrijf? Wil je hier na je master blijven zitten? Als het antwoord nee is, hou je aan je functie of zorg dat je een andere rol krijgt. Als je wel wilt blijven zitten zorg dan dat je afspraken nu al op papier zet. Ik werd met een fooi afgescheept na mijn afstuderen, omdat ik geen afspraken had gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Zoals aangegeven afspraken maken.
Het is prima om beloond te worden voor je werk. Maar ik ben van mening dat je ook niet "simpel recht" hebt op loonsverhoging etc omdat je meedenkt met het bedrijf. Dat is in mijn ogen normaal dat je dat doet.

Dus. Als persoon A en Jij hetzelfde werk doen. A werkt van 9-17:00 en doet niets extra's.
Maar jij doet er wat goede zaken bij (verbetervoorstel, weekend migraties etc).
Dan heb jij uiteindelijk wel recht op een (hogere) loonsverhoging dan A.
En maak je kan op promotie en ander leuk/uitdagend werk.

Afhankelijk van je positie binnen het bedrijf en wat je later wilt doen in het bedrijf kan je wel het gesprek aangaan.
Suc6 iig

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spin1
tweakerdennis schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:19:
[...]

Hetgeen je als scriptie schrijft is sowieso 'voor het stage bedrijf' en de begeleiding (en eventueel vergoeding) vormt de betaling. Dus je hebt nergens recht op, maar uiteraard wel verwachtingen. Om te zien of je verwachting van promotie of Loon stijging redelijk is mis ik wel wat info:
- hoe bdn je bij het bedrijf begonnen? Stage of werk?
- op wiens initiatief bdn je studie begonnen? Zijn hier afspraken over gemaakt vooraf?
- wie betaalt de opleiding?
- loop je nou stage bij het bedrijf of bsn je een medewerker?
Voor de duidelijkheid, dit is mijn bijbaan waar ik nu 4 jaar zit. Ik ben afgelopen jaar afgestudeerd (bachelor) bij een strategy consulting organisatie. En ben nu bezig met een master en part time deze baan (24 uur).
DeveloperNL schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:20:
Ik heb in zelfde situatie gezeten (maar dan als software ontwikkelaar). Wat is je ambitie bij dit bedrijf? Wil je hier na je master blijven zitten? Als het antwoord nee is, hou je aan je functie of zorg dat je een andere rol krijgt. Als je wel wilt blijven zitten zorg dan dat je afspraken nu al op papier zet. Ik werd met een fooi afgescheept na mijn afstuderen, omdat ik geen afspraken had gemaakt
Ik wil graag bij het bedrijf blijven, omdat het echt een grote familie was, heb zien groeien van 125 naar nu 500 medewerkers. Mits ik een passende functie heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:45
Dus je hebt buiten je werk in je privé tijd op eigen kosten een studie gevolgd?

Als je hiermee een meerwaarde bent geworden zou ik niet met je scriptie met je leidinggevende gaan praten om het bedrijf te verbeteren. Ik zou eerder in een functioneringsgesprek aangeven dat je je diploma hebt behaald en hier mogelijkheden ziet voor het bedrijf om uiteindelijk de winst voor het bedrijf te verhogen en ze vragen/overtuigrn dat dit aanzienlijk meerwaarde biedt. Op basis van reactie leidinggevende verder in details treden of het daarbij laten.
DarkSide schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:24:
Dus. Als persoon A en Jij hetzelfde werk doen. A werkt van 9-17:00 en doet niets extra's.
Maar jij doet er wat goede zaken bij (verbetervoorstel, weekend migraties etc).
Dan heb jij uiteindelijk wel recht op een (hogere) loonsverhoging dan A.
En maak je kan op promotie en ander leuk/uitdagend werk.
Je hebt nergens recht op, uiteraard wel kans en hoop

[ Voor 30% gewijzigd door President op 20-11-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Klopt, je hebt nergens recht op.
Ik wou alleen maar aangeven dat ik regelmatig zie dan mensen een (grote) beloning krijgen omdat ze een (goed) idee hebben.
En dat je daar wel voor moet werken en wat zaken voor moet doen.
En als jij meer doet dan je collega dat je dan idd een grotere kans hebt om te krijgen als je ergens om vraagt.
Maar dit moet wel vast gelegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

DarkSide schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:45:
Ik wou alleen maar aangeven dat ik regelmatig zie dan mensen een (grote) beloning krijgen omdat ze een (goed) idee hebben.
Beloning is natuurlijk één maar waardering is ook belangrijk. Als Pietje zijn leidinggevende en zijn stage-begeleider is en Pietje met een briljant idee naar de directie stapt wat eigenlijk rechtstreeks uit de scriptie van TS is gecopy-pasted, zonder een woord te reppen over de inbreng van TS, dan motiveert dat niet heel erg voor TS om zich extra in te zetten.

Want je brengt wel kennis het bedrijf in en je krijgt er geen goodwill voor terug, alleen een figuur boven je wat met andermans veren loopt te pronken en je dus eigenlijk gewoon gebruikt. Daar kan geen loonsverhoging iets aan goed maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 20-11-2016 23:03 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1