Beste iedereen,
Gisteren heb ik iets heel doms gedaan en het kost me al een paar uur om erachter te komen hoe ik het moet fixen. Gisteren heb ik geprobeerd om een externe adapter van ide-sata aan te sluiten, deze had een eigen voeding nodig en daarom wilde ik een interne 'molex' even aansluiten . Ik wilde een oude HDD even uitlezen en dit heeft averechts effect gehad op mijn computer die ik afgelopen jaren zelf heb gebouwd en waar ik enorm veel om geef...
Ik sloot de molex aan de andere molex (verlenging) en ik hoorde "bzzp".... kortsluiting? Alles vloog uit.
Ik dacht dat het kabel aan het uiteinde nog los zat maar helaas was dit niet het geval. EN ik dacht dat mijn computer uit was. Super handig
en ja ik voel me zo dom en nee ik ben niet blond. De adapter zat al via USB aangesloten aan de computer en op de molex.
Ik heb alles losgekoppeld maar sindsdien gaat de pc bij het aansluiten van de spanning zelf aan en na ongeveer 5 seconden weer uit. Scherm gaat niet aan.
Ik heb geen minispeaker in de kast gezet dus ik hoor geen piepjes en er zijn ook geen ledjes waar ik een foutcode op kan aflezen (was vroeger een handige functie van MSI?)
Allemaal pogingen zonder resultaat:
Mijn vermoeden: het moederbord kapot door ongewenste spanning via USB?
Moederbord is helaas ook niet meer leverbaar....
---
Gisteren heb ik iets heel doms gedaan en het kost me al een paar uur om erachter te komen hoe ik het moet fixen. Gisteren heb ik geprobeerd om een externe adapter van ide-sata aan te sluiten, deze had een eigen voeding nodig en daarom wilde ik een interne 'molex' even aansluiten . Ik wilde een oude HDD even uitlezen en dit heeft averechts effect gehad op mijn computer die ik afgelopen jaren zelf heb gebouwd en waar ik enorm veel om geef...
Ik sloot de molex aan de andere molex (verlenging) en ik hoorde "bzzp".... kortsluiting? Alles vloog uit.
Ik dacht dat het kabel aan het uiteinde nog los zat maar helaas was dit niet het geval. EN ik dacht dat mijn computer uit was. Super handig
Ik heb alles losgekoppeld maar sindsdien gaat de pc bij het aansluiten van de spanning zelf aan en na ongeveer 5 seconden weer uit. Scherm gaat niet aan.
Ik heb geen minispeaker in de kast gezet dus ik hoor geen piepjes en er zijn ook geen ledjes waar ik een foutcode op kan aflezen (was vroeger een handige functie van MSI?)
Allemaal pogingen zonder resultaat:
- Nieuwe voeding gehaald want ik dacht dat het hieraan zou kunnen liggen
- Alle kabels nagelopen, alles ontkoppeld en stapsgewijs dingen aangesloten met tussentijds spanning opgezet
- CMOS gereset via pins
- CMOS gereset door de batterij uit de mobo te halen (20 minuten)
- Nieuwe Batterij geprobeerd
Mijn vermoeden: het moederbord kapot door ongewenste spanning via USB?
---
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 3770 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GV-N760OC-2GD (rev. 2.0) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB | € 98,95 | € 98,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Arctic White | € 0,- | € 0,- |
| 1 | D-Link DGS-105 | € 15,98 | € 15,98 |
| 1 | Asus VN247H Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sharkoon Sharkoon SATA QuickPort Intern 1-Bay | € 19,95 | € 19,95 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty) | € 49,95 | € 49,95 |