Mijn vraag
Vorig jaar mijn systeem overgeclocked naar 4,9 ghz stabiel , 2 maanden naartoe gewerkt
Nu een jaar later wilde ik mijn doel weer gaan proberen te halen om 5,0 ghz stabiel te krijgen
In de bios om te beginnen alleen de multiplier van 49 op 50 gezet en de vcore van 1,3 op 1,4v gezet exit en safe toen restarte de pc maar met qcode 50 dit geeft aan verkeerde geheugen en/of verkeerde kloksnelheid gebruikt op t geheugen
Heb hier niks aan veranderd in de bios en gebruik dit geheugen probleemloos al een jaar
Dus pc start op maar krijg geen beeld dus kom niet in bios om zaken na te kijken
Wie kan mij helpen?
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...windows 7 home premium 64 bit
Asus maximus ranger vii
Intel i7 4790k cpu
Corsair H110i gtx
Kingston Hyper x savage 2400 mhz 2x8 (16 gb)
Cooler master 750w psu
2 x crucial Ssd
Asus strix 970 gtx gpu
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...batterij van mobo eruitgehaald en omgekeerd teruggezet 10 minuten met geen kabels aangesloten , daarna weer normaal maar geen resultaat
Clear cmos optie gebruikt van mobo
Memok optie gebruikt van mobo
1 memory stick geprobeerd , geen sticks geprobeerd
Nieuwe sticks besteld en erin gezet geen resultaat
Nieuwe die ik heb besteld zijn wel precies dezelfde die ik erin had want die hebben gewoon perfekt zonder 1 probleem een jaar gewerkt
Vorig jaar mijn systeem overgeclocked naar 4,9 ghz stabiel , 2 maanden naartoe gewerkt
Nu een jaar later wilde ik mijn doel weer gaan proberen te halen om 5,0 ghz stabiel te krijgen
In de bios om te beginnen alleen de multiplier van 49 op 50 gezet en de vcore van 1,3 op 1,4v gezet exit en safe toen restarte de pc maar met qcode 50 dit geeft aan verkeerde geheugen en/of verkeerde kloksnelheid gebruikt op t geheugen
Heb hier niks aan veranderd in de bios en gebruik dit geheugen probleemloos al een jaar
Dus pc start op maar krijg geen beeld dus kom niet in bios om zaken na te kijken
Wie kan mij helpen?
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...windows 7 home premium 64 bit
Asus maximus ranger vii
Intel i7 4790k cpu
Corsair H110i gtx
Kingston Hyper x savage 2400 mhz 2x8 (16 gb)
Cooler master 750w psu
2 x crucial Ssd
Asus strix 970 gtx gpu
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...batterij van mobo eruitgehaald en omgekeerd teruggezet 10 minuten met geen kabels aangesloten , daarna weer normaal maar geen resultaat
Clear cmos optie gebruikt van mobo
Memok optie gebruikt van mobo
1 memory stick geprobeerd , geen sticks geprobeerd
Nieuwe sticks besteld en erin gezet geen resultaat
Nieuwe die ik heb besteld zijn wel precies dezelfde die ik erin had want die hebben gewoon perfekt zonder 1 probleem een jaar gewerkt