Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik ben al een lange tijd opzoek naar een goede home cinema. Ik heb nu een pioneer maar wil eens vernieuwing. Mijn ouders hebben een Bose systeem en vrienden van mij ook, ik vind dit best goed klinken. In de efteling hebben ze overal Bose luidsprekers en het geluid is daar zeer goed.Ik heb eens naar andere merken gekeken zoals Bang en olufsen, Klipsch, Dali,...
Moest ik een Bose systeem kopen zou ik gaan voor de Bose Soundtouch 520.
Iemand ervaring met dit systeem off andere ervaringen met andere merken die ik genoemd heb?
Wat vinden jullie van Bose...
Het systeem zou gebruikt worden vooral voor muziek en films soms ook eens gaming.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Denk dat er zat topics zijn die over produkten gaan van de genoemde merken. En het algemene verhaal waar mee begonnen wordt is: ga eens bij een goede audiozaak luisteren naar sets / onderdelen die binnen jouw prijsklasse liggen. Muziek & films zijn namelijk als bron nogal subjectief; wat jij mooi vindt klinken, kan voor andere mensen helemaal slecht zijn en daardoor is een advies soms erg lastig te geven.

Daarnaast lijkt het me zinvol om te beschrijven (verplicht) wat jouw budget is, wat je zelf al hebt gevonden aan reviews/informatie, waar je exacte vragen over hebt etc. Zo heb ik ook een vraag over de 520 namelijk dat ik het aantal inputs echt bizar laag vind en me afvraag of je daar nu of over 2 jaar nog genoeg aan hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn budget is 1700 MAX je vraag of het aantal aansluitinge genoeg is binnen 2 jaar heb je gelijk in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Bose topic: Keep it clean :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:28
Bose heeft of had een hele goede marketingafdeling. Iedereen die zich niet met audio bezig houdt, ziet bose als de crème de la crème onder de speakers. Maar feitelijk is het niets meer dan een 13 in een dozijn fabrikant van all-in-one systemen met melkpakjes welke al snel de goedkeuring zal krijgen van de vrouw des huizes.

Ik denk dat het geluid niet slecht is voor het formaat speaker waar het uit komt, maar de prijs is er doorgaans niet naar. Als je voor gemak gaat en muziek als achtergrondvulling ziet, dan zie ik niet direct een reden om niet voor bose te gaan. Hoewel concurrenten wellicht goedkoper zijn met dezelfde prestaties.

Als je wél kritischer over muziek bent, dan ben je veel beter af met losse componenten en ga je voor boekenplank speakers of zuilspeakers. Daarvan zijn er eindeloos veel, dus zelf luisteren is de enige zinvolle manier om een verantwoorde keuze te maken.

Zelf heb ik een set met Dali zensor 5 en zensor 1, Dynaudio excite x24 en een bk xxls400. Voor mij de perfecte keuze en de €1700 die het me gekost heeft, meer dan waard. Het is wat boven jouw budget, want de versterker had ik er nog niet bij geteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

teacher schreef op zondag 20 november 2016 @ 00:00:
Aud > cea

Bose topic: Keep it clean :)
We willen idd geen rants over het feit dat bose relatief weinig bang voor teveel buck maakt. Wat dat betreft hebben ze zoals gezegd een goede marketingafdeling ;)

Voor 1700 euro moet je iets heel moois kunnen kopen, maar dan moet je echt gaan luisteren met je favorieten muziek. Geluidssmaak is persoonlijk namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 22:57
De 520 is een leuke set die je nu overal (waar deze tenminste nog voorradig is) met een leuke korting kunt aanschaffen.
Ik snap de opmerking van sommigen omtrent losse zuilen, receivers, etc. allemaal best maar dat is gewoon niet wat de gemiddelde consument zoekt. De gemiddelde consument is geen audiofiel en zoekt gewoon een mooie alles-in-een oplossing.

Als je overweegt voor Bose te gaan kun je ook naar hun nieuwe systeem kijken, de SoundTouch 300 met nieuwe sub en draadloze achterspeakers. Is echter wel een soundbar dus misschien wil je die juist bewust niet..

Paar winkels opzoeken om zelf eens te kijken en luisteren is natuurlijk nooit verkeerd! :)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezien dat de soundtouch 520 geen usb heeft , ik zou dat dan via mijn computer doen (die via een hdmi kabel verbonden wordt naar de console van de soudtouch 520) is dit even zuiver of kan ik beter een versterker pakken die usb ondersteund een ander setje van bose eventueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 22:57
Je wilt dus een home-cinema systeem aan je computer hangen i.p.v. aan een TV begrijp ik?
Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Immers zijn daar natuurlijk ook gewoon computerspeakers voor te koop, ook met 5.1 geluid.

Als het systeem toch bedoeld is voor je TV, zou ik eigenlijk ook niet weten wat je met een USB aansluiting zou moeten. De stick kan namelijk ook in de TV en je kunt via wifi en bluetooth streamen.

Verwijderd

Topicstarter
ja okee bedankt :)
Pagina: 1