Verwijderd

Topicstarter
Op onze laatste reis stelde ik vast dat de lens, bij tegen licht filmen, binnen in de lens vuil is. Is er iemand die ervaring heeft bij het demonteren van deze videolens? Is het zelf te doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2016 21:55 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Denk het niet want de lens zal ook gecalibreerd moeten worden. Ik heb er nog nooit over gehoord

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:23
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:54:
Op onze laatste reis stelde ik vast dat de lens, bij tegen licht filmen, binnen in de lens vuil is. Is er iemand die ervaring heeft bij het demonteren van deze videolens? Is het zelf te doen?
Niet om vervelend over te komen, maar het is echt de moeite niet waard van het proberen schoon te maken van deze camera. Het is een hels karwei om een degelijk gebouwde manueel focus cameralens met vast brandpunt uit elkaar te halen, dit is qua moeilijkheid nog 5 categorieën daarboven. Zie je de stofbeeldjes überhaupt in je beeld? Doorgaans zie je enkel stof wat op de sensor zit.
En bovenal: deze camera presteert minder goed dan de gemiddelde fotocamera met videofunctie die zo'n €250 kost.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-11 12:38
Ik heb in het verleden de Canon xm1 wel eens uit elkaar gehaald. Dit was echt een rot karwei! Ik had toen een service manual gevonden. Het lens systeem bij de xm1 zat niet heel ingewikkeld in elkaar. Maar aangezien de leeftijd van de camera zou ik me er niet meer aan gaan wagen! Of je moet de oude DV look echt helemaal geweldig vinden!