Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoelie
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-12-2024
Beste tweakers,

Ik zou weer toegang willen krijgen met mijn OPO tot het internet via wifi? Sinds vanmiddag lukt dit niet meer op mijn eigen thuisnetwerk. Mijn OPO geeft aan dat deze wel verbonden is met het netwerk, maar geen verbinding kan maken met het internet. Alle andere netwerkapparaten zijn wel verbonden met het netwerk en het internet. Het resetten van het apparaat was niet gelukt. Het opnieuw terugzetten naar fabrieksinstellingen was niet gelukt. Ik weet het nu even ook niet meer.
Ik heb vanmiddag wel een extra acces point geïnstalleerd bij mijn PC op zolder. Mogelijk dat het hier iets mee te maken heeft. Hier kan mijn telefoon overigens wel gewoon mee verbonden worden, maar geeft dan hetzelfde probleem....geen internet!
Op mijn werk heeft dit toestel al langer problemen. Als ik daar wil verbinden met het wifi-netwerk blijkt hij hangen in de IP-configuratie. Mogelijk dat dit nog aanwijzingen geeft voor de oplossing van dit probleem.

Ik hoop dat iemand nog suggesties heeft. Alvast bedankt.

Hartelijke groet,

Roeland

Beste antwoord (via knoelie op 21-11-2016 07:23)

• Tonne2016
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-09 15:49
Probeer, als test, eerst eens om dat extra AP uit te schakelen. Kan een IP conflict zijn als beide AP's een IP adres uit gaan delen. Op de tweede AP moet de eventuele DHCP server uit staan.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Tonne2016
Probeer, als test, eerst eens om dat extra AP uit te schakelen. Kan een IP conflict zijn als beide AP's een IP adres uit gaan delen. Op de tweede AP moet de eventuele DHCP server uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:11
Heb je wel internet op andere toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoelie
Ik heb de AP uitgezet en daarna het netwerk gereset. Hierna deed alles het weer. Een IP conflict dus. Raar dat het toestel van mijn vriendin hier geen problemen mee had. Ik ga DHCP server uitzetten op de tweede AP. Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoelie
Blijft lastig dat netwerken. Ik krijg nu geen toegang tot de configuratie. Iemand een goede tip hiervoor.? Het gaat om de sitecom wlx2000. Ik heb verschillende manieren geprobeerd om via de browser in de setup te komen maar hij lijkt niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne2016
Maak eerst de netwerkkabel die vanaf jouw bestaande router komt los.

Op de WLX 2000 zou zich een "OPS" knop moeten bevinden. Druk deze in en houdt hem ingedrukt gedurende tenminste 15 seconden.
Nu zou je, liefst via een bedraad aangesloten PC of laptop, in de adresbalk van een browser 192.168.128.253 moeten typen om in de configuratie terecht te komen.

Kijk van tevoren in wat voor IP-range jouw bestaande netwerk werkt. Bijvoorbeeld 192.168.2.xxx.
Geef in het configuratiescherm de WX 2000 een IP adres in deze range. Dit moet buiten de zogenaamde DHCP pool van jouw bestaande router liggen. Weet je dit niet of kun je dit niet controleren, gebruik dan een hoog "laatste nummer". Wederom bijvoorbeeld 192.168.2.240 en schrijf dit nummer op.

Voortaan moet je namelijk via dat IP adres de WX 2000 benaderen.
Het subnetmasker kun je laten staan.
Default gateway: vul hier het IP adres van je bestaande router in. Bijvoorbeeld 192.168.2.1
Zorg dat de DHCP server op "disabled" staat.
Vergeet niet om de wijzigingen op te slaan!!

Sluit nu de netwerkkabel vanaf de bestaande router weer aan. Herstart alles voor de zekerheid.

Nu zou alles naar behoren moeten werken.

Tip: gebruik voor de SSID en het draadloos wachtwoord dezelfde als de bestaande router maar stel een ander kanaal in. Mobiele telefoons en andere apparatuur zullen nu makkelijker en vrijwel naadloos het beste AP gebruiken. Met WiFi analyzer kun je kijken wat de beste kanalen zijn.

Bovenstaande gaat er wel vanuit dat je de beveiliging van de WiFi zelf ook correct instelt.
Pagina: 1