Automatische RCA/AV/Tulp 4 naar 1 switch gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLHThomassen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 16:56
Ik zoek een?
4 of meer ports RCA/AV/Tulp switch (van meerder RCA/AV/Tulp naar 1x Tulp of Scart of whatever)

Wat is je budget?
Niet meer dan 50 euro als mogelijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil graag mijn oude consoles aan gaan sluiten op mijn tv. NES, SNES, Dreamcast etc. Deze hebben allemaal een RCA/AV/Tulp aansluiting (de geel,rood,witte stekkertjes, jullie snappen wat ik bedoel denk ik). Echter mijn tv heeft maar 1 input (scart, maar van tulp naar scart is geen probleem). Aangezien ik ze nooit gelijk gebruik kan ik er dus een soort switch apparaatje voor gebruiken die de console die aanstaat doorsluist naar de tv.

Echter, ik wil graag dat het apparaatje automatisch ziet welke console aanstaat en dan die input pakt om naar de tv te sturen.

Kan dit niet, dan wil ik graag een apparaatje dat het met een remote kan doen.

Het kastje komt namelijk in mijn nieuwe tv meubel te zitten. Ik wil dit graag netjes wegwerken en dus het kastje ergens neerleggen waar je niet makkelijk bijkomt. Alle kastjes die ik heb gevonden op het grote web hebben knopjes erop zitten om van kanaal te wisselen. Dit wil ik dus NIET. Er moet dus minimaal een IR remote bij zitten of automatische detectie van actieve kanaal.

Wat heb je zelf al gevonden?

Natuurlijk heb ik al het internet dood gegoogled en de volgende 2 dingen gevonden:

https://www.aliexpress.co...3c-4566-997d-2bea036ebaa8

en

https://www.aliexpress.co...9-8a56-df3f7d9f8fab&tpp=1

Het probleem met de 1e is dat deze dus knopjes heeft en geen afstandsbediening of auto detectie. De 2e zou perfect zijn ware het niet dat het ding maar 2 inputs heeft en ik iets meer retro consoles dan dat aan wil sluiten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Geen :) Dit is mijn eerste topic hier op Tweakers dus ik hoop dat ik het in het goede forum heb neergezet en ik hoop dat iemand mij kan helpen (ben een beetje moe gegoogled haha).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :)

Je zit in het goede subforum, en je vraag om consoles te switchen komt vaker voor. Ik heb vroeger (lees jaren 90) ook wel dergelijke producten gezien. Maar toen bestonden zaken als component en HDMI nog niet. Probleem is denk ik dat je iets vraagt met oude technologie maar met AB en autoswitching, en daar is relatief weinig vraag naar en dus weinig aanbod. Als je er nieuw al een met AB kunt vinden ben je denk ik al een heel eind. Wellicht wordt er op MP iets aangeboden qua oude meuk.
Weet niet welke zoektermen je gebruikt hebt, maar je kunt ook zoeken naar composite switch of scart switch.
Verder misschien je licht eens opsteken in Goeie oude (retro) consoles deel 12 daar zal vast iemand anders ook dit probleem hebben (gehad) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLHThomassen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 16:56
Bedankt voor jullie reacties.

@Raven: Had ik ook al gezien, denk ik tot nu toe beste off the shelf oplossing.

@The Eagle: Daar was ik inderdaad ook al bang voor. Denk dat het gewoon een doosje van Ali kopen wordt en zelf met een arduino maar eens wat gaan klussen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refution
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-10 08:57
Misschien wat laat maar ik zit met eenzelfde probleem.
Uiteraard al een hoop gegoogled maar nog niet veel wijzer.
De switch van @Raven is perfect alleen is deze nog niet automatisch (is dit mogelijk)?

Wie kan mij in de juiste weg sturen?

Groetjes.