Toon posts:

Iemand die oude interne HD desktop kan backuppen (België)

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier al jaren een defecte oude desktop staan.
Hij start niet meer op, moederbord of voeding is stuk.

In principe zou de interne harde schijf nog ok moeten zijn. Dat is een Fujitsu voor zover ik kan zien.
De PC is één van de eerste generaties Pentiums, gekocht in 1995 of daarrond.
Ik heb geen idee meer hoe groot de harde schijf was/is, maar dat kan nooit zo veel geweest zijn. Het zal een kwestie van megabytes zijn, niet van gigabytes...

Nu blijft ie hier maar staan, omdat ik destijds niet aan backups deed, en daar nog mijn uniefwerkstukken op staan. Ik kende/ken er niet genoeg van om die zelf in een andere desktop te steken (ik weet wel dat het dan iets met master/slave is, maar dat is het dan ook). En intussen ken ik gewoonweg niemand meer met een desktop, alleen nog laptops...

Mijn vraag dus : is er iemand uit de buurt van Londerzeel, Dilbeek of Hasselt die daar wat van kent en die eens wat tijd zou hebben om mijn harde schijf in zijn/haar desktop te steken en dat op een USB stick ofzo te zetten?

Alle reacties

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:51

St@m

@ Your Service

Ga naar de computerwinkel, ben je met een uurtje weer klaar.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:22

DarkSide

theres no place like ::1

Je zal dan ook iemand moeten vinden met een IDE aansluiting.
En de meeste zullen nu wel SATA hebben. Ik heb zelf iig geen desktops met IDE meer.

Je zou zelf ook gewoon zoiets kunnen kopen.

Dan kan je je IDE HD op aansluiten (wel met de voeding van je PC).
En dan op de USB aansluiten van je laptop.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:21
Of zoiets, met externe voeding:
Afbeeldingslocatie: https://ak1.ostkcdn.com/images/products/78/446/L13996487.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door sig69 op 19-11-2016 19:49 ]

Roomba E5 te koop

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Oproepjes als deze horen thuis in de dienstensectie van de V&A, niet op het forum.

Dit topic is gesloten.