Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:16
Dag mede Tweakers,

Ik heb jullie gewaardeerde hulp nodig bij mijn Surface 2 (RT 8.1) en wel met het binnenhalen van de Windows updates.

Zowel bij mijn net verkocht Surface RT (eerste model) als bij de gisteren ontvangen Surface 2 (ook RT dus), kom ik na het draaien van een 120-130 tal updates niet meer verder. En ik zou zo graag het reguliere Windows startmenu terugkrijgen, dat is volgens mij RT 8.1 update 3.

Wat heb ik allemaal al geprobeerd:

Natuurlijk 4 of 5 keer de tablet geheel gereset. Begonnen met Engels als basistaal, ook Nederlands, maakt niet uit, regioinstellingen hadden ook geen resultaat. Ander Microsoft account geprobeerd, maakt ook niet uit.

Op aanraden van Microsoft heb ik de volgende tool gedownload en gedraaid, geeft inderdaad aan dat er wat gefixt is, maar nog steeds geen updates:

http://download.microsoft...sUpdateDiagnostic.diagcab

Daarnaast kan ik ook geen Apps uit de Windows store installeren, krijg de melding dat mijn internetverbinding te langzaam is. Onzin natuurlijk, 100mbps glasvezel is rap zat.
Voor dat probleem heb ik wel eens deze instructies gevolgd en dat werkte wel, maar loste mijn Update probleem niet op:
https://blogs.technet.mic...ed-and-now-youre-annoyed/

Heeft iemand dit ook eerder meegemaakt en wat zijn jullie aanbevelingen? Omdat het bij mijn vorige en huidige apparaat allebei speelt, kan het toch niet aan de hardware liggen? Haal ik dan wellicht een eerdere update binnen die de rest blokkeert?

Alvast bedankt! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
Kijk hier eens:

https://surfacetip.com/install-windows-rt-8-1-update-3-2017/

Dit hielp bij mij (en vele anderen) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ITaliaan. Je reactie is goed bedoeld, maar ik gok dat de TS na 6 maanden wel een oplossing heeft gevonden voor zijn probleem. Het kicken van topics is daarom ook niet toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:06
Excuses, ik zag geen andere reacties en ik zat heel lang met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:16
Dank je voor je reactie, maar heb de RT maar gauw doorverkocht en werk nu op een Surface Pro 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Microsoft kan het geen ene lor schelen dat mensen nog Surfaces gebruiken, ik gebruik nog steeds een RT2, en elke keer verkloten updates weer mijn touchscreen werking. Bij ms krijg ik geen poot aan de grond, ik vind het al knap dat mensen het hier lukt met ms contact te krijgen over de oude surfaces. Mijn Surface in is principe nog een goed apparaat om wat te internetten mailen en zo, maar wordt zo goed als onbruikbaar door dat gedoe met het scherm.
Tis mij wel duidelijk waarom ze geen poot aan de grond krijgen op mobiele platforms, de consument kan ze nl. niks schelen.
Pagina: 1