V&A filters

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:50
Hallo mensen,

Ik kijk regelmatig in het V&A gedeelte en er zijn een tweetal zaken die mij opvallen, of die ik echt mis. Beide hebben betrekking op de zoekfilters die je kan toepassen.

Missende (cruciale) filters
Het eerste is iets wat ik redelijk storend vind wanneer ik naar een specifiek product of productcategorie zoek. Dit geldt zowel wanneer je het hele assortiment in V&A bekijkt, als ook een specifieke categorie. Wanneer je een advertentie bekijkt, staan bij de details zaken als vraagprijs, verzendkosten, staat, garantie, ouderdom etc. Echter, afgezien van een prijs kan je op geen enkele van deze attributen filteren.

Stel ik zoek een laptopje voor erbij, dan zou ik ongeveer de volgende criteria hebben:
1) Moet nog garantie hebben
2) (gerelateerd aan het 1) ouderdom max 12 maanden
3) Goede staat of nieuwstaat
4) minstens 4GB RAM (liefst 8GB)
5) een SSD van minimaal 128GB (liefst groter, maar een HDD mag ook mits prijs goed is)
6) fullHD scherm (liefst mat)
7) minstens een Pentium-U (geen Pentium-N of Celeron) of een AMD A8 CPU

Eisen 4 t/m 7 gelden altijd wel, of ik nu nieuw of 2e hands koop. Wil ik 2e hands overwegen, dan zijn de punten 1 t/m 3 van cruciaal belang. Op deze punten kan je echter niet filteren. Het resultaat is dus dat ik alleen kan filteren op 4 t/m 7, daar een hele reeks advertenties krijg en ik vervolgens deze één voor één moet openen, om vervolgens al bij de helft van de advertenties direct te moeten concluderen dat ze niet aan eis 1, 2 of 3 voldoen.

Volgorde filters/filtergroepen
Dit is overigens ook van toepassing op de Pricewatch
Dan nog een 2e punt. Binnen specifieke productgroepen zijn de filters/filtergroepen vanzelfsprekend verschillend. Bij laptops staan hier dingen als resolutie, HDD/SSD, geheugen, CPU enzovoorts, bij de videokaarten zaken als videochip (generatie), VRAM etc. Nu heb ik wel mijn twijfels aan de volgorde van de filters. Ik gok dat de bovenste paar groepen van filters gebaseerd zijn op de meest gebruikte (of categorieën waarvan jullie ze als meest zinvolle inschatten). De rest van de groepen staan mijn inziens echt totaal random.

Bijvoorbeeld bij de videokaarten. Oke, dat merk, videochip, videochip generatie en geheugengrootte bovenaan staan kan ik prima begrijpen, dit zijn denk ik veel gebruikte filters. Maar waarom dingen als:
- geheugensnelheid
- geheugen busbreedte
- rekenkernen
hoger dan
- de lengte van de kaart
- het verbruik
- hoeveel/welke PCIe power connectors er nodig zijn?

Ik kan mij heel goed voorstellen dat menig persoon, zoekende naar een nieuwe GPU, wil weten of deze in zijn/haar kast past en of de bestaande voeding genoeg vermogen heeft en de juiste aansluitingen bevat om de GPU aan te sturen.

Hetzelfde geldt voor laptops; dingen als gewicht of het type van de opslag (HDD/SSD) lijken mij zeer relevant, maar ze staan beiden erg laag (gewicht zelfs bijna onderaan), terwijl vrij onzinnige filter als backlight en 3D-weergave vrij hoog staan. 8)7

Mijn concrete vragen
1) Kunnen filters als de staat van het product, het nog wel/niet hebben van garantie en de ouderdom van het product worden toegevoegd bij het V&A gedeelte (en al diens subgroepen)?
2) Is het mogelijk om de volgorde van de filters eens te reviewen en waar nodig de volgorde aan te passen?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:32

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Gek eigenlijk dat hier nog geen filters voor zijn :) . Ik vind het een erg goede feature request en heb er een ticket voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
Hartelijk dank. Het ontbreken van hierboven genoemde filters vond ik zo nu en dan echt storend, de volgorde van de filters/filtergroepen is soms wat irritant (het is even zoeken aangezien ze b.v. niet alfabetisch staan), maar het staat er wel.
Ik ben heel benieuwd wat er van terecht gaat komen, ik hoop tzt hier of bij een volgende Development Interatie te zien wat ermee gedaan is. :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als we het toch over laptops hebben.. zou de toetsenbord kolom vervangen kunnen worden door CPU?
15,6" (1920x1080), 256GB (ssd)
Zou de hoeveelheid RAM hier nog tussen kunnen?
De haakjes om resolutie en ssd zouden eventueel nog weg kunnen om ruimte te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:56

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:18:
Als we het toch over laptops hebben.. zou de toetsenbord kolom vervangen kunnen worden door CPU?

[...]

Zou de hoeveelheid RAM hier nog tussen kunnen?
De haakjes om resolutie en ssd zouden eventueel nog weg kunnen om ruimte te maken.
Hiervoor kan je beter een topic open in PW :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Moi_in_actie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:27:
Hartelijk dank. Het ontbreken van hierboven genoemde filters vond ik zo nu en dan echt storend, de volgorde van de filters/filtergroepen is soms wat irritant (het is even zoeken aangezien ze b.v. niet alfabetisch staan), maar het staat er wel.
Ik ben heel benieuwd wat er van terecht gaat komen, ik hoop tzt hier of bij een volgende Development Interatie te zien wat ermee gedaan is. :)
De filtervolgordes zijn instelbaar, daar is geen devver voor nodig, gelukkig ;) Ik heb volgende week wat tijd ingepland om de populairste categorieën even na te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
_David_ schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:33:
[...]

Hiervoor kan je beter een topic open in PW :)
Dit topic zit ook in PW.. ;)
Maar ik had al een nieuwe topic gemaakt: Laptops

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-11-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:56

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:51:
[...]

Dit topic zit ook in PW.. ;)
Maar ik had al een nieuwe topic gemaakt: Laptops
Nu wel ja, hij stond eerst in MF :)

Edit:
Daar staat ie nog steeds :+ er is alleen een alias aangemaakt voor dit topic in PW

[ Voor 14% gewijzigd door _David_ op 25-11-2016 18:42 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Pagina: 1