Internet valt af en toe weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaver
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-07 13:19
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijd problemen met het internet van Ziggo. Het oorspronkelijke probleem was dat het wifi telkens uitviel, hierna moesten we telkens opnieuw verbinden met het wifi netwerk en toen deed deze het weer. Hierover kwam een ziggo monteur en die heeft het modem vervangen (eerst was het een zwart modem geen idee wat het typenummer was en nu de nieuwe connect box type nummer Compal CH7465LG). Hierna begon het probleem met het wegvallen van het internet.

Het (bekabeld en WIFI) internet valt soms weg op alle apparaten, sommige dagen heb ik ook helemaal geen last van uitval en andere dagen valt het om de aantal uur weg. Als het internet dan weg valt duurt het 4-6 minuten voordat het internet weer werkt. Het is niet voorgekomen dat het internet wegvalt en het binnen een paar seconden weer werkt, er zit altijd een aantal minuten tussen. De snelheid van het bekabelde internet is gewoon 150/15 dus dat is niet het probleem.

Hierover heb ik Ziggo meerder malen gebeld en met resultaat, er zou een monteur komen kijken.

Inmiddels zijn er 5 monteurs langs geweest, en is het probleem nog niet verholpen.

De monteurs hebben een aantal dingen gecheckt en vervangen:
- Modem is vervangen (nu zo'n wit Ziggo modem)
- Kabels zijn vervangen en zijn nu goed aangesloten
- Signaal is goed uit de kabels (na doormeten door ziggomonteurs)
- De internet kasten die buiten staan zijn gecheckt en werken naar behoren
- Geen storingen in de buurt waar ik last van zou moeten hebben

Jullie zullen begrijpen dat ik er een beetje moe van wordt. Ik hoop dat jullie misschien nog enkele ideeën hebben voor een fix o.i.d. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

- Over welk wit kastje hebben we het precies? (Typenummer / revisie). Wellicht zijn er problemen bekend met specifieke type's dus handig om dit even duidelijk te vermelden.
- Hoe ziet het 'netwerk' er precies uit? Hoe is alles aangesloten? Fungeert het modem ook als router, of zit hier nog een router/switch/hub whatever tussen? Als het probleem zich voordoet op 2 verschillende modems dan is het aannemelijk dat de fout dus ergens anders ligt namelijk.
Verder is wegvallen van wifi niet uitzonderlijk, denk dat alle setups hier wel eens last van hebben. Als bekabeld ook lamligt is er wat anders aan de hand.
- Kun je zelf een bepaald patroon ontdekken, als in; als ik dit doe op pc 1 dan geeft de verbinding problemen?
- Hoe is het modem geconfigureerd? Staat alles op fabrieksinstellingen of heb je zelf nog dingen aangepast zoals dns, dhcp etc. etc.

[ Voor 32% gewijzigd door Switchie op 19-11-2016 18:14 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaver
Switchie schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:10:
- Over welk wit kastje hebben we het precies? (Typenummer / revisie). Wellicht zijn er problemen bekend met specifieke type's dus handig om dit even duidelijk te vermelden.

Het gaat hier om de Connect Box van Ziggo https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box, Typenummer is denk ik Compal CH7465LG.

- Hoe ziet het 'netwerk' er precies uit? Hoe is alles aangesloten? Fungeert het modem ook als router, of zit hier nog een router/switch/hub whatever tussen? Als het probleem zich voordoet op 2 verschillende modems dan is het aannemelijk dat de fout dus ergens anders ligt namelijk.
Verder is wegvallen van wifi niet uitzonderlijk, denk dat alle setups hier wel eens last van hebben. Als bekabeld ook lamligt is er wat anders aan de hand.

Op het modem/router hebben we twee bekabelde pc's en vier wifi aansluitingen (zie plaatje). Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XyfpCmo.png Het modem fungeert ook als router, er zit niets tussen oid.

- Kun je zelf een bepaald patroon ontdekken, als in; als ik dit doe op pc 1 dan geeft de verbinding problemen?

Het internet valt random weg, geen specifieke aanwijzingen :'( .

- Hoe is het modem geconfigureerd? Staat alles op fabrieksinstellingen of heb je zelf nog dingen aangepast zoals dns, dhcp etc. etc.

Alles staat op fabrieksinstellingen, er is niets aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Een "wit" kastje is erg vaag, Ziggo levert bekabeld tot aan je router (volgens mij niet een witte variant) en alles daarachter, inclusief bekabeling is je eigen verantwoording, dus geef eerst eens aan wat er eigenlijk allemaal wel/niet in je netwerk staat ?

WiFi is een radio signaal dat spectrum gevoelig is en hier kan Ziggo dus geen direct invloed op uitvoeren, jij kan ook geen rechten ontlenen aan een gebrekkig WiFi signaal en hierdoor moet je dus je eigen "internet" ervaring/kwaliteit loskoppelen van WiFi signaal.

Testen doe je dus alleen puur met een nieuwe UTP kabel rechtstreeks op de (doorgaans zwarte) modem/router die Ziggo heeft geleverd en met de juiste kabels aan je AOP vast zit, zonder allerlei "kastjes" zoals switches, routers, powerlines, wifi versterkers of koppelstukjes etc

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaver
Breezers schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:47:
Een "wit" kastje is erg vaag, Ziggo levert bekabeld tot aan je router (volgens mij niet een witte variant) en alles daarachter, inclusief bekabeling is je eigen verantwoording, dus geef eerst eens aan wat er eigenlijk allemaal wel/niet in je netwerk staat ?

WiFi is een radio signaal dat spectrum gevoelig is en hier kan Ziggo dus geen direct invloed op uitvoeren, jij kan ook geen rechten ontlenen aan een gebrekkig WiFi signaal en hierdoor moet je dus je eigen "internet" ervaring/kwaliteit loskoppelen van WiFi signaal.

Testen doe je dus alleen puur met een nieuwe UTP kabel rechtstreeks op de (doorgaans zwarte) modem/router die Ziggo heeft geleverd en met de juiste kabels aan je AOP vast zit, zonder allerlei "kastjes" zoals switches, routers, powerlines, wifi versterkers of koppelstukjes etc
Inmiddels heb ik het typenummer van het witte modem bijgevoegd. Het oude zwarte modem was volgens mij een ubee evm3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:43
Pas al je wachtwoorden aan op al je apparaten modems en wifi en gebruik niet de standaard ww die op de stiker staan, missc heb je een hacker of iemand die jou een beetje zit te pesten. Als je het ook op de bekabeling hebt en de monteurs alles blijkbaar al hebben nagekeken, dan denk ik zoiets als een pester.
Het kan ook de bekabeling zijn die door de regen of de kou niet goed werken,(wanneer traden de storingen op? en was het tijdens de regen)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Je bent niet de enige die problemen heeft met de connect box. Kijk voor de gein maar eens in dit topic;
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9

Wellicht staat er ook een oplossing voor jouw probleem tussen. Sowieso even de moeite waard om dit topic door te nemen.

Succes!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Pagina: 1