Toon posts:

Meer PHP installeren op RaQ2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gedaan:
./configure --with-mysql --with-apxs --enable-track-vars
make
Zover ging het nog goed. Daarna bij "make install" kwam het volgende probleem:

make[1]: Entering directory `/home/tmp/php4/php-4.0.6'
/home/tmp/php4/php-4.0.6/build/shtool mkdir -p "/usr/lib/apache" && /usr/sbin/ap
xs -S LIBEXECDIR="/usr/lib/apache" -i -a -n php4 libs/libphp4.so
apxs:Error: Unknown option: S
Usage: apxs -g -n <modname>
apxs -q <query> ...
apxs -c [-o <dsofile>] [-D <name>[=<value>]] [-I <incdir>]
[-L <libdir>] [-l <libname>] <files> ...
apxs -i [-a] [-n <modname>] <dsofile> ...
make[1]: *** [install-sapi] Error 1
make[1]: Leaving directory `/home/tmp/php4/php-4.0.6'
make: *** [install-recursive] Error 1

Hoe nu verder? Apache stond al geinstalleerd...is dit soms een verkeerde versie ofzo?

Verwijderd

Zie cobalt user list voor de oplossing.
http://list.cobalt.com/pipermail/cobalt-users/

Verder ga eerst eens zelf op onderzoek uit ipv hier het hele forum maar vol met onnuttige/domme vragen te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Doe ff gewoon aardig man... denk je nou echt dat ik niet zelf op onderzoek uit ben gegaan? Ik ben al 3 volle dagen hiermee bezig

Ik zal nog eens kijken op die URL van je, maar voorlopig zie ik zelf het antwoord nog niet staan

Verwijderd

Als je hier al 3 dagen meebezig bent heb je klaarblijkelijk niet op de juiste plek gekeken. Want in de user list staat wel degelijk hoe je het werkende krijg, maar om nu ook nog de url te geven naar het desbetreffende bestand vind ik wel heel erg ver gaan.

verder heb je hoogstwaarschijnlijk ook support op je raq en kan je isp je dus verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
3 dagen inclusief PHP3 en MySQL, die ik beide wel werkende heb gekregen.
En mijn server-support gaat niet verder dan de standaard applicaties die geinstalleerd stonden...geen 3rd party software-support

Maar ik zal het eens aan die emaillist vragen, ik ben nu tenslotte ook al weer *iets* verder dan ik was.

Verwijderd

Je hoeft het niet eens te vragen want er staat al hoe het moet :P

Naja ik zla dan toch maar eens de url geven: http://list.cobalt.com/pipermail/cobalt-users/2001-June/046756.html

Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die aanwijzingen heb ik ook opgevolgd, maar ik krijg nu een "Pagina kan niet worden weergegeven" op de .php files.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Hou toch eens op met dat betweterige gelul! :r

Systeem | Strava

Verwijderd

Het is gewoon irritant als er van zulke simpele vragen worden gesteld. Het antwoord heb je namelijk zo gevonden als je naar de cobalt user list gaat en daar php 4.0.6 intypt.

Verder verwijst cobalt naar die user list dus die zou je toch wel moeten weten althans in mijn opzicht.
Pagina: 1