informatie over laptop nodig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robthedude
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-06 06:28
hallo,

ik heb een hp laptop met een hele slechte amd gpu en ben van plan om een externe gpu dock te kopen.

mijn vraag is, heeft mijn laptop een lege NGFF aansluiting en hoe kan ik dit zien zonder hem helemaal open te maken?

ik moet dit weten zodat als mijn laptop dit niet heeft dat ik dan de dock met pci e aansluiting neem (bandbreedte is alleen niet groot)

ik heb al hwinfo gedownload op mijn laptop en geprobeert te kijken maar kon alleen pci-e vinden (5 stuks totaal waarvan 3 pci-e x1 ongebruikt)

namen van de genoemde producten:
hp 15-ay085nd
[NGFF Version] V8.0 EXP GDC

link naar web pagina van gpu dock:
http://www.dx.com/nl/p/ng...26GwodslkCoA#.WDBTerLhCUl

alvast bedankt voor de hulp!

*update*

was vergeten te melden dat deze laptop voor school is, maar de extra gpu kracht is welkom omdat ik op school vaak lange tijden moet wachten en met de amd kan ik momenteel niet veel doen.

[ Voor 11% gewijzigd door robthedude op 19-11-2016 18:10 ]

Beste antwoord (via robthedude op 25-11-2016 16:06)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
robthedude schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:16:
mijn vraag is, heeft mijn laptop een lege NGFF aansluiting en hoe kan ik dit zien zonder hem helemaal open te maken?
Je laptop is er één uit de consumentenlijn van HP en daar is vaak een stuk minder info over te vinden dan de zakelijke modellen. Maar je zoekt dus een M.2 (NGFF) slot met PCIe interface. Makkelijkste is toch om de laptop open te maken en naar de beschikbare sloten en de keying daarvan te kijken, software leest dit nooit 100% accuraat uit. Indien er geen extra slot vrij is zou je nog kunnen kijken naar het slot van je wifi/bt kaartje.

Als het al werkt verwacht ik ook dat het geen geweldige performance zal opleveren, een desktop pc is in dat geval makkelijker.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor de prijs van die laptop had je net zo goed een gewone PC kunnen kopen waar dan wel een goede GPU in zit (de laatste bbg hier heeft dat al). Wat hoop je hiermee te bereiken? Want het lijkt mij een suboptimale oplossing voor wat je wilt gaan doen. Een laptop is bedoelt voor portable gebruik. Door zo'n externe dock te gebruiken (die ik tevens erg twijfelachtig vind) haal je dat hele principe weg, mede ook omdat je een aparte computervoeding nodig hebt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
robthedude schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:16:
Je laptop is er één uit de consumentenlijn van HP en daar is vaak een stuk minder info over te vinden dan de zakelijke modellen. Maar je zoekt dus een M.2 (NGFF) slot met PCIe interface. Makkelijkste is toch om de laptop open te maken en naar de beschikbare sloten en de keying daarvan te kijken, software leest dit nooit 100% accuraat uit. Indien er geen extra slot vrij is zou je nog kunnen kijken naar het slot van je wifi/bt kaartje.

Als het al werkt verwacht ik ook dat het geen geweldige performance zal opleveren, een desktop pc is in dat geval makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robthedude
Hero of Time schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:48:
Voor de prijs van die laptop had je net zo goed een gewone PC kunnen kopen waar dan wel een goede GPU in zit (de laatste bbg hier heeft dat al). Wat hoop je hiermee te bereiken? Want het lijkt mij een suboptimale oplossing voor wat je wilt gaan doen. Een laptop is bedoelt voor portable gebruik. Door zo'n externe dock te gebruiken (die ik tevens erg twijfelachtig vind) haal je dat hele principe weg, mede ook omdat je een aparte computervoeding nodig hebt.
hoi hero,

ik was het vergeten te melden dus excuses voor de onduidelijkheid.
deze laptop is eigenlijk voor school maar het komt vaak voor dat ik een lange tijd moet wachten op de volgende les door uitval of gewoon een rot rooster of dat ik moet wachten op de bus.
ik heb al een 750ti liggen van een oude pc en een psu van 300W (later koop ik gewoon een adapter van asus ofzo speciaal voor gpu's)

het is voor mij niet echt een probleem om alles mee naar school te nemen en de laptop was eigenlijk al de tweede omdat de eerste geen 64bit vmware kon draaien (nodig voor ict opleiding)

ik snap dat ik beter een gamer laptop had moeten kopen maar budget was er niet en had laptop nodig met 8gb ram en goede cpu kracht voor vmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zegt nu dat het geen probleem is om al die spullen mee te nemen, maar het kost ook elke keer tijd om het uit te stallen en je moet er ook maar net de ruimte voor hebben. Daarbij, heb je de afbeeldingen eens goed bekeken? Geen van de 'voorbeelden' maakt gebruik van de laptopmonitor. Je zal dus ook nog eens een extra scherm moeten zien te bemachtigen. Succes daarmee in een mediatheek dat alleen maar stopcontacten heeft omdat iedereen met een laptop werkt. ;)

Wil je je tijd doden met een spelletje, dan doe je dat niet met bijvoorbeeld Battlefield 1, maar iets dat veel minder vraagt. Er zijn zat spellen die met die videokaart nog prima draaien. Van mij part ga je solitaire of mijnenveger spelen. :P Maar je kan natuurlijk ook gewoon verstandig je huiswerk doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robthedude
Nielson schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:05:
[...]

beste nielson,

dat verklaard wel waarom ik inderdaad weinig kon vinden erover.
ik wacht nog liever even tot de eerst volgende vakantie met het uit elkaar halen aangezien ik de laptop vaak nodig heb.
jammergenoeg kan ik het wifi kaartje er niet uit halen omdat ik niet in alle lokalen een LAN poort heb die ik kan gebruiken en ik weet eigenlijk niet of het bt kaartje nodig is tijdens mijn opleiding (ict opleiding) dus ik zal het wel onthouden voor als het nodig is.

maar dit is echt de laatste optie voor me met deze laptop aangezien intel graphics beter werkt dan de amd gpu (wat ik ook een beetje belachelijk vind) dus een externe gpu is denk ik beter dan de interne momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robthedude
Hero of Time schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:20:
Je zegt nu dat het geen probleem is om al die spullen mee te nemen, maar het kost ook elke keer tijd om het uit te stallen en je moet er ook maar net de ruimte voor hebben. Daarbij, heb je de afbeeldingen eens goed bekeken? Geen van de 'voorbeelden' maakt gebruik van de laptopmonitor. Je zal dus ook nog eens een extra scherm moeten zien te bemachtigen. Succes daarmee in een mediatheek dat alleen maar stopcontacten heeft omdat iedereen met een laptop werkt. ;)

Wil je je tijd doden met een spelletje, dan doe je dat niet met bijvoorbeeld Battlefield 1, maar iets dat veel minder vraagt. Er zijn zat spellen die met die videokaart nog prima draaien. Van mij part ga je solitaire of mijnenveger spelen. :P Maar je kan natuurlijk ook gewoon verstandig je huiswerk doen. ;)
alleen bij nvidia gpu's kun je intern scherm gebruiken, amd gpu's heb je wel een apart scherm nodig.

en ik speel geen battlefield 1 erop :*)
ik speel er meestal ausiosurf 1 op maar zelfs dat kan hij amper aan met de amd gpu (settings laag en geen fullscreen voor vloeiende gameplay)

daarnaast als de dock in de bekasting zit die je erbij kan kopen dan duurt het niet zo heel lang, maar kwa bedrading vind ik wel een creative manier voor ;)

trouwens huiswerk heb ik meestal niet omdat ik al het een en ander van ict weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

robthedude schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:33:
trouwens huiswerk heb ik meestal niet omdat ik al het een en ander van ict weet :P
Ha, dat dacht ik ook. Maar je opleiding is niet alleen maar ICT. Je krijgt er ook vakken naast en niet alles kan je in de les afronden. ;)

Echt, bespaar je de moeite en hoofdpijn en ga gewoon wat anders doen. Kijk desnoods netflix ofzo, maar gamen, nee.

Pagina: 1