Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.avort
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-07 15:46
Mijn vraag
Ik heb elke keer als ik wil printen het probleem dat de printer niet op het netwerk aangesloten is.
Als ik de printer uit de slaapstand haal en 'm dus inschakel dan nog zit hij niet op het netwerk.
Pas als ik via de instellingen op de printer de wifi uitschakel en weer inschakel kan ik wel printen.
Iemand enig idee hoe dit kan en hoe dit op te lossen?
Fred

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via f.avort op 26-11-2016 19:42)

Verwijderd

ip lease zal wel verlopen als ie in slaapstand is voor een tijd. Vast ip geven om te beginnen en kijken of dat al beter werkt.

En ik zou de verbinding ook niet door de software laten beheren (als je dat nu wel hebt) maar de printer lokaal installeren op TCP-ip poort.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2016 19:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-07 12:52
De gebruiksaanwijzing doorlezen? Vertel eerst het merk en type maar eens, wat je voor netwerkspullen in je huis hebt staan en wat je allemaal al gedaan hebt.verder je bankrekeningnummer en je pincode.
Zo komen wij bij tweakers niet versder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07 14:19
Misschien eens beginnen met proberen de printer via een kabeltje op je netwerk aan te sluiten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ip lease zal wel verlopen als ie in slaapstand is voor een tijd. Vast ip geven om te beginnen en kijken of dat al beter werkt.

En ik zou de verbinding ook niet door de software laten beheren (als je dat nu wel hebt) maar de printer lokaal installeren op TCP-ip poort.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2016 19:38 ]