PIII Xeon

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Hi,

tis weer 's tijd om m'n compu een beetje op te krikken, en gezien het feit dat ik binnenkort eindelijk eens de ultieme dream-machine kan bouwen zit ik te denken aan een PIII Xeon proc.
Aleen, ik kan nergens op inet een toko vinden die ze heeft (althans.. in de pryslyst).
In de pricewatch staan ze wel, maar op de bewtreffende site zijn ze nergens te vinden in de lijsten.
Dus als iemand een on-line toko weet die ze wel heeft.. graag!

Verder uiteraard waar ik vooral met een Xeon op moet letten en de pros en cons.

ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

man ik weet niet wat jij uit te geven hebt maar toch zeg ik je dit...een p3 xeon is...DUUR!
en zeker het moederbord....dus neen dan liever een dual p3.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ach ...
ik ga binnenkort hokken, dus er komt wel wat winst los uit de verkoop van 2 huizen.
Dattut duur is weet ik wel ja, maar het gaat mij voornamelijk om proc+mobo

Als ik een dual mobo koop (bijv de ASUS P2B-DS 100MHz UAL CPU/U2W SCSI) dan is dat ƒ1027 ex.
Koop daar 2 procs bij (PIII-800) kom je ook nog eens op ƒ1600 ex erbij.

Dus de prijs maakt me niet zoveel uit wat dat betreft.
Maar zoals gezged, kan nergens een site vinden waar ze een Xeon+mobo verkopen.
En nee, ik heb geen zin om een server te kopen.

ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Koffie, ik heb net het MSI dual mobo gekocht, met 2 PIII 700's, dit mobo is niet zo duur hoor.

Verschillen tussen PIII en Xeon :
De Pentium III is Slot 1, d Xeon Slot 2, de
PIII heeft 256KB cache, de Xeon 256, 1024 of 2 MB cache, de PIII kan max dual SMP, waar de Xeon tot 16-voudig SMP aankan.

Hoe meer cache, des te duurder de proc.
Je hebt hier dus een apart mobo voor nodig !

De performancewinst is echter wel aardig, zie voor een vergelijkende ( @500 mhz)review :http://www.hardwarecentral.com/hardwarecentral/reviews/1733/1/

Momenteel zijn de Xeon's maximaal op 700 Mhz verkrijgbaar, Intel is bezig met hogere versie's, die waarschijnlijk niet echt betaalbaar zullen zijn, voorlopig niet verkrijgbaar en waarschijnlijk eerst met 256 Mb cache.

De meeste gewone zaken verkopen ze echter niet, Intel levert voornamelijk aan grote bedrijven voor server systemen.

Update : op tweakers.nt (http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12787) staat net de aankoniging dat de Xeon op 1Ghz. eraan komt ...

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Elteor ;

Had net ook de review gelezen :-)
Maar goed, het gaat mij voornamelijk idd om een Xeon op 700 Mhz met 1 Mb.
Het gaat mijn inderdaad om die cache. Dus de snellere (te dure) met 256 Kb hoeft niet.

Het probleem is, nog geen week geleden heb ik ze dus wel nog ergens in de prijslijsten gezien.. maar weet niet meer waar.
Heb ook geen idee wat zo'n mobo zou gaan kosten.

Ik zal nog 'ns verder zoeken.

ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Hmm ik zag pas een prijslijst waar ik eindelijk ook een serie PIII Xeons zag staan, vreemd genoeg was er nauwelijks prijsverschil in gewone PIII's en die Xeons zag ik! Beetje raar maar het was echt een klein verschilletje, zag ook die Xeons t/m 933 mhz....en dus niet 700...maarja ...je gaat al bijna denken dat het een geintje was van iemand als die prijzen zo weinig verschillen. Weet ook bij god nietmeer waar ik dat had gevonden eerlijk gezegd. Zag toen ook voor het eerst dat al die P3 Xeons m.u.v. de 500 alleen geloof ik die ze hadden staan waren met "slechts" 256k cache inderdaad. Vraaaag me ook af of in het dagelijks gebruik dat erg veel uitmaakt in performance een gewone P3 of een Xeon...helemaal als ze hetzelfde aan cace hebben...

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:41

winnie

de poes...

Hier staat een xeon: http://www.pulsarpc.com/prijslijst.htm
In het algemeen is een xeon toch wel duurder tot veel duurder dan een "gewone" processor. En dat zelfde geldt voor de moederborden. Als je echt prijzen wil;t weten moet je even bellen met http://www.simmcity.nl
Pagina: 1