Hey iedereen,
Na wat rond te kijken mezelf in te lezen hierbij dan maar eens starten met een eerste post.
Daar mijn laptop het een tijd terug begeven heeft vind ik dat het eens tijd is om zelf een pc in elkaar te steken. Ik zal maar eerlijk zijn, ik heb hier wel nul komma nul ervaring mee en wil daarom graag jullie advies horen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn pc voor het volgende:
Ik heb geen absolute maximumprijs maar zou het systeem graag onder EUR 1000 houden. Assembleren zal ik zelf doen dus daar houden we niks voor aan de kant
. Dit is overigens een schatting met betrekking tot het gebruik dat ik voor ogen heb. Indien dit totaal niet correspondeert met bovenstaande gebruik zeggen jullie het maar even
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Verder zal ik ook nog de oude HDD (500gb) uit men laptop installeren.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op het einde van deze post een lijstje met wat ik nodig denk te hebben
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie input hebben over onderstaande build en of dit volstaat voor wat ik voor ogen heb.
meer specifiek vroeg ik me ook nog af of ik een goede kast uitgekozen heb met betrekking tot cable management en het oog op de geluidsproductie. De Fractal Design Define R5 Titanium staat me qua looks aan en de reviews van de FD Define R5 waren ook positief maar misschien is één van de andere kasten die ik beoogde toch nog beter daarom graag jullie input hierover. De andere kasten die ik bekeken heb zijn:
post aangepast, I5 6400 vervangen door I5 6500
Na wat rond te kijken mezelf in te lezen hierbij dan maar eens starten met een eerste post.
Daar mijn laptop het een tijd terug begeven heeft vind ik dat het eens tijd is om zelf een pc in elkaar te steken. Ik zal maar eerlijk zijn, ik heb hier wel nul komma nul ervaring mee en wil daarom graag jullie advies horen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn pc voor het volgende:
- Traditioneel "huis, tuin en keuken" gebruik (internetten, office documenten, media consumptie)
- Gamen (nu al even geleden daar ik geen tijd had door verbouwingen bij mijn vader en zus) op 1080p. Games die ik in het verleden speelde zijn de GTA, Far cry en FIFA series, The Elder Scrolls V: Skyrim. dit zal nu wel binnen dezelfde genres blijven dus laten we ervan uitgaan dat ik GTA V, Fifa 17, Skyrim: special edition en The Witcher 3: Wild Hunt wel zal gaan spelen. ook bv The Dwarves spreekt me aan.
- 3D tekenen met behulp van sketchup (ontwerp/ visualisatie van huis en tuin voor eigen verbouwing)
- Licht visualisatie met behulp van Velux Daylight Visualizer of een ander dergelijk programma (ook voor eigen verbouwing
Ik heb geen absolute maximumprijs maar zou het systeem graag onder EUR 1000 houden. Assembleren zal ik zelf doen dus daar houden we niks voor aan de kant
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- muis: Logitech MX518
- toetsenbord: Logitech Media Keyboard 600
- Scherm: Samsung Syncmaster P2250
Verder zal ik ook nog de oude HDD (500gb) uit men laptop installeren.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op het einde van deze post een lijstje met wat ik nodig denk te hebben
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Een stille PC die ik niet continue hoor blazen etc kan ik zeker wel apprecieren. Bij het samenzoeken van mijn componenten heb ik dit dan ook in het achterhoofd gehouden
- Ik ben het gewend van met twee schermen te werken daar ik de laatste 10 + jaar steeds een laptop met extra scherm heb gehad. Mogelijks zal ik in de toekomst dus nog een extra scherm kopen voor deze build en het zou fijn zijn als deze daar dus mee om kan gaan (geen idee wat hiervoor eventueel extra nodig is).
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie input hebben over onderstaande build en of dit volstaat voor wat ik voor ogen heb.
meer specifiek vroeg ik me ook nog af of ik een goede kast uitgekozen heb met betrekking tot cable management en het oog op de geluidsproductie. De Fractal Design Define R5 Titanium staat me qua looks aan en de reviews van de FD Define R5 waren ook positief maar misschien is één van de andere kasten die ik beoogde toch nog beter daarom graag jullie input hierover. De andere kasten die ik bekeken heb zijn:
- Fractal Design Define C
- Fractal Design Define S
- Nanoxia Deep Silence 1 Rev. B
- Cooler Master Silencio 452
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 214,- | € 214,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 85,50 | € 85,50 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 279,95 | € 279,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Titanium | € 103,- | € 103,- |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 85,- | € 85,- |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 70,95 | € 70,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 119,95 | € 119,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 986,30 | |
post aangepast, I5 6400 vervangen door I5 6500
1x venus C (V151; 1 fase), 1x venus E (V151; 3 fases), HW P1, sagemcom T211 - updated 13MAY25