Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC, EUR 1000-

Pagina: 1
Acties:

• Euripides
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-11 21:09
Hey iedereen,

Na wat rond te kijken mezelf in te lezen hierbij dan maar eens starten met een eerste post.
Daar mijn laptop het een tijd terug begeven heeft vind ik dat het eens tijd is om zelf een pc in elkaar te steken. Ik zal maar eerlijk zijn, ik heb hier wel nul komma nul ervaring mee en wil daarom graag jullie advies horen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn pc voor het volgende:
  • Traditioneel "huis, tuin en keuken" gebruik (internetten, office documenten, media consumptie)
  • Gamen (nu al even geleden daar ik geen tijd had door verbouwingen bij mijn vader en zus) op 1080p. Games die ik in het verleden speelde zijn de GTA, Far cry en FIFA series, The Elder Scrolls V: Skyrim. dit zal nu wel binnen dezelfde genres blijven dus laten we ervan uitgaan dat ik GTA V, Fifa 17, Skyrim: special edition en The Witcher 3: Wild Hunt wel zal gaan spelen. ook bv The Dwarves spreekt me aan.
  • 3D tekenen met behulp van sketchup (ontwerp/ visualisatie van huis en tuin voor eigen verbouwing)
  • Licht visualisatie met behulp van Velux Daylight Visualizer of een ander dergelijk programma (ook voor eigen verbouwing
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absolute maximumprijs maar zou het systeem graag onder EUR 1000 houden. Assembleren zal ik zelf doen dus daar houden we niks voor aan de kant ;). Dit is overigens een schatting met betrekking tot het gebruik dat ik voor ogen heb. Indien dit totaal niet correspondeert met bovenstaande gebruik zeggen jullie het maar even

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Al wat ouder materiaal maar zolang het allemaal nog goed werkt zal ik deze blijven gebruiken.
Verder zal ik ook nog de oude HDD (500gb) uit men laptop installeren.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op het einde van deze post een lijstje met wat ik nodig denk te hebben

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
  • Een stille PC die ik niet continue hoor blazen etc kan ik zeker wel apprecieren. Bij het samenzoeken van mijn componenten heb ik dit dan ook in het achterhoofd gehouden
  • Ik ben het gewend van met twee schermen te werken daar ik de laatste 10 + jaar steeds een laptop met extra scherm heb gehad. Mogelijks zal ik in de toekomst dus nog een extra scherm kopen voor deze build en het zou fijn zijn als deze daar dus mee om kan gaan (geen idee wat hiervoor eventueel extra nodig is).
Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie input hebben over onderstaande build en of dit volstaat voor wat ik voor ogen heb.
meer specifiek vroeg ik me ook nog af of ik een goede kast uitgekozen heb met betrekking tot cable management en het oog op de geluidsproductie. De Fractal Design Define R5 Titanium staat me qua looks aan en de reviews van de FD Define R5 waren ook positief maar misschien is één van de andere kasten die ik beoogde toch nog beter daarom graag jullie input hierover. De andere kasten die ik bekeken heb zijn:
Maar ook andere voorstellen zijn natuurlijk welkom
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 214,-€ 214,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,50€ 85,50
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 279,95€ 279,95
1Fractal Design Define R5 Titanium€ 103,-€ 103,-
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 85,-€ 85,-
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 70,95€ 70,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 119,95€ 119,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 986,30

post aangepast, I5 6400 vervangen door I5 6500

1x venus C (V151; 1 fase), 1x venus E (V151; 3 fases), HW P1, sagemcom T211 - updated 13MAY25

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Ziet er qua specs prima uit, je zou eventueel nog een HDD erbij kunnen gooien. Games zijn tegenwoordig namelijk erg groot en nemen dus veel ruimte in beslag, voor games waar je niet perse de snelste laadtijden nodig hebt kun je prima een HDD gebruiken. Je SSD is namelijk anders zo vol.
pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

Kast is altijd een kwestie van smaak en hoe je de indeling van binnen het liefst hebt. Ik ben zelf een fan van de CM Silencio 452 en de CM 690 III maar dat laatste offert wel stilte op voor betere koelmogelijkheden.

• Euripides
Tim2010 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:24:
Ziet er qua specs prima uit, je zou eventueel nog een HDD erbij kunnen gooien. Games zijn tegenwoordig namelijk erg groot en nemen dus veel ruimte in beslag, voor games waar je niet perse de snelste laadtijden nodig hebt kun je prima een HDD gebruiken. Je SSD is namelijk anders zo vol.
pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

Kast is altijd een kwestie van smaak en hoe je de indeling van binnen het liefst hebt. Ik ben zelf een fan van de CM Silencio 452 en de CM 690 III maar dat laatste offert wel stilte op voor betere koelmogelijkheden.
Ik heb op deze moment nog een HDD van 500GB liggen (te recuperen uit mijn laptop) voor eventueel wat games op te installeren dus dat zit voor nu wel goed. later zal hier waarschijnlijk nog een andere bijkomen maar dat lijkt me nu niet nodig/ aan de orde.

1x venus C (V151; 1 fase), 1x venus E (V151; 3 fases), HW P1, sagemcom T211 - updated 13MAY25

• Euripides
Zijn er nog mensen die bedenkingen hebben bij deze build en /of iets te zeggen hebben over de cases?

• Sunsinger15
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-03 11:54
ik zou toch gaan voor de fractal design define s, scheelt je weer 3 tientjesn en daarmee zou je van die i5 6400 een 6500 kunnen maken die toch net even iets sneller is. Dit is echter mijn mening en jij zal natuurlijk de pc gebruiken niet ik

• Euripides
Sunsinger15 schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:26:
ik zou toch gaan voor de fractal design define s, scheelt je weer 3 tientjesn en daarmee zou je van die i5 6400 een 6500 kunnen maken die toch net even iets sneller is. Dit is echter mijn mening en jij zal natuurlijk de pc gebruiken niet ik
En waarom zou je dan opteren voor de fractal design define s ten opzichte van de andere cases? Of is dit enkel op prijs gebaseerd?

De prestatiewinst van de 6500 ten opzichte van de 6400 vond ik precies niet zo groot. Voor mij leek de 6400 dan ook meer waar voor het geld te bieden. Als ik dat verkeerd zie zeg je het maar hoor. Liefst ook uitleggen waarom want ik probeer ook steeds bij te leren. ;)

• Sunsinger15
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-03 11:54
ik koos de case vanwege de design (en inderdaad in combinatie met de prijs), wat betreft de i 6500 hij heeft toch een wat hogere base clock namelijk de 3,2 van de i5 tegenover de 2,7 van de 6400. Naar mijn mening is dit verschil het wel waard voor die 3 tientjes die je kan wegwerken bij de case, aangezien ze allebei gewoon mooie goed afgewerkte cases zijn en je verder niet een groot verschil gaat merken.

• Euripides
Sunsinger15 schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:31:
ik koos de case vanwege de design (en inderdaad in combinatie met de prijs), wat betreft de i 6500 hij heeft toch een wat hogere base clock namelijk de 3,2 van de i5 tegenover de 2,7 van de 6400. Naar mijn mening is dit verschil het wel waard voor die 3 tientjes die je kan wegwerken bij de case, aangezien ze allebei gewoon mooie goed afgewerkte cases zijn en je verder niet een groot verschil gaat merken.
Ik heb het nog eens even bekeken en misschien ga ik toch wel voor de I5 6500 gaan.
Wat betreft de case daar ben ik nog niet uit. het lijkt me in ieder geval gemakkelijker om de filters van de R5 proper te maken daar de filter aan de onderkant langs voor eruit gehaald kan worden en de filter aan de bovenkant gewoon achter een deurtje zit in plaats van een paneel dat je (zo lijkt me) enkel van binnen uit kunt los maken.

edit: ik heb de TS aangepast (i5 6400 vervangen door i5 6500; case laat ik voor nu nog zo)

[ Voor 4% gewijzigd door Euripides op 20-11-2016 17:57 ]

Pagina: 1