Ik wil van mijn kleine desktop speakers overschakelen naar degelijke passieve speakers met een (desktop) versterker, iets compact dus, en later daar een DAC en koptelefoon versterker aan toevoegen, eventueel een combo. Ik ben een beetje verloren in hoe de verschillende in- en uitgangen met elkaar werken en of deze samen werken.
Hieronder de hardware die ik wil kopen en de set-up die ik wil bekomen:
Passieve speakers: Klipsch RP-150M
Set-up in theorie:
Speakers naar speaker out in de versterker.
Versterker RCA audio input naar de DAC RCA audio uitput
Van de DAC naar de PC via USB
Zullen deze goed samenwerken en zijn ze zo goed aangesloten?
Kunnen de speakers gebruikmaken van de DAC in de koptelefoon versterker?
Kan ik het volume van de speakers en de koptelefoon apart instellen?
Ik ben nog niet helemaal verkocht op de DAC/hoodftelefoon versterker maar het is iets dat ik mogelijk in de toekomst zal kopen en wil die optie mogelijk maken zonder een nieuwe versterker te kopen. Denken jullie dat het beter is dat ik ze gescheiden houd?
Een andere mogelijkheid is om de SMSL Q5 Pro te kopen, zwakkere versterker zonder koptelefoon aansluiting maar met DAC. https://www.amazon.com/dp/B017W12UCU/
(Maximum output power: 50W / 4 Ohm -- 35W / 8 ohm
Dynamic Range: 102d BSNR: 81dB).
Andere suggesties zijn ook welkom. Na alle producten opgezocht te hebben, besefte ik hoe weinig ik van audio afweet en hoop ik dat jullie me wat wijzer kunnen maken.
Alvast bedankt voor jullie input
Hieronder de hardware die ik wil kopen en de set-up die ik wil bekomen:
Passieve speakers: Klipsch RP-150M
- Sensitivity 93dB @ 2.83V / 1m
- cont/peak power 75W/300W
- Nominal impedance 8 ohm
- Output power: ( DC=32V )
- 80W/ 6 ΩTHD = 10%;
- 65W/ 8 ΩTHD = 10%;
- Input level:400mv~2V
- Speaker output
- RCA audio input L+R
- Output Wattage: 130.00 Watts
- RCA audio output L+R
- Input: USB, fiber optic and coaxial
Set-up in theorie:
Speakers naar speaker out in de versterker.
Versterker RCA audio input naar de DAC RCA audio uitput
Van de DAC naar de PC via USB
Zullen deze goed samenwerken en zijn ze zo goed aangesloten?
Kunnen de speakers gebruikmaken van de DAC in de koptelefoon versterker?
Kan ik het volume van de speakers en de koptelefoon apart instellen?
Ik ben nog niet helemaal verkocht op de DAC/hoodftelefoon versterker maar het is iets dat ik mogelijk in de toekomst zal kopen en wil die optie mogelijk maken zonder een nieuwe versterker te kopen. Denken jullie dat het beter is dat ik ze gescheiden houd?
Een andere mogelijkheid is om de SMSL Q5 Pro te kopen, zwakkere versterker zonder koptelefoon aansluiting maar met DAC. https://www.amazon.com/dp/B017W12UCU/
(Maximum output power: 50W / 4 Ohm -- 35W / 8 ohm
Dynamic Range: 102d BSNR: 81dB).
Andere suggesties zijn ook welkom. Na alle producten opgezocht te hebben, besefte ik hoe weinig ik van audio afweet en hoop ik dat jullie me wat wijzer kunnen maken.
Alvast bedankt voor jullie input