Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-07 21:49
Met de reviewactie van CoolBlue heb ik een Fossil Q Marshal smartwatch gewonnen. Nu probeer ik hem werkend te krijgen, maar het lukt me maar niet om notificaties binnen te krijgen op mijn smartwatch. Mijn mobiel is de OnePlus 3.

Ik heb al een paar keer mijn watch geunpaired (factory reset) en heb ook al android wear opnieuw geinstalleerd.
  • Android wear heeft toestemming om op achtergrond te blijven draaien
  • Bij mobiel, onder settings -> sound & notification -> notification access, staat android wear op toegestaan
  • Mijn mobiel krijgt de notifications wel binnen (mail/appjes etc)
Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen om toch notifications binnen te krijgen op de smartwatch?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Niemand? :'(

Heb mijn vraag ook naar Fossil gemailt, maar daar ook nog geen antwoord van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:20

Vos

AFCA

Heb dit twee keer gehad met mijn Sony sw3 en een Oneplus 3. Toen was een factory reset voldoende. Maar jij hebt überhaupt nog geen meldingen binnen gehad dus? Dat is wel vreemd...waar heb je hem gekocht? Al contact met de verkoper gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Vos schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:59:
Heb dit twee keer gehad met mijn Sony sw3 en een Oneplus 3. Toen was een factory reset voldoende. Maar jij hebt überhaupt nog geen meldingen binnen gehad dus? Dat is wel vreemd...waar heb je hem gekocht? Al contact met de verkoper gehad?
Factory reset van de telefoon of de horloge? Ik heb de telefoon nog niet gereset.
Ik heb inderdaad nog geen meldingen binnen gehad, ik snap ook echt niet waarom. Ik heb fossil gemailt, maar zal vandaag ook CoolBlue mailen, daar heb ik de smartwatch gewonnen met de reviewactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:03

Rmg

Even voor de zekerheid je gebruikt wel Android wear op te pairen niet het standaard Bluetooth menu hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Rmg schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:55:
Even voor de zekerheid je gebruikt wel Android wear op te pairen niet het standaard Bluetooth menu hé?
Jep.

Ik heb overigens antwoord gekregen van coolblue:
Hartelijk dank voor uw bericht. Wat vervelend dat uw smartwatch niet helemaal naar behoren werkt. Nu heeft u zo'n prachtig model in huis en dan krijgt u de meldingen niet binnen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Voor zover ik kan inzien, heeft u alle stappen goed doorlopen. Wel ben ik benieuwd welke versie van Android u op uw telefoon heeft. De smartwatch is namelijk alleen compatible met Android 4.4 KitKat en Android 5.0 Lollipop.

Ik hoor graag of dit de pplossing is voor het notificatie-probleem.

[ Voor 57% gewijzigd door rolandmegens op 22-11-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:20

Vos

AFCA

rolandmegens schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:51:
[...]

Factory reset van de telefoon of de horloge? Ik heb de telefoon nog niet gereset.
Ik heb inderdaad nog geen meldingen binnen gehad, ik snap ook echt niet waarom. Ik heb fossil gemailt, maar zal vandaag ook CoolBlue mailen, daar heb ik de smartwatch gewonnen met de reviewactie.
Ow sorry, ik bedoel de smartwatch.

Mbt het antwoord van Coolblue. Je draait 6.0 op de Oneplus denk ik? Of hoger ;) Dat kan dan de reden zijn. Maar dat zou ik erg matig vinden voor zon horloge.

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 22-11-2016 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Blijkbaar hebben er meer mensen last van...
https://forums.oneplus.ne...d-wear-smartwatch.454591/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Vos schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:16:
[...]

Ow sorry, ik bedoel de smartwatch.

Mbt het antwoord van Coolblue. Je draait 6.0 op de Oneplus denk ik? Of hoger ;) Dat kan dan de reden zijn. Maar dat zou ik erg matig vinden voor zon horloge.
Jep ik heb de smartwatch een paar keer gereset.

Het volgende antwoord van Coolblue was iets duidelijker over de android versie, namelijk onderstaand bericht:
Bedankt voor uw reactie. De fabrikant zelf geeft aan dat het vanaf Android versie 4.3+ zou moeten werken, ik ga daar ook van uit dat het backwards compatible werkt. Wellicht ondersteund het horloge nog geen Android 6.0.1.

Uzelf geeft aan een bericht te hebben verstuurd naar Fossil. Ik ben bang dat u moet wachten op het antwoord van Fossil, gezien ik hier geen directe een oplossing voor heb. Wanneer Fossil geen oplossing kan aanbieden, kunt u uiteraard nogmaals contact opnemen. Wij kijken dan naar een andere oplossing. Mijn excuses voor het ongemak.'
Overigens is het me wel gelukt om te bellen vanaf de smartwatch, en als ik gebeld wordt ontvangt hij dit wel op de smartwatch. Dit kon ik niet in mijn 1tje testen, dus was ik tot nu toe niet achtergekomen.

Verder valt het me op dat Whatsapp en Gmail niet gesync'd zijn naar de smartwatch. Ik heb zo'n vermoeden dat het daar aan ligt. Aangezien de apps die wel gesync'd zijn ook meteen goed werken in combinatie met de mobiel.

Nu moet ik er alleen nog achterkomen hoe ik die app's kan syncen, want de "Resync Apps" vanuit Android Wear heb ik al een paar keer gebruikt, maar die heeft nog niks gesync'd wat hij niet ook al meteen bij het pairen van de smartwatch heeft gesync'd.
Ik zag inderdaad wel wat meer mensen die problemen hadden in het algemeen met notifications op smartwatches. Maar de mensen van die link hebben er last van als de telefoon op silent staat, daar heb ik hem nog niet op gezet (omdat ik eerst de smartwatch wilde testen) en dan werkt het al niet.

Het viel ook op dat ik wel wat posts vond dat het eventueel aan de laatste versie van Android Wear zou kunnen liggen.
Pagina: 1