Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvoo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-09-2020
Is er een indexfonds vergelijkbaar met het Vanguard Target Retirement Funds waar ik via de ING, Binck of een andere Nederlandse bank maandelijks voor een vast bedrag aandelen van kan kopen?

Ik beleg maandelijks een vast bedrag in 3 indexfondsen van Vanguard. De verhouding tussen aandelen en obligaties is 90:10, maar naarmate ik ouder wordt ga ik (elke 5 jaar) deze verhouding aanpassen. Ik heb nog niet besloten welke verhouding het moet hebben als ik met pensioen ga, 50:50 of 10:90 of iets daartussenin. Het periodiek aanpassen van de verhouding, of balans, moet ik zelf doen, en kost ws. ook geld omdat het gepaard gaat met verkoop en aankoop van aandelen en obligaties respectievelijk. Daarom zoek ik een indexfonds dat dit volledig automatiseert en dat aandelen en obligaties in één fonds combineert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Brand new day?
https://www.brandnewday.nl/beleggen.html#Voordelen

Je kunt daar automatische risico afbouw instellen

[ Voor 62% gewijzigd door arjants op 19-11-2016 15:18 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:14
Brand new day heeft een beleggingsrekening die dit kan.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:58
Als je al bij de ING zit: het kopen/verkopen via "Zelf vermogensopbouw" is gratis. De rekening zelf is uiteraard niet gratis, maar switchen tussen de indexfondsen dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom zou je perse iets willen automatiseren dat slechts eens per 5 jaar aan de orde is? Ok, wellicht is het goedkoper zoals je aangeeft, maar wellicht ook helemaal niet. Ik zou daar eerst eens goed naar kijken.

Ik weet dat NN beheerd beleggen ook een dergelijke optie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Aikon schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:52:
Waarom zou je perse iets willen automatiseren dat slechts eens per 5 jaar aan de orde is? Ok, wellicht is het goedkoper zoals je aangeeft, maar wellicht ook helemaal niet. Ik zou daar eerst eens goed naar kijken.
Dit kun je inderdaad ook handmatig prima doen. Het maakt echt niet uit of je een paar procent over-/onderwogen bent.
Ik weet dat NN beheerd beleggen ook een dergelijke optie heeft.
Run!

NN beheerd beleggen is alleen maar interessant omdat ze een openingsactie hebben waar je 50 euro mee kunt verdienen. Voor de rest is het dikke bagger.

Hier een voorbeeld wat voor een dure soep NN er van maakt bij risico profiel 'offensief 6' zonder lifecycle:
NN Beheerd Beleggen bagger voorbeeld
Meer info ook op: https://alphavulture.com/...etail-investment-product/

[ Voor 20% gewijzigd door Rukapul op 25-11-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hij vraagt wie er die functie aanbiedt, niet of het wat is. Ik heb het zelf ook puur voor die 50 euro, volgende maand opzeggen ;)
Pagina: 1