Servicehost lokaal systeem, Windows 10 hoog netwerkverbruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 18:13
Kriegel wordt ik ervan!
Ik heb hier in het buitengebied nou niet bepaald snel internet (circa 5mb), maar als ''servicehost lokaal systeem'' nou telkens die 5mb gebruik is de rest van het internet volledig onbruikbaar.

Ik stop het proces steeds via taakbeheer maar het komt telkens weer terug. Ik lees veel problemen hierover, maar dat is voornamelijk hoog CPU en schijfverbruik. Bij mij is het dus netwerkverbruik.

Wat ook kan is dat het zo lijkt, omdat met 5mb update's etc. binnenhalen natuurlijk een stuk langer duurt dan met modern 100mb internet.

Wat ik graag wil weten is of het normaal is dat hij bij mij bijna altijd bezig is om blijkbaar dingen te downloaden. Of dat het zo lijkt, omdat het zo traag gaat.

Ik heb al gecontroleerd op malware of andere virussen.

Beste antwoord (via bartus1989 op 19-11-2016 15:46)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Heb je al in taakbeheer gekeken welke services binnen het proces draaien? Service host lokaal systeem is slechts een verpakking waarbinnen meerdere Windows services hun werk doen.

Dit gedrag heb ik een keer eerder gezien, was Windows Update flink aan het buffelen.

Je kan kijken of je bij Windows Update de opties hebt uitgezet om P2P patches op te halen en uit te delen. Binnen je eigen netwerk kan je het ook even uitzetten.

Alternatief, herstart even de Windows Update service als dit gebeurt. Wil ook bijzonder effectief werken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En? Worden er updates binnegehaald of niet? Dat zou je allicht gewoon ff kunnen controleren & posten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Heb je al in taakbeheer gekeken welke services binnen het proces draaien? Service host lokaal systeem is slechts een verpakking waarbinnen meerdere Windows services hun werk doen.

Dit gedrag heb ik een keer eerder gezien, was Windows Update flink aan het buffelen.

Je kan kijken of je bij Windows Update de opties hebt uitgezet om P2P patches op te halen en uit te delen. Binnen je eigen netwerk kan je het ook even uitzetten.

Alternatief, herstart even de Windows Update service als dit gebeurt. Wil ook bijzonder effectief werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 18:13
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/o8cpzm.png

Er worden inderdaad update's binnengehaald. Zie printscreen.
Bij mij is het niet af en toe, maar constant..

Kan het zijn dat, omdat ik het proces steeds afsluit hij steeds opnieuw begint?

EDIT: ja, als je hem stopt gaat hij weer opnieuw.
Dat verklaard waarom ik al geruime maand hiermee aan het klooien ben. Ik moet hem gewoon een keer de updates laten binnenhalen en dan ben ik er weer vanaf hopelijk. |:(

[ Voor 31% gewijzigd door bartus1989 op 19-11-2016 15:46 ]