Werk, studie, af en toe gamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
werk , studie af en toe gamen

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows 7 of 10
solidworks
solidedge
3D muis
autocad
verschillende games maar niet de aller nieuwste

Wat is je budget?
800 - 900
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
800 - 900

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ja i.v.m. werk en school
15 - 17 inch

Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc. accuduur zo lang mogelijk maar niet tenkoste van rekenkracht.
gewicht en grootte geen flauw idee wat is aan te raden?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
niet merk gebonden, liefst wel nette service

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
nette laptop
aardig wat rekenkracht
16gb werk geheugen is dat te veel of wel merkbaar?
SSD 256 of meer
HDD 1TB
i5 of i7 geen flauw idee vroeger wist ik alle verschillen maar nu helemaal de weg kwijt.
videokaart is iets minder belangrijk maar moet wel een keer leuk kunnen gamen met vrienden,
zoals c&c 3 en internet FPS spellen.

wifi, 5ghz zou leuk zijn eventueel AC ( heb een asus ac88u thuis)
dvd reader, brander zou leuk zijn maar heb ik eventueel mn pc voor.
Bluetooth zou leuk zijn niet nodig.
Usb 3.0

zijn er eventueel zelf bouw laptop of goedkopere laptops die je makkelijk kunt uitbreiden maar door het zelf plaatsen goedkoper uit bent en toch beter spul ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piqueno11
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 09:10

Huidige setup : I5-4460 @ 3.2GHz -ASRock B85M Pro4 - MSI Radeon R9 280 Gaming 3G - Crucial MX100 256GB SSD - Crucial Ballistix 8GB 1600mhz - CoolerMaster N300 - Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dankje naar aanleiding van de medion erazer heb ik even lopen stoeien in de price watch.
nu zie ik ook laptops voor bijna zelfde geld met een i7 maar zijn deze nu beter / sneller?

https://tweakers.net/pric...457;474196;474198;560937/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:29

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:01:
Wat ga je met je laptop doen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
niet merk gebonden, liefst wel nette service
In feite valt Medion daarmee af. De service van Medion is over het algemeen niet slecht maar wel traag.
Wil je goede service dan is Dell op dit moment de beste keus, met de "aan huis" service er bij gekocht.
zijn er eventueel zelf bouw laptop of goedkopere laptops die je makkelijk kunt uitbreiden maar door het zelf plaatsen goedkoper uit bent en toch beter spul ?
De kwaliteit van de laptop hangt volledig af van de behuizing. En daarbij is het heel eenvoudig: Goedkoper is slechter. Onderdelen zelf plaatsen staat volledig los van de kwaliteit. Je kunt in een Lenovo of een Dell zelf onderdelen vervangen maar je hebt nogsteeds een oneindig steviger apparaat dan wanneer je voor "zelfbouw" gaat, in laptop land. Dus doe dat alsjeblieft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanuit mijn price watch verder aan het stoeien geweest

http://ark.intel.com/nl/compare/88959,88193,88194

kan ik hier uit begrijpen dat de i5- 6300HQ sneller is... dit gaat zeer waarschijnlijk wel ten koste van de accu duur ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Asus ROG GL552VX-CN267T

deze nog gevonden,
helaas geen SSD weet iemand of er een bij geplaatst kan worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 22:07
pricewatch: HP Pavilion 15-bc075nd
Ook een mooi ding heb hem zelf ook. Kan ook nog een m.2 nvme ssd in. Heb zelf de :https://tweakers.net/pricewatch/555989/samsung-pm961-256gb.html er in zitten en werkt heel fijn.
Pagina: 1