Welke CPU koeler voor non-OC

Pagina: 1
Acties:

• Steddy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:24
Hallo mede-Tweakers,

Aangezien het heerlijke nachtje er bijna aankomt, en het tijd is voor het uizoeken van cadeautjes, heb ik besloten om mijn intel stock cooler te vervangen voor een aftermarket cooler! Heb zelf al wat research gedaan, maar vind de meeste niet zo mooi of ik denk dat het overkill is voor mijn niet overklokbare i5-6400. Mijn case is de NZXT S340 met een maximale cpu koeler hoogte van 161mm.

Nu is mijn volledige build rood/zwart, en vind ik zo'n zilverachtige heatsink niet echt mooi. Vandaar dat mijn voorkeur gaat naar de Cryorig M9i. Is deze stil genoeg? Of kan ik toch beter gaan voor een 120mm ventilator?

Wat is jullie idee hierover?

Alvast bedankt!

Edgar

#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,04€ 29,04
1Cooler Master Hyper 212X€ 27,95€ 27,95
1Cryorig M9i€ 24,99€ 24,99
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 148,88

Verwijderd

Als je deze review van de Cryorig even leest, dan zul je erachter komen dat het een prima en stille koeler is als je niet gaan overclocken: productreview: Cryorig M9i review door Foritain

Kortom, doen!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2016 17:22 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

edgarfischer schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:59:
Hallo mede-Tweakers,

Aangezien het heerlijke nachtje er bijna aankomt, en het tijd is voor het uizoeken van cadeautjes, heb ik besloten om mijn intel stock cooler te vervangen voor een aftermarket cooler! Heb zelf al wat research gedaan, maar vind de meeste niet zo mooi of ik denk dat het overkill is voor mijn niet overklokbare i5-6400. Mijn case is de NZXT S340 met een maximale cpu koeler hoogte van 161mm.

Nu is mijn volledige build rood/zwart, en vind ik zo'n zilverachtige heatsink niet echt mooi. Vandaar dat mijn voorkeur gaat naar de Cryorig M9i. Is deze stil genoeg? Of kan ik toch beter gaan voor een 120mm ventilator?

Wat is jullie idee hierover?

Alvast bedankt!

Edgar

#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,04€ 29,04
1Cooler Master Hyper 212X€ 27,95€ 27,95
1Cryorig M9i€ 24,99€ 24,99
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 148,88
In principe zijn alle after-market overkill voor een niet overclockbare i5 6400.
Vervangen van deze kan 3 motieven hebben;
1. Paar graadjes koeler (ga je in praktijk niets van merken)
2. Paar db stiller (kan meerwaarde bieden mocht je dit belangrijk vinden)
3. Looks (bij een kast met window)

Als ik het goed is kan ik uit jouw verhaal opmaken dat het jou eigenlijk alleen om de looks gaat?
Wellicht handig om dit dan even te specificeren zodat we gerichten kunnen (mee)zoeken/denken.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Switchie schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:27:
[...]

In principe zijn alle after-market overkill voor een niet overclockbare i5 6400.

Als ik het goed is kan ik uit jouw verhaal opmaken dat het jou eigenlijk alleen om de looks gaat?
Wellicht handig om dit dan even te specificeren zodat we gerichten kunnen (mee)zoeken/denken.
De TS wil ook graag een stille koeler, hij vraagt zich namelijk af of de 92mm fan wel stil genoeg is.

Gewoon de Cryorig doen, die is het goedkoopst en houdt je i5 6400 makkelijk koel. Verder is ie volgens Foritain ook nog eens lekker stil en Foritain kun je wel vertrouwen ;)

Edit: en de Cryorig ziet er by-far het mooist uit 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2016 11:18 ]

Verwijderd

Heeft een zilverkleurige heatsink maar de heatsink van de pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim is fantastisch mooi afgewerkt. Koelt goed en stil http://www.eteknix.com/be...slim-cpu-cooler-review/5/. Beter dan een pricewatch: Cooler Master Hyper 212X en pricewatch: Cryorig H7. En dan de prijs, vanaf 2 tientjes!

• Steddy
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:21:
Als je deze review van de Cryorig even leest, dan zul je erachter komen dat het een prima en stille koeler is als je niet gaan overclocken: productreview: Cryorig M9i review door Foritain

Kortom, doen!
Switchie schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:27:
[...]

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:36:
Heeft een zilverkleurige heatsink maar de heatsink van de pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim is fantastisch mooi afgewerkt. Koelt goed en stil http://www.eteknix.com/be...slim-cpu-cooler-review/5/. Beter dan een pricewatch: Cooler Master Hyper 212X en pricewatch: Cryorig H7. En dan de prijs, vanaf 2 tientjes!
Thanks voor de replies guys! Wil hem idd voor de looks en om mijn kast wat stiller te krijgen. Zal nog eens goed naar de suggesties kijken van ABC. Bedankt voor de input :)

Verwijderd

Wat je altijd nog kunt doen met die be quiet! Pure Rock slim, is dat je de bovenkant van de heatsink spuit (of zelfs de hele heatsink!). Hier een filmpje van hoe je dat onder andere zou kunnen doen:
YouTube: Painted CPU Heatsink! Plastidip + Auto paint mod ft. Raijintek Tisis

• Steddy
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:57:
Wat je altijd nog kunt doen met die be quiet! Pure Rock slim, is dat je de bovenkant van de heatsink spuit (of zelfs de hele heatsink!). Hier een filmpje van hoe je dat onder andere zou kunnen doen:
YouTube: Painted CPU Heatsink! Plastidip + Auto paint mod ft. Raijintek Tisis
Dat kan idd ook altijd nog! Maar dan ben ik ongeveer hetzelfde geld kwijt. Denk dat ik het hou op de cryorig. Thanks voor de creativiteit though.
Pagina: 1